Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Noen som vet hvordan de regner ansinitet som barnehage assisten (mener lønn da). Er 38 år , vært ykresaktiv i 10 år, har tre barn, og har vært hjemme med de i totalt 5 år. Tilligere jobbet ett år i park (ikke kommunal). Noen som vet om jeg får noe ansinitet på dette??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barnehageassistent, kontorassistent, rengjøringsassistent etc. er de som tjener aller minst blant kommunalt ansatte. De får lønn etter ALDER, ikke ansiennitet. Så vidt jeg husker må man være 34 år eller mer for å få topp lønn.

Men dette gjeldre altså i kommunen. Andre bhg kan ha andre regler.

Skrevet

i Bergen regnes det ansinitet..IKKE alder...

Skrevet

Er kommunal barnehage. Starter på lønnstrind 14, men vet ikke hvordan de regner ansinitet. Er i solo

Skrevet

Oslo mener jeg:)))

Skrevet

Som assistent gjelder all yrkeserfaring. Dine 5 år med ansvar for barn gjelder vel også, vil jeg tro. I alle fall teller det ene året man har permisjon, så jeg tror det gjelder uansett, om man er hjemme med egne barn. Du opparbeider deg annsenitet fra du fyller 18 år, og all yrkeserfaring teller. Med andre ord: Om du har jobbet fra du var 18 med perioder med ansvar for barn innimellom der, og er 30 i dag, har du 12 års annsenitet.

Skrevet

og nå så jeg at du var 38 år. Du har nok noen års ansennitet. Men spør dem... Du får nok et ærlig svar. :)

hilsen anonym 18:49

Skrevet

Du skal ha for all tidligere arbeidserfaring, og får for omsorgsarbeid i hjemmet inntil tre år. Dette kommer frem av tariffen, så da er det bare å regne selv.

Skrevet

Det heter ansiennitet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...