Gå til innhold

Noen med uttak i neste uke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei igjen jenter!

Hvordan går det med dere? Tenker på dere hver dag, alle sammen. Håper lillebie nå endelig kan nyte graviditeten, og at dere andre har kommet dere litt mer ovenpå.

Jeg for min del skal tilbake på jobb i morgen. Hadde en litt myk start, dvs at jeg gikk ut med ei kollega i kveld for å få en oppdatering på hva som har skjedd i prosjektet. Jeg forsøker å fokusere på det positive nå, og det var jammen godt med en utepils nå :-)

Lie: sykepleieren jeg snakket med på telefonen mente at det ikke var mulig å få kort regime med Menopur, da pleide de å bruke Puregon (som jeg vanligvis bruker). Jeg ville jo aller helst hatt kort regime med ny medisin, men dersom legen bekrefter i morgen at dette ikke er mulig, så får jeg overlate til ham å vurdere hva jeg skal gå for. Lurer litt på om jeg uansett skal legge det opp slik at jeg får uttak i juni. Det passer egentlig ikke så bra i mai, og i tillegg tror jeg nok jeg kan ha godt av en liten pause. Jeg er helt enig med deg, Lie, i at vi er nødt til å sørge for at vi får noen gode opplevelser innimellom. Jeg ønsker ikke å se tilbake på disse prøve-årene og oppdage at absolutt alt dreide seg om forsøkene. Jeg trenger å gjøre noe som gir meg overskudd og krefter. Og mai er sånn en fin måned at jeg har lyst til å nyte den. Har jo planer om jazzfestival i vakre omgivelser i begynnelsen av mai, også (jentetur), og kan jo ikke trekke meg fra den ;)

Har du byttet nick, 2barnsmor?!! Det blir rart å kalle deg noe annet..

Når det gjelder Ønskebaby, så leste jeg nettopp et innlegg fra henne - hun hadde vært på UL og fått bekreftet at alt ikke var som det skulle. Hun har en hcg på over tusen, men jeg mener de ikke kunne se noe foster. Jeg husker ikke detaljene, men hun skulle inn til ny kontroll etter hvert. Gynekologen hadde visst sagt at hun nok kom til å lykkes. Og det tror jeg også - hun har jo blitt gravid på de fleste forsøkene, og da går det som regel bra til slutt!

Jeg håper vi kan holde litt kontakten framover, selv om jeg for min del nok ikke vil være her like mye nå som jeg skal ha 'pause'. Men dersom dere kommer innom her og forteller hva slags planer dere legger for eventuelle nye forsøk, så hadde jeg satt pris på det. Har jo lyst til å følge dere, hvis det er noen mulighet for det :-)

Men nå er det vel leggetid. God natt, alle sammen! Klemmer fra meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Astra71, hvorfor får du ikke kort regime m Menopur? J går også på Nordica og forslo dette selv )kort reg + Men) og dr. L sa det var ok.

Skrevet

Hei Rose!

Da jeg snakket med sykepleier, så sa hun at de ikke pleide bruke kort regime ved Menopur-behandling. Derfor trodde jeg ikke jeg kunne få dette. Men da jeg snakket med legen, så sa han at det gikk helt fint å ha kort regime med Menopur. Så da fant vi ut at jeg kunne ha det. Men ble litt betenkt, egentlig, for han sa at en klinikk i Sverige som har svært gode resultater mener Gonal-f/Puregon fungerer mye bedre enn Menopur, så de har nærmest sluttet å bruke Menopur. Men jeg har så lyst til å forsøke noe nytt at jeg fremdeles holder en knapp på Menopur. Så får vi se om jeg fremdeles mener det samme når det nærmere seg :-) (Begynner i mai).

Ser et interessant innlegg av hvite due her, som ser ut til å ha hatt noe av samme problemet som meg, med egg som ikke er helt tipp topp. Hun ble visstnok satt på p-piller før forsøket, og måtte ta en ekstra sprøyte etter innsetting (støtte). Hun ble gravid på første forsøk på Hausken etter tre mislykkede ved Haugesund. Kanskje jeg må spørre legen min i Haugesund om dette?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...