Lie79*har blitt mamma* Skrevet 23. mars 2009 #176 Skrevet 23. mars 2009 Ja, håper på det lillebie:-) Merker jeg begynner å bli nervøs for morgendagen nå! Har bare brukt crinone på mine 3 forsøk, men ikke måttet bruke truseinnlegg før test de andre gangene... Kommer litt crinonerester med litt brun/lyserosa farge her også, men håper det ikke har noe å si. Godt å høre at alt står bra til med deg:-) Må være en lettelse!
2barnsmor-2012♥♥? Skrevet 23. mars 2009 #177 Skrevet 23. mars 2009 Ikke tegn til blødning på Crinone-pinnen i kveld heller...!! Dette begynner virkelig å love bra! Har lite Crinone-rester. Jevn og fin murring. SKal ta Hcg-blodprøve i morgen tidlig, spennende! Men får ikke svaret før 26/3. Hvordan går det med deg da, Lie79! Fint at du fikk sovet bedre i natt, Astra, og at du allerede nå kan se frem til et nytt og fruktbart forsøk i mai!!! Lykke, lykke, lykke til!!!! :-) :-) :-) Hvordan går det ellers med Ønskebaby og lillebie?
Lie79*har blitt mamma* Skrevet 23. mars 2009 #178 Skrevet 23. mars 2009 Høres veldig bra ut dette 2barnmor-des09?:-) Da har du jo kommet deg gjennom denne dagen som var litt kritisk i forhold til tidligere forsøk og det er kjempebra! For min del blir den dagen i morgen, så kjenner jeg er sinnsykt spent nå. Spørs om det blir så mye søvn... Har hatt endel murringer tidligere i dag, men akkurat nå kjenner jeg ikke så mye. Krysser alt jeg har for oss nå!
2barnsmor-2012♥♥? Skrevet 24. mars 2009 #179 Skrevet 24. mars 2009 Jaaaa! Ingen tegn til blødning nå heller!!!! Hurra!!! Det er altså så skummelt å gå på toalettet.... Jeg kjenner en jevn og fin murring, og synes området rundt puppene har blitt litt mørkere! Men det er vanskelig å si helt sikkert! Jeg har en veldig boblende lykkefølelse inni meg, men vet at veldig mye kan skje ennå! Om to timer skal jeg ta Hcg-blodprøve. Jeg tror jeg skal spørre om de ikke kan ta en ekstra som de kan sende til sykehuset her, da får jeg svaret i morgen!!! Der RD 13 i dag!
lillebie på`n igjen Skrevet 24. mars 2009 #180 Skrevet 24. mars 2009 logget meg på så fort jeg våknet- jeg er såååå spent på testene deres jenter ) Lie du har ikke testet hjemme ?? Det virker så lovende med symptomene deres altså!! jeg tror dere er gravide jenter ) oppdatert oss med eeeeen gang ) med meg går alt bra 2barnsmor-des09? , det begynner å gå opp for meg at jeg faktisk har klart å bli gravid!!! Kona synes det er så gøy med disse positive testene, at hun VILLE at jeg skulle ta en test i dag tidlig også- for å se om testen var blitt sterkere! og om den hadde blitt!! krysset var like sterkt begge veier ) og jeg er konstant sulten- småkvalm- stooore pupper - masse murringer som kommer og går- fortsatt overstimulert! LYKKE TIL JENTER!!!!
Lie79*har blitt mamma* Skrevet 24. mars 2009 #181 Skrevet 24. mars 2009 Hei jenter:-) Har tatt en hjemmetest nå som var negativ. Skal ringe for å få bekreftet blodprøvesvar kl 12. Tenker da å avtale nytt forsøk med kort regime denne gangen (ikke prøvd det før). I tillegg skal jeg høre med de om jeg evt kan få Prednisolon i tillegg. Hørt om folk med såkallt overaktivt immunsystem som har fått det. Leste også at folk med Kroniske autoimmune sykdommer kan ha en fordel av det når de prøver å bli gravide, og jeg har diabetes type 1 som jo er en autoimmun sykdom. På ettermiddagen i går merket jeg at symptomene mine ble borte en etter en, og har faktisk ikke merket noe som helst etter det. Så har vært en søvnløs natt med mange tanker.. Følte meg ikke lenger gravid i dag, så var forberedt på negativ test og hadde begynt å planlegge neste forsøk allerede. Merker at mensensmertene begynner å komme mens jeg sitter å skriver nå Går egentlig overraskende bra med meg. Er jo trist, men var godt å få et svar også og slippe å gå å lure. Noen som vet hvor raskt man kan sette igang med neste forsøk når man har hatt fryseforsøk? Er vel uansett litt ventetid nå.. Dette går riktige veien for deg 2barnmor-des09?:-) Ingen blødning enda og symptomene på plass, da må jo alt være i orden:) Er så moro høre at alt går bra med deg også lillebie:-) Må være en vanvittig deilig følelse å vite at du endelig har klart det! Og skjønner at det er ekstra moro med positive tester etter at man har vært igjennom så mye strev:D Ønsker alle masse lykke til!!!
2barnsmor-2012♥♥? Skrevet 24. mars 2009 #182 Skrevet 24. mars 2009 Nei og nei og nei, Lie79!!!! Det var veldig, veldig trist!!!! Er du helt sikker på at dette ikke gikk, du har jo ikke begynt å blø ennå! Snakket akkurat md en kooelga nå som sa at hennes graviditetstester ikke viste positivt før det nesten hadde gått tre uker! Husk ar det aller viktigste symptomet er fravær av menstruasjon! Jeg gir ikke opp hpået for deg ennå, Lie79!
Lie79*har blitt mamma* Skrevet 24. mars 2009 #183 Skrevet 24. mars 2009 Takk for trøstende ord 2barnsmor-des09?:-) Ikke begynt å blø enda nei, men mensmurringene er full fart på vei her kjennes det som, så tror nok løpet er kjørt for denne gang. Men skal ringe å få svar på blodprøve kl 12, så da får jeg vite med sikkerhet.
lillebie på`n igjen Skrevet 24. mars 2009 #184 Skrevet 24. mars 2009 nei hva er det jeg leser!!!!!!! er du på 14 i dag? nei og nei!!! jeg skal krysse alt jeg har for at det er utslag på blodprøva di !!! Dette var ikke det jeg hadde håpet å lese i dag lie79!! oppdater oss med en gang du har fått svar da .... stor klem
Lie79*har blitt mamma* Skrevet 24. mars 2009 #185 Skrevet 24. mars 2009 Takk for det lillebie:-) Er på dag 15 i dag, så er 99,9% sikker på at løpet er kjørt for denne gang.. Men skal oppdatere dere med en gang jeg får svar:-) Egentlig føler jeg meg litt lurt av kroppen min. Har jo hatt så mye forskjellige symptomer helt siden rugedag 3 og plutselig forsvinner de en etter en over natten! Tenker at det kanskje har vært noe på gang.. Ikke hatt så mye symptomer på de andre forsøkene mine, så følte at dette var annerledes. Men, sånn er det. Håper vi får satt i gang med nytt forsøk snart, blir vårt siste forsøk i det offentlige.
2barnsmor-2012♥♥? Skrevet 24. mars 2009 #186 Skrevet 24. mars 2009 Og jeg fikk hjertet i halsen da jeg var på toalettet og det var kommet noen brune små striper på papiret... Hjelp, hva er dette? Men da jeg gikk på toalettet litt senere (jeg går veeldig ofte på toalettet), var papret helt hvitt igjen, puh!!! Er det noen andre som har hatt det slik?
Lie79*har blitt mamma* Skrevet 24. mars 2009 #187 Skrevet 24. mars 2009 Hei igjen! Da har jeg fått blodprøvesvar. Hcg var på under 1.. Så absolutt ingen tvil, jeg er ikke gravid. Merkelig at jeg har hatt så mange symptomer! Må jo være bivirkninger av Crinonen!? Eller innbilt svangerskap?? he he;) Disse små brune stripene på papiret kan vel kanskje komme av irriterte slimhinner pga Crinone, hvis du bruker det? Ellers kan jeg nok ikke gi deg noe godt svar på hva det er 2barnsmor-des09?. Kanskje noen andre som vet?
lillebie på`n igjen Skrevet 24. mars 2009 #188 Skrevet 24. mars 2009 huff dette var triste nyheter Lie79, er ikke så mye jeg kan si for å trøste, vet hvordan den følelsen er! jeg ønsker deg bare lykke til med ditt neste forsøk. hvor mange forsøk har du bak deg?
Astra71 - tvillingmor Skrevet 24. mars 2009 Forfatter #189 Skrevet 24. mars 2009 Hei jenter! Har vært hos legen, logget meg på med en gang jeg kom hjem for å se hvordan det har gått med dere! Tenkte på dere hele veien til legesenteret og hjem.. Veldig trist å høre at det ikke gikk bra for deg, Lie. Jeg var så sikkert på at det skulle gå veien for deg, siden du hadde alle de rette symptomene. Jeg ser du føler deg litt lurt av kroppen, du og - det var akkurat sånn jeg også følte det denne gangen. Jeg har aldri hatt så mye rare symptomer før, og alt var helt annerledes enn det pleier. Derfor var jeg bortimot sikker på fredag at det hadde gått bra... Men du later jo til å være ved særdeles godt mot, da! Det er kjempebra at du klarer å ta det på den måten! Kanskje vi kan følge hverandre i neste forsøk? Jeg skal ha telefonsamtale med legen min på torsdag, og da skal jeg høre med ham om jeg enten kan få kort regime, eller Menopur. Er jo veldig fristende med kort regime, da kan jeg antageligvis begynne på sprøyter igjen i månedsskiftet april/mai, med uttak i midten av mai. Hvis det blir Menopur, blir det uttak i juni. Har hatt kort regime én gang, og det var helt topp, fikk to helt perfekte egg, også. Får se hva legen sier. Godt å høre at det står bra til med deg, lillebie! Du gir håp til oss andre - vi skal nok komme etter :-) Og 2barnsmor - krysser fingrene for deg fremdeles! Vi vil veldig gjern ha en positiv test til i gruppa vår Jeg var altså hos legen min for å hente sykmeldingen. Grua meg skikkelig, for var forberedt på å måtte argumentere for å få den. Legen hadde sykmeldingen klar, men sa - ute i venteværelset! - at det ikke var helt uproblematisk fordi han ikke får epikriser fra Haugesund sykehus i forbindelse med ivf-forspøkene mine, og at han dermed ikke har den dokumentasjonen NAV krever fra ham. Jeg svarte at dersom det er et krav at det skal foreligge en epikrise, så må han ta det opp med sykehuset, og ikke meg. Jeg sa videre at når jeg får beskjed av legesekretæren om at jeg ikke behøver å komme til time, og at de bare kan sende meg en forlengelse av sykmelding i posten, så forholder jeg meg til det. Hvis det var en feilvurdering av sektretæren, så får han ta det med henne. Legen sa bare at 'vi får snakke mer om dette seinere', og så gikk han. Jeg stusset på at det skulle foreligge krav om epikrise for å kunne forlenge en sykmelding, og ringte NAV for å sjekke. Jeg hadde rett i mine mistanker: NAV krever IKKE epikrise, legen står (naturligvis) helt fritt til å forlenge en sykmelding på eget grunnlag! Legen presterte altså å lyve og skyve NAV foran seg fordi han ikke hadde lyst til å skrive ut sykmelding. Og så tror han tydeligvis jeg ikke er smart nok til å etterprøve den informasjonen han gir meg. Jeg har derfor funnet ut at det er like greit å bytte lege, først som sist. Det var dagens rapport fra Vest
2barnsmor-2012♥♥? Skrevet 24. mars 2009 #190 Skrevet 24. mars 2009 Veldig leit å høre at forsøket ikke lykkes denne gangen, Lie79!!! Det er bare å stå på videre å se frem til neste forsøk! Det er ikke så mye annet en kan gjøre. Men jeg føler virkelig med både deg og Astra! Enig med deg Astra at du skal bytte fastlege. Veldig viktig med en empatisk og god lege i den situasjonen som vi er i! Jeg er på jobb og flyr på toalettet hele tiden. De brune stripene har heldigvis forsvunnet, jeg tror det var gamle blodrester etter inngrepet! Nå er papiret hvitt og fint igjen, og jeg kjenner stadige murringer. To av kollegene mine sa i dag at de så på meg at jeg var gravid, de så det på øynene mine og ansiktsutstrålingen, som de sa! Så nå har jeg bestemt meg for å kjøpe CB etter jobb og teste meg!!! Dere skal få vite resultatet, selvsagt! :-)
Astra71 - tvillingmor Skrevet 24. mars 2009 Forfatter #191 Skrevet 24. mars 2009 Nå er jeg spent på resultatet ditt, 2barnsmor! Dette høres svært så lovende ut :-) Lie og jeg skal nok komme etter, skal dere se!
2barnsmor-2012♥♥? Skrevet 24. mars 2009 #192 Skrevet 24. mars 2009 Jeg klarer ikke engang å gråte.... Kom fra butikken, hadde kjøpt inn tulipaner og overraskelse til pappaen, god middag osv. Skulle ah en festkveld! Og da jeg sjekket på toalettet fikk jeg sjokk: BLOD!!!! %/:## Og så tok jeg CB rett etterpå, håpet at det ikke betydde noe med blodet, for det var så tynt liksom, og plutselig stod det: "IKKE GRAVID". Marerittet har blirr til virkelighet......
Lie79*har blitt mamma* Skrevet 24. mars 2009 #193 Skrevet 24. mars 2009 Åh nei! Dette skulle jo absolutt ikke skje!! Håpet så veldig at du skulle klare det nå 2barnsmor-des09! Virkelig triste greier dette her:( Vet så godt hvordan den skuffelsen er. Positiv eller negativ test = enten ufattelig lykkelig eller vanvittig trist og lei seg. Vil bare si at jeg føler med deg. Dette er en trist dag:( Trøsteklem fra meg
Lie79*har blitt mamma* Skrevet 24. mars 2009 #194 Skrevet 24. mars 2009 Ja, er veldig skuffende og trist med negativ test. Eneste man kan gjøre er å se framover mot neste forsøk og ikke gi opp håpet! Dette var min 3.innsetting. Har ett forsøk igjen i det offentlige. Venter bare på mensen nå, så skal jeg ringe å avtale nytt forsøk:)
Lie79*har blitt mamma* Skrevet 24. mars 2009 #195 Skrevet 24. mars 2009 Svaret over var til lillebie...
Lie79*har blitt mamma* Skrevet 24. mars 2009 #196 Skrevet 24. mars 2009 Takk for omtanken Astra71:-) Hjelper mye med litt støtte fra dere supre jenter her inne:) Vi har nok hatt det litt likt denne gangen ja, med mange og annerledes symptomer, men bare rett og slett blitt lurt.. Synes det går ganske bra ja. Følte i går kveld at det ikke gikk riktige veien, så var vel forberedt på negativt resultat da jeg stod opp i dag. Hadde vært moro om vi kan følge hverandre på neste forsøk også ja:D Jeg kommer til å velge kort regime denne gangen. Har ikke prøvd det før, så blir litt spennende. Vet ikke hvor lenge jeg må vente på å få begynne igjen på riksen. Skal ringe så fort mensen melder seg, så da får jeg vite tidspunkt. Håper på april/mai:) Blir spennende å se hva du bestemmer deg for! Og høres absolutt ut som en god id'e å bytte fastlege ja! Der støtter jeg deg helt og fullt! Han virker jo litt vanskelig han du har nå, og det trenger man virkelig ikke i tillegg til IVF!
Astra71 - tvillingmor Skrevet 24. mars 2009 Forfatter #197 Skrevet 24. mars 2009 Nei nei nei....dette var fryktelig trist, 2barnsmor!! Uff, nå blir jeg trist igjen, på vegne av oss alle tre...vi hadde jo alle en så god følelse denne gangen, og betegnelsen 'sjokk' er veldig dekkende for hvordan jeg også følte det da mensen kom. Jeg håper du klarer å gråte litt etterhvert, 2barnsmor. Slik at du bare får det ut så snart som mulig. Så vil du nok klare å løfte blikket snart, du også. Og så, hvis du skal ha flere forsøk, så har jeg et håp om at vi kan følge hverandre alle tre, så snart som mulig! Lie, jeg regner med å bestemme meg på torsdag (etter samtalen med legen) for om jeg skal ha langt eller kort regime. Veeldig fristende med kort, for da begynner man med sprøyte på 3. dag mens. Det vil si at jeg kan begynne igjen om én måned! Og så uttak to uker etter det igjen. Fordelen med langt regime er at jeg da får en helt ny medisin, og at mange anbefaler Menopur for litt tilårskomne damer (som meg . Dessuten skal jeg til Island midt i mai, og vil jo helst ikke gå glipp av den turen...Men jeg tror egentlig jeg skal la legen ta avgjørelsen for meg Jeg skal holde deg orientert, Lie, så kanskje du gjør det samme?
Lie79*har blitt mamma* Skrevet 24. mars 2009 #198 Skrevet 24. mars 2009 Hei Astra71! Skal holde deg orientert så fort jeg vet noe mer:-) Ikke fått mensen enda, men regner med og håper at den kommer til i morgen. Kan du ikke velge Menopur og kort regime? Eller funker ikke det?? Ikke så god på dette med medisiner. Kun brukt Gonal-F selv, og kommer vel til å gjøre det på neste forsøk også. Tur til Island ja, det høres jo veldig bra ut:) Skjønner godt at du ikke vil gå glipp av det! Vi må jo leve litt utenom disse forsøkene også, tror det er veldig viktig. Skal i bryllup til kusinen min i slutten av mai, så håper jeg klarer å få det til så det ikke kræsjer med det... Samboeren min og jeg lurer på om vi rett og slett skal bestille oss sydentur etter påske. Hadde vært veldig deilig å reise bort litt:-)
2barnsmor-2012♥♥? Skrevet 25. mars 2009 #199 Skrevet 25. mars 2009 Jeg, 2barnsmor-des.09? har skiftet nick!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå