Gå til innhold

Noen med uttak i neste uke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble så lei meg når jeg leste innlegget ditt, Astra, at jeg sitter her og gråter over deg... Du beskriver så godt følelsene dine, og du virker til å være et veldig fint menneske, så jeg unner deg av hele mitt hjerte at du skal få oppleve det fantastiske ved å bli mamma! Det er så veldig viktig ikke å gi opp, så det er veldig bra at du skal ha flere forsøk! I dit tilfelle med mange forsøk, kom jeg til å tenke på Prednisolon som støttemedisinering for å unngå at det befruktede egget blir støtt ut som fremmedlegeme. Og pga. alderen din tror jeg Menopur kan vvære tingen! Til meg sa professoren på Ciconia at de har erfart at Menopur er bedre på kvinner rundt/over 40 år. Du er jo ikke så gammel, men likevel...Jeg fikk akupunktur 25 minutter før og 25 minutter etter egginnetting for å øke gjennomblødningen til livmoren. Og det er ikke til å komme forbi at jeg tenker assisted hatching også på eggene dine, i og med at de ikke fester seg, hvis jeg har forstått deg riktig? Når man blir eldre blir cellemembranen/skallet tykkere. Da blir det vanskeligere for egget å bryte seg ut av skallet og feste seg. Kanskje skal du også bruke Solvipect for å gjøre livmorslimhinnen løsere, spør legen din! Vel, dette var bare mine private tips til deg, ut i fra mine vurderinger og erfaringer. Jeg kommer til å savne deg her inne!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tusen, tusen takk, 2barnsmor, for de fine ordene og for mange gode råd! Nå griner jeg enda mer, hehehe. Må nesten smile litt gjennom tårene. Du er jo så skjønn! (Og dere andre også, forresten!) Og nei, jeg gir ikke opp! Jeg kan rett og slett ikke se for meg et liv uten barn, så må holde ut litt til.

Jeg har nå notert meg de tingene du foreslår, slik at jeg kan diskutere dem med legen min. Jeg tenkte akkurat som deg, at assisted hatching kunne være noe for oss, så derfor forsøkte vi det på Nordica i høst. To helt perfekte egg ble tilbakeført, men det gikk altså ikke. Jeg har imidlertid lyst til å høre med legen hva han tror om Menopur. Prednisolon og Solvipect har jeg bare såvidt lest om her inne, og det høres også ut som noe det kan være verdt å se nærmere på!

Det er det jeg sier, hva skulle jeg gjort uten dere. Her er så mye erfaring, kunnskap og omsorg samlet på ett sted at man har alt man kan ønske seg når man først er i denne situasjonen. Tusen takk, 2barnsmor, nå må du ruge godt videre - jeg krysser fingrene for deg og de andre, alt jeg kan!

Skrevet

Uff! Nå ble jeg veldig trist Astra71:( Er så urettferdig at ikke du skulle få det til denne gangen, som har slitt så lenge. Føler virkelig med deg, og vet så godt hvordan det føles når man vet at enda et forsøk er over uten å ha fått noe igjen for alt strevet. Trist, tom innvendig, lei seg og ikke minst at man sitter der uten håpet som man har hatt de siste ukene. Må jo selvfølgelig føles enda verre siden du har følt at det gikk riktige veien, for så å plutselig snu over natten.

Godt å høre at du har bestemt deg for å ha flere forsøk, at du allerede har begynt å se framover til neste forsøk og at du har en plan for nye ting du vil prøve neste gang. Det er planen min også hvis dette forsøket mislykkes, så kanskje vi evt vil følge hverandre neste gang også. Hadde vært hyggelig:) Men har ikke gitt opp håpet helt selv enda, til tross for litt lyserosa crinonerester i går og i dag...

Ønsker deg alt godt framover, neste gang er det din tur! Sikker på at du kommer til å bli en kjempegod mor snart:-)

Mange trøsteklemmer fra meg:)

Skrevet

Huff Astra dette var ikke det jeg ønsket å lese fra deg..... du er helt sikker på at det er tanta som er i anmarsj`?

Jeg føler så virkelig med deg, jeg vet smertelig godt hvordan det er å innse at forsøket har gått til helvette!! ta vare på deg selv i tiden fremover- og det hjelper å legge planer for neste forsøk- det har hvertfall alltid hjulpet meg!

Som det ble nevnt over her, kan Assisted Hatching være noe for deg. Jeg er forholdsvis ung for å være i dette gamet ( blir 26) og legene mente at det ville klaffe på første forsøk på meg, da det ikke er noe galt annet enn tette eggledere. etter to misslykkede forsøk, Jmåtte jeg nesten overtale Nordica til å se grundig på egga mine denne runden, og joda- de så behov for assisted hatching, og utførte dette på mine 2 befruktede egg! og hva skjer? jo jeg sitter med positiv graviditets test! jeg har ikke hatt trua på akupunktur før- men denne gangen prøvde jeg også det! lå på en " vibrerende madrass" og fikk lysbehandlig samt nåler- som skulle hjelpe egget å feste seg! tok også babyklister denne gagen- så det var hvertfall min oppskrift! Så Astra- det er absolutt verdt et forsøk å prøve noe alternativt!!!

stor trøsteklem fra meg .

Skrevet

Har hatt litt lyserosa på noe av crinonerestene de 2 siste dagene. Fikk det de siste dagene før test på de forrige forsøkene mine også, som jo var negative. Noen av dere andre som har/ har hatt det? Mistet litt motet når jeg så det...

Skrevet

Tusen takk for trøst og støtte, kjære Lie og lillebie! Dere er noen goinger! Jeg merker at det hjelper allerede, særlig siden jeg har fått 'snakket' med dere her inne (og har jo også grenet litt på skulderen til min mann).

Lie, det blir nok ikke noe av at vi slår følge i neste runde, for du skal jo klare det denne gangen!!! ;-) Men vi vil jo helt sikkert sees her inne, uansett. Det hadde jeg satt pris på.

Og ja, lillebie, jeg tror nok assisted hatching har noe for seg (selv om gynekologen min var skeptisk), og derfor forsøkte jeg det i høst. Legen på Nordica var helt sikker på at jeg ville bli gravid, alt så helt perfekt ut, i følge ham (de to eggene jeg fikk tilbakeført inkludert). Men det gikk dessverre ikke. Men jeg må bare få si at det e veldig oppløftende at du nå har klart det! Det gir god næring til håpet mitt, som jeg skal pleie så godt jeg kan framover :-)

Vemodig klem fra meg

Skrevet

Hvordan går det forresten med dere, Lie, 2barnsmor og musa88?

Skrevet

Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg med det, Lie, jeg har aldri brukt crinone (det er vel en krem, har jeg skjønt). Men jeg mener andre her inne har sagt at det er ganske vanlig, selv om man er gravid?

Skrevet

Jo takk, situasjonen er stabil, stabil murring. Men jeg frykter det samme skal skje med meg i morgen som det gjorde med deg i dag, Astra- det er liksom deadline i morgen på RD 12. Har dårlig erfaring med den dagen fra før...Kommer jeg meg over i morgen, så har jeg mer troen. Jeg er veldig trett nå og vil snart legge meg! Ta godt vare på deg selv, Astra, tenk mest på deg selv nå! Det trenger du! :-)

Skrevet

Jeg har også lyserosa Crinone-rester av og til, men ser på det som helt ufarlig da Crinone-pinnen er helt hvit! Håper det går bra med deg, du har kommet litt lenger enn meg i RD! :-)

Skrevet

Så bra å høre at det går litt bedre Astra71:-) Håper du klarer å ta vare på deg selv nå, at du får sørget litt og at du blir klar igjen for nytt forsøk igjen snart. Håper du får snakket med legen ang neste forsøk og at dere sammen kan bli enig om et bra opplegg som er skreddersydd for deg:)

Ja, uansett hvordan det går med meg så kommer vi til å "snakkes" her inne:-) For min del har murringene avtatt litt i styrke i dag, men har et press + litt stikkninger nederst i magen. Er ihvertfall noe som skjer der nede, men veldig usikker på hva.. Ellers er jeg ganske trøtt, kvalme har jeg kjent bare litt av. Skal ta blodprøve i morgen og får svar på tirsdag. Ikke turt å teste enda..;) Er veldig spent nå og tenker KUN på om jeg er gravid eller ikke! he he... Så sånn er ståa er i gården:)

Go'klem fra meg:)

Skrevet

2barnsmor-des09?: Da satser jeg på at lyserosa crinonerester ikke er noe jeg trenger å bekymre meg over:-) Går greit med meg, men er veldig spent nå! Skal ta blodprøve i morgen, og får svar på tirsdag. Omtrent eneste tanken jeg har i hodet nå, er om jeg er gravid eller ikke. Blir litt tullete i hodet av dette her;) he he... Håper det går bra med deg også! Krysser fingrene for oss xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Skrevet

Gosh! Ingen tegn til blod på Crinone-pinnen i dag tidlig heller....!!!! Nå begynner jeg virkelig å lure! Og murringen er jevn og fin! I dag er det RD 12, så dette blir en spennende og nervepirrende dag! Men det er akkurat som jeg har en annen ro over meg i dag, føler meg intuitivt sikrere, på en måte! Men vet også at det kan være Crinone som gjøre at jeg kommer til å få mensen senere enn jeg er vant til, i og med at jeg ikke har brukt den før... Hvordan er det med deg i dag, Astra? Har du fått sovet i natt? Jeg tenker MYE på deg! Hva med Lie og lillebie, da?

Skrevet

Så bra 2barnsmor-des09?:-) Dette høres jo veldig lovende ut! Jeg har heller ikke sett tegn til blod, men ut fra mine tidligere forsøk skal jeg ikke få mensen før i morgen.. Har skikkelige mensmurringer nå og må sjekke hver gang jeg er på do om det er blod på papiret. Skikkelig nervepirrende dette her! Da jeg våknet i dag morges følte jeg meg gravid og tenkte at dette går rette veien, nå er jeg veldig usikker igjen. Svinger fort, særlig når disse mensmurringene kommer!

En annen ting jeg har lagt merke til er at jeg har fått litt mer utflod de siste dagene og at slimhinnen i skjeden er veldig fuktig. Kan ikke huske om jeg pleier å få dette før mens... Pleier jo ikke å sjekke så nøye etter på ting til vanlig;) Har noen av dere andre merket noe til dette?

Skrevet

Hei Lie79! Da har du deadline i morgen, jeg i dag... speeennende!!! Det kan jo absolutt være et positivt tegn at du har mer utflod, for når mensen nærmer seg er man jo heller tørr! Jeg har også stadige mensmurringer, noe jeg har erfaring med fra da jag var gravid sist er positivt! Det kan jo være et tegn på at det er liv i livmore, husk bare på hvor ofte egget deler seg nå, hele tiden! Det er klart vi merker det! Håper jeg da...! :-)

Skrevet

Ja, dette er veldig spennende!! Godt å høre at du som har vært gravid har opplevd mensmurringer som positivt. Har spurt søsteren min som har 4 barn, men hun har kun kjent stikkninger og at det har strukket seg litt i livmoren, aldri murringer. Så er tydeligvis individuelt. Jeg har alltid pleid å ha murringer når jeg får mensen, men det har søsteren min aldri hatt, så satser på at vi er forskjellige når det gjelder tegn på graviditet også:-) Masse lykke til!!!

Skrevet

Og håper det med mer utflod er bra også ja!:-) Føler kanskje at ting er litt annerledes denne gangen, men redd for å håpe for mye...:P

Skrevet

Hei jenter!

Da var det atter en morgen, og jeg har heldigvis sovet bedre i natt. Fikk nok en utladning i går, og er mindre spent i kroppen nå. Det første jeg gjorde var å ringe Haugesund, og sykepleier Lone ble rent lei seg da jeg fortalte at det gikk galt denne gangen, også (jeg har jo vært der så mye nå at vi er på fornavn med hverandre alle sammen..). Hun skal snakke med legen og ringe meg tilbake i morgen, jeg sa jeg kunne tenke meg kort regime for å komme i gang så snart som mulig. Da slipper jeg vente i tre måneder, og kan antageligvis ha nytt uttak i midten av mai en gang. Åh, det er så godt å endelig kunne se framover igjen (selv om jeg gruer meg litt til å gå på jobb onsdag).

Og så måtte jeg selvsagt inn hit for å se hvordan det går med dere, tenker jo masse på det :-) Dere lever vel helst i nuet akkurat nå, og er fryktelig spente! Jeg føler med dere! Og jeg må si at det høres svært lovende ut for dere begge, Lie og 2barnsmor! 2barnsmor, siden du pleier å få TR på dag 12, så skulle man jo tro mye er gjort når denne dagen er over :-) Og du, Lie, har jo også alle de riktige symptomene! Du har vel egentlig en ganske lang rugeperiode? Siden du hadde innsetting tre dager før meg, og ikke får det endelige svaret før på torsdag..

Spennende tider! Jeg krysser alt jeg har!

Stor klem fra meg

Skrevet

Hei jenter, dette er spennende, venter spent på testingen deres :o)

Jeg har vært hos dr Blakstad i dag, som gratulerte meg og mente at dette så veldig bra ut og at dette kom til å gå veldig bra :o)Det var selvfølgelig ikke noe å se på UL- er alt for tidlig! hun kunne berolige meg at det var mindre sjangs for oss med prøverør å bli gravid utenfor livmoren, og det er positivt! jeg fikk til og med en termindado : 3 desember 09 , og jeg er 4 +1 uker på vei i dag! jeg håååper så dere jenter kan joine meg inn på gravide slitere!!!!! og Astra: at du kommer etter på neste runde!! jeg får visst ikke blodprøve svar før om 2-3 dager, snakk om treghet!!

stor klem

Skrevet

Fikk meg forresten en lite hyggelig overraskelse i dag, selv om jeg begynte å få en mistanke. Da jeg var på vei hjem fra Haugesund etter innsetting, så ringte jeg til legekontoret mitt og sa at jeg trengte forlengelse av sykmelding. Jeg pleier alltid å være sykmeldt fram til testdagen. Jeg har jo vært gjennom noen forsøk, og har fått sykmelding for dette hos fastlegen min flere ganger (men har også vært hos en annen, kvinnelig lege noen av gangene). Legesekretæren noterte seg diagnosen og testdato, og sa at dette ikke var noe problem - legen kunne bare forlenge og så kunne hun sende sykmeldingen i posten.

Da helga kom og jeg fremdeles ikke hadde mottatt noe i posten, ble jeg litt bekymret. Så jeg ringte dem i dag og lurte på hva som hadde skjedd. Det var sendt en forespørsel om sykmelding til legen i det interne systemet, men det viste seg at legen bare hadde svart at sykehuset måtte forlenge den! Og så hadde det stoppet opp der! Og nå har jo jeg vært hjemme hele denne tiden, fordi jeg ble lovet en sykmelding! Jeg sa til sekretæren at det er fastlegen som må forlenge slike sykmeldinger, ikke sykehuset. Og siden jeg fikk beskjed fra dem for snart to uker siden om at alt var i skjønneste orden, så må de nesten gi meg den sykmeldingen. Hvis ikke burde de gitt meg beskjed med det samme.

Så nå går jeg her og er litt småspent. Skal hente sykmeldingen i morgen, men føler meg ikke trygg på at legen ikke slår seg vrang. Jeg må innrømme at jeg ikke har føler meg supergodt ivaretatt på dette legekontoret. Ved første forsøk var legen veldig forståelsesfull, og skrev ut sykmelding fram til testdato uten å blunke. Men etter hvert som det har blitt flere forsøk, så er det plutselig ikke den samme velviljen lenger. Det førte til slutt til at jeg benyttet meg av en annen lege i stedet, som var mye lettere å snakke med, men hun holder til i hjemkommunen min, langt unna. Så jeg kan ikke drive og reise til henne.

Vurderer å bytte fastlege nå. Jeg er en samvittighetsfull person, og trives dårlig når jeg føler meg mistrodd.

Hva slags erfaringer har dere med dette? Dere har kanskje ikke hatt så lange sykmeldinger som meg?

Skrevet

Hei Astra71:-)

Godt å høre at du allerede er i gang med å planlegge neste forsøk:D Kort regime må jo være veldig mye bedre. Slippe den forferdelige sprayen + at jeg føler man klusser mye mindre med kroppen ved å unngå nedregulering. For meg var ihvertfall sprayen det værste og at hele forsøket totalt tok så lang tid. Bra hvis du får uttak i mai, da har du jo hele sommeren foran deg som du kan kose deg uten å måtte gå på disse medisinene:)

Jeg er på rugedag 14 i dag og har nå vært å tatt blodprøve på riksen som jeg får svar på i morgen (tirsdag). Kunne fått svaret i dag om jeg hadde tatt den kl 9 i dag morges, men bor i Asker og orket rett og slett ikke å stresse og sitte i kø så tidlig på morgenen. Tenker vel å ta en hjemmetest i morgen tidlig, men kjenner jeg gruer meg veldig... Føler at kroppen min forteller meg at den er gravid, så håper testen sier det samme. Er så redd for å få negativt svar igjen, så derfor utsetter jeg testingen lengst mulig..;) he he..

Har faktisk vært i litt samme situasjon som deg med tanke på fastlege. Hadde hatt samme fastlege i mange år og var i utgangspunktet fornøyd. Men da jeg ble sykmeldt over en lengre periode pga utmattelse, svimmelhet og IVF, følte jeg at legen min ikke lenger tok meg på alvor og at hun mente jeg bare burde ta meg sammen. Følte meg presset til å begynne å jobbe igjen, selv om det var altfor tidlig, noe som igjen førte til enda lengre sykdom. Etter en stund tok jeg mot til meg og byttet fastlege, noe som jeg grudde meg litt til siden jeg følte meg veldig sårbar i denne perioden. Men det at jeg byttet fastlege har jeg ikke angret et sekund på! Min nye lege er helt fantastisk og tar meg virkelig på alvor, har mest lyst til å gi han en klem når jeg skal gå derfra;) Så mitt råd er ihvertfall at hvis du ikke er fornøyd med fastlegen din, så bytt med en gang. Legen skal være der for deg, og ikke omvendt! Håper alt ordner seg til det beste for deg:-)

Skrevet

Så bra lillebie:-) Og så moro med termindato! Satser på at jeg joiner deg i morgen! Dette kommer til å gå bra:-)

Har du forresten merket noe til økt utflod eller at slimhinnene er fuktigere/våtere enn vanlig? Jeg bruker truseinnlegg pga dette nå, og det pleier jeg ihvertfall ikke gjøre før mensen.. Men kan vel være progesteronen som gjør det.. hmm.. Grubler over alt mulig rart om dagen:p

Skrevet

Hei Lie,

og gratulerer med vel overstått test i dag :-) Jeg krysser fremdeles fingrene, og har en god følelse for at dette skal gå bra! Og bare utsett hjemmetestingen, du. Det er jo ingen grunn til å forhaste seg. Tenk, i morgen får du svar...

Godt å høre at du har hatt god erfaring med å bytte lege. Jeg har ikke hatt fastlegen min veldig lenge. Jeg opplevde forøvrig det samme som deg før mitt tredje forsøk - det bare sa stopp en dag, mens jeg var på jobb. Måtte bare ut derfra. Ringte legen, som sykemeldte meg på flekken. Men da jeg etter ei uke fremdeles ikke følte meg i nærheten av klar til å gå på jobb igjen, så begynte disse små signalene som gjør at jeg føler meg mistrodd. Det ble veldig vanskelig å få forlengelse av sykmeldingen, han begynte å mumle om at han 'ikke kjente meg', osv. Jeg sa at det da ikke var relevant hvorvidt han kjente meg, han måtte nå kunne vurdere min helsetilstand uten å kjenne meg? Til slutt sa han: 'Du får kjenne etter til over helga. Dersom du fremdeles ikke er i stand til å gå på jobb, så vil jeg at du skal komme ned for en konsultasjon'. Mandag morgen sto jeg på trappa til legekontoret. Sekretæren gikk inn til legen for å si at jeg var kommet - og så kom hun ut igjen med en ny sykmelding! Det var tydeligvis ikke nødvendig med konsultasjon likevel! Jeg følte meg nesten lurt, at det rett og slett var en test for å se om jeg var til å stole på. Hvis jeg var syk, så ville jeg dukke opp, hvis jeg bare ville ha meg litt 'ferie', så ville jeg ikke turt å dukke opp til time..dermed var det nok å vite at jeg hadde kommet for å kunne forlenge. Jeg ble ganske provosert, og synes det var respektløst gjort å kaste bort tiden min på den måten. Dessuten er jeg ikke typen som ber om sykmelding uten veldig god grunn (har ikke vært mye sykmeldt i mitt liv tidligere), så det føles ganske uvant å ikke bli tatt på alvor av legen. Men hvis det blir noe mer tull nå, så bytter jeg nok. Har lyst på en så snill lege som du har funnet deg :-)

Hvordan går det med dere andre i dag - lillebie, er du fremdeles med oss? Du skulle også teste i dag? Og 2barnsmor, du har fremdeles jevne murringer?

Skrevet

Takk for det Astra71:-) Tenker at jeg skal kose meg med tanken på at jeg kan være gravid i dag, og så får jeg heller stålsette meg litt i morgen før jeg tar test.;)

Skjønner godt at du ble provosert av at legen din ikke trodde deg og at han prøvde å teste deg. Er heller ikke av typen som ber om sykemelding dersom jeg virkelig ikke trenger det, er vel heller det at jeg presser meg for hardt til tider, så forstår deg godt. Men denne IVF karusellen er virkelig en stor påkjenning. Tok faktisk kontakt med en psykolog etter at jeg fikk vite at jeg måtte ha IVF for å få barn, og der møtte jeg stor forståelse og støtte for den psykiske påkjenningen vi må igjennom. Hun sa også at det var veldig vanlig at de som må gjennom flere forsøk med assistert befruktning sliter med utmattelse. Får håpe legen din føler han "kjenner deg" godt nok nå da, sånn at du slipper å gå igjennom noe sånt igjen. Som om man ikke har nok fra før liksom!!

Skrevet

Astra:ja jeg er fortsatt her, må jo se hvordan det går med alle jentene:o) kjipt med den fastlegen din...er mye rare leger der ute...min er ute i svangerskapspermisjon- og er erstattet med en jeg ikke liker helt.....vurderer å bytte jeg også! jeg har testet ja, se litt lenger opp i tråden :o) alt står bare bra til her :o)

Lie: jeg har ikke hatt noe økt utflod, men jeg bruker progestan, så jeg er litt "seig" skvetter litt når jeg ser i truseinnlegget, trodde jeg så noe brunt to ganger idag, men er bare progestanen som blader seg med den naturlige fuktigheten og får litt merkelig farge!

går du på crinone? jeg gikk på den en gang og da var det helt anderledes , virker som progestanen suger til seg fuktighet. Og det ser liksom ut om om all progestanen renner ut igjen, gjort det siden jeg begynte på de!

når det er sagt , tror jeg du får en positiv overraskelse i morgen :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...