Astra71 - tvillingmor Skrevet 21. mars 2009 Forfatter #126 Skrevet 21. mars 2009 Skrekkelig så mye skrivefeil det ble i det innlegget mitt, da. Er nok litt for oppkavet til å tenke på korrekt språk, hehehe.
2barnsmor-2012♥♥? Skrevet 21. mars 2009 #127 Skrevet 21. mars 2009 Jeg føler jeg bare har sviing, murring i selve livmoren, tror jeg! Akkurat nå er det helt rolig.
lillebie på`n igjen Skrevet 21. mars 2009 #128 Skrevet 21. mars 2009 hvem rugedag er du på Astra71? Jeg krysser så fingrene for dere jenter!!! la oss alle være gravide!!!) ang murringer, så sier jo nesten alle som har blitt/er gravide at de trodde mensen skulle komme. Men det er vanskelig å tolke!! jeg klarer ikke skille helt disse murringene som kommer og går- mye fordi jeg er så oppblåst og øm fra før kanskje, men det kommer i sånne tak på en måte. plutselig sier jeg til kona " ånei mensen smerter" så skifter jeg litt stilling og etter noen minutter forsvinner det litt igjen. Har faktisk en slik murring mens jeg skriver nå!! er ubehagelig og det gjør at man blir nervøs!!!! jeg har også"kjent tilstedeværelsen av livmora mi" hele denne rugeperioden! og takk igjen for lykkeønskninger forresten! er det ikke rart: man strever i flere år på å blir gravid- og når testen viser positiv sitter man med en skrekkfølelse og er konstant nervøs for at noe er galt, at man er gravid utenfor livmor osv osv...merkelig men sikkert normalt! man er nok ikke trygg før man sitter med en baby i armene- og da starter nye bekymringer!
Astra71 - tvillingmor Skrevet 21. mars 2009 Forfatter #129 Skrevet 21. mars 2009 Nå har jeg ligget på sofaen en stund, og det har som sagt roet seg med disse stikningene. Har fremdeles litt murring i livmoren, men jeg synes det er veldig lite symptomer å spore nå. Kjenner ikke mye noen steder. Men kanskje hjernen bare kobler ut for å få seg en pause, hehehe. Ei venninne av meg ringte nå. Hun sa hun hadde en sånn sterk følelse av at jeg ville bli gravid denne gangen. Jeg er særdeles lite overtroisk av meg, men det var nå rørende likevel, så fikk en liten tåre i øyekroken for at hun ringte og fortalte meg dette :-) Nå ber jeg bare om at hun har rett. Ja, lillebie, tenk om vi andre kan få oppleve det du nå opplever.. Jeg har stor forståelse for at du er litt nervøs fremdeles, det er nok svært normalt for slitere å føle det sånn. Jeg synes imidlertid du skal unne deg å være glad i dag! Du er jo gravid, jente!!! Håper virkelig du klarer å lene deg tilbake og nyte denne lørdagskvelden, og resten av helga. Alt vil gå bra på mandag, for det har jeg bestemt :-)
Lie79*har blitt mamma* Skrevet 21. mars 2009 #130 Skrevet 21. mars 2009 Hei hei:) Dette høres veldig bra ut lillebie. Jeg tror absolutt du har klart det nå når du har fått positive tester i flere dager, til og med på ikke morgenurin og billigtester. Kan jo ikke bety annet enn at du er gravid! Men skjønner at du ikke tør slipper jubelen helt løs enda. Men regner med positiv blodprøve også for deg nå på mandag:-) Så glad på dine vegne! Jeg vet snart ikke helt hva jeg skal tro. I går hadde jeg masse sterke mensmurringer, og på kvelden kom det også endel Crinonerester for første gang i denne rugeperioden. Hatt svake mensmurringer på dagen i dag som har økt på utover ettermiddagen. Også hatt endel Crinonerester i dag, som også var litt lyserosa:( Ellers har jeg ganske ømme pupper, er trøtt og kvalm. Føler at det bare er et tidsspørsmål før mensen kommer nå. Det eneste jeg ikke skjønner helt er denne kvalmen.. Ikke hatt det under mine tidligere forsøk. Tenker at det skyldes bivirkninger av Crinone. Jeg er på rugedag 12 i dag og har fått mensen rugedag 15 på de andre forsøkene mine. Ser også at du er redd for at mensen skal komme Astra71. Ikke noe moro dette her! Men trøster meg med at det er mange som har blitt gravide som sier at de hadde mensmurringer før positiv test. Håper mensen holder seg langt unna oss, og at vi også er så heldige å få positiv test:-)
Astra71 - tvillingmor Skrevet 21. mars 2009 Forfatter #131 Skrevet 21. mars 2009 Hei Lie, der var du også! Ja, nå begynner alvoret - vi nærmer oss vissheten om hvordan det står til med stormskritt. Jeg for min del er svært urolig i kveld. Jeg har egentlig tillatt meg selv å ha en liten god-følelse den siste uka, siden mens-smertene glimret med sitt fravær (pleier alltid å få dem tidlig). Så hvis dette går galt kommer jeg til å føle meg ganske lurt, og litt dum...Jeg trodde jeg var i stand til å gjennomskue de fleste bivirkninger av hormonkurene nå etter hvert.. Jeg vil selvsagt ikke gi opp håpet helt ennå, men jeg liker svært dårlig de smertene jeg har hatt i livmoren i dag. Og innimellom synes jeg stikningene går faretruende langt ut på sidene. Jeg forsøker å tvinge dem inn på midten med ren tankekraft, men en og annen smetter forbi og ut på siden. En annen ting som uroer meg, er at så godt som alt annet av symptomer nå er borte. Ingen ømhet i bryst, ikke veldig mye murring utover stikningene og ikke mer sulten enn vanlig. Fikk en sterk sorgreaksjon da jeg kjente dette i formiddag, og har grått mine modige tårer på sofaen i ettermiddag. Nå føler jeg at jeg er over det verste sjokket, og forberedt på det som måtte komme. (Hadde positiv test for ett år siden, da var det noen små mens-stikninger på 4. rugedag, og siden ingen..). Ellers høres det jo fremdeles lovende ut for deg, Lie - du har jo masse symptomer fremdeles! Ikke glem det! Jeg tror faktisk det vil gå veien for deg, jeg :-) Og ja, la oss sette alle kluter til for å holde mensen langt borte fra oss denne gangen!! Og den bør helst holde seg borte i ni måneder...!
Lie79*har blitt mamma* Skrevet 21. mars 2009 #132 Skrevet 21. mars 2009 Hei Astra, aldri langt unna jeg;) Takk for oppmuntring:-) Høres ikke ut som du har hatt en veldig god dag:( Jeg hadde det som deg i går. Begynte å kjenne menssmertene på dagen, og når de ikke ville gi seg, kom tårene og og følelsen av at dette ikke gikk veien denne gangen heller... Har, som deg, hatt en god følelse siden jeg ikke har kjent noen mensmurringer, og følte det også som et sjokk da det kom i går. Følte sinne, tristhet, skuffa og en uro over hvorfor jeg ikke blir gravid... Utover kvelden føltes det heldigvis bedre, og hjelper masse å "snakke" med dere som er her inne:-) Glad jeg har dere! Hvis ikke ville dette vært så mye verre å takle. Vet jeg ikke er alene, og det hjelper. Nå tenker jeg egentlig at det bare er tiden som vil vise hvordan det vil gå, og så lenge mensen ikke dukker opp, er det fortsatt håp for oss! Det er jo faktisk det viktigste symptomet;) Hører jo om folk som har hatt mange av de samme symptomene når de ble gravide, som da de ikke var gravide. Selv håpet jeg først å ikke kjenne noen symptomer i det hele tatt, og når de begynte å komme tok jeg det som et negativt tegn. Etter å ha hatt symptomer i flere dager, ble de plutselig nesten borte, og da var selvfølgelig det negativt også. He he.. ikke så greit dette her;) Ikke gi opp enda Astra! Det er fortsatt håp for deg! Krysser fingrene for at det blir positive tester på oss nå jeg:-)
2barnsmor-2012♥♥? Skrevet 21. mars 2009 #133 Skrevet 21. mars 2009 Hvordan går det med stikningene, Astra? Jeg fikk akkurat SMS fra kusinen som sa at når hun ble gravid nylig, følte hun det akkurat som menssmerter! Jeg håper du er gravid!!!
Astra71 - tvillingmor Skrevet 21. mars 2009 Forfatter #134 Skrevet 21. mars 2009 Tusen takk skal du ha, snille Lie! Hva skulle jeg gjort uten deg og de andre her inne! Veldig enig, det eneste som hjelper er faktisk å snakke med dere! Min mann skjønner ikke helt hva jeg gjennomgår, stakkars, og venninnene mine trøster så godt de kan, men det blir veldig enveis, så jeg er ikke helt komfortable med å øse ting utover dem. Så takk og pris for dere fantastiske damer som vet nøyaktig hvordan jeg har det :-) Det har vært en dritt-dag, rett og slett. Har hatt nøyaktig de samme følelsene som deg, Lie. Og den tanken som plager meg mest, er den du også nevner: uroen over å ikke bli gravid. Jeg har tross alt fått tilbakeført 10 egg tilsammen nå.. Jeg får en slags følelse av at det ikke er meningen at jeg skal få barn, og det er ufattelig vondt! Hm. Nei, nå må jeg ta meg kraftig sammen her, og forsøke å holde ut litt til. Som du også sier, Lie (du har jammen sagt mye fornuftig i kveld, hehehe), så får vi tro det er så godt som umulig å vite noe som helst om utfallet ut fra det som skjer med kroppene våre nå. Så da får jeg bare tusle tilbake til sofaen min og vente ytterligere:-) Har fremdeles en rar murring i magen..
Astra71 - tvillingmor Skrevet 21. mars 2009 Forfatter #135 Skrevet 21. mars 2009 Heisann 2barnsmor! Tusen takk for støtten til deg, og! Det betyr mer enn du aner å høre slike historier som den du forteller om din kusine. Så takk for at du delte den med oss! Får ikke nok av slike eksempler akkurat nå.. Og så så snilt av deg å håpe at jeg er gravid..jeg håper VIRKELIG at du også er det! Hvordan går det med deg i dag, forresten? Håper du har hatt en bedre dag enn enkelte andre her inne (hehehe....må bare le litt av meg selv).
Lie79*har blitt mamma* Skrevet 21. mars 2009 #136 Skrevet 21. mars 2009 Og denne "rare murringen" din Astra71, tar vi absolutt som et positivt tegn:-) Samboeren min skjønner nok heller ikke helt hvordan jeg har det. Han synes vi skal tenke positivt og ikke tenke så mye på hva de forskjellige symptomene som kommer betyr, og heller vente til vi får svar på blodprøven. Sikkert smart det han sier, men er helt umulig for meg å ikke tenke når jeg kjenner alt som skjer med kroppen min nå! Så merker vi står helt forskjellig der ja;) Og derfor er det jo utrolig bra å ha dette forumet og spesielt denne tråden her, hvor jeg kan øse ut av meg alt jeg måtte tenke og gruble på Og det er ikke lite gitt! he he.. Og barn skal vi ha, på den ene eller andre måten. Det har ihvertfall jeg bestemt meg for! Klarer ikke å se for meg et liv uten barn, så da tror jeg heller ikke det er meningen:) I utgangspunktet tenker jeg at på et av forsøkene vil jeg lykkes, vet bare ikke på hvilket enda. Og da hjelper det jo veldig å ha denne siden hvor man kan lese om andre som har blitt gravide på 10. 11. 12. forsøk osv! Men er jo tungt når vi står midt oppi det og ikke vet. Så nå satser vi på positiv test til uken:)
Lie79*har blitt mamma* Skrevet 21. mars 2009 #137 Skrevet 21. mars 2009 Hei 2barnsmor-des09?:-) Jeg har hatt mye mensmurringer i går og i dag (rugedag 11 og 12), så er veldig glad for å høre historien om kusinen din akkurat nå Det gir meg håp! Krysser fingrene for positiv test for oss til uken!!
Astra71 - tvillingmor Skrevet 22. mars 2009 Forfatter #138 Skrevet 22. mars 2009 Snart leggetid. Murringene har gitt seg utover kvelden. Jeg er nå så godt som symptomfri, og tar det ikke som et godt tegn. I morgen er rugedag 10, det er da jeg pleier få mensen. Så får jeg bare se hva som skjer i morgen.. Nattaklem
2barnsmor-2012♥♥? Skrevet 22. mars 2009 #139 Skrevet 22. mars 2009 Atter en ny dag er kommet med uhyre nervepirrende toalettbesøk... Følte intuitivt at jeg ikke hadde begynt å blø, og Crinone-pinnen var helt hvit og fin!!! Takk og lov så langt! Og like etter kom murringene igjen! I dag er det RD 11, og da synes jeg at jeg har kommet langt! Men vet at RD 12 er sentral i tidligere mange mislykkede forsøk, og det er jo i morgen! Jeg ble også beroliget av kusinen min som nå er i uke 6. Hun sa at hun hadde mye menssmerter da hun opdaget hun var gravid. Hun ammer nå og hun hadde hørt at de som hadde født barn før og som nylig har ammet, som jeg har gjort, blir mindre ømme i puppene! Hun kjenten heller ikke noe i puppene da hun ble gravid! Og når en ikke kjenner noe i puppene uavhengig av amming og fødsler, så er jo det også mange gravide som har det slik, altså at de ikke kjenner noe! Så her er alle muligheter tilstede, heldigvis! Nå er jeg veldig spent på å høre fra Astra og Lie!!!!!! Dette er nesten ikke til å holde ut lenger!!!
lillebie på`n igjen Skrevet 22. mars 2009 #140 Skrevet 22. mars 2009 hvordan går det jenter???ikke noe tanter håper jeg !!! jeg har hatt en natt med skikkelig mensen smerter- ikke murringer- smerter!!! men det ga seg, og jeg ligger nervøs som en pinne! blir beroliget av å høre om kusina di 2barnsmor-des09?!! Krysset lyste blått og fint mot meg i dag også, så blir spennende med svaret på blodprøva!!! Er det mulig for meg jenter- er det mulig for dere!! jeg har vært her inne på forumet så lenge nå, at en del av meg hadde gitt opp, og følte alle rundt meg ble gravide- og at jeg aldri skulle få oppleve det. Det høres kjempebra ut at dere har murringer som kommer og går- nettop det jeg har hatt!
Lie79*har blitt mamma* Skrevet 22. mars 2009 #141 Skrevet 22. mars 2009 Ingen tegn til blødning i dag, men pleier ikke få mensen før rugedag 15, så hadde ikke regnet med det heller. Er på rugedag 13 i dag. Hadde også mye menssmerter/murringer i går kveld, og ventet bare på at mensen skulle dukke opp. Men etterhvert ga det seg, og har fortsatt ikke kjent noe mer. Tenkte litt på å ta en test i dag tidlig, men turte ikke... Skal ta blodprøve i morgen og får svar på tirsdag, så tror jeg bare venter til da. Er så spent nå! Jeg har ømme pupper, og vet ikke helt om det er et positivt tegn eller ikke. Ser jo ut som dette er forskjellig fra person til person. Godt å høre at testen fortsatt er positiv lillebie:-) Jeg er sikker på at du har klart det nå, men moro å se mange positive tester da:) Høres jo ut som det går riktige veien for deg også 2barnmor-des09:-) Murringer, men ingen blødning er nok et godt tegn:) Astra71 hvordan går det med deg? Er noen nervepirrende dager nå! Jeg skifter fram og tilbake til å tro at jeg er gravid til å tenke at jeg ikke er det og at løpet er kjørt. Skikkelig berg og dalbane følelsesmessig ja!!! Krysser alt jeg har for oss nå xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Astra71 - tvillingmor Skrevet 22. mars 2009 Forfatter #142 Skrevet 22. mars 2009 Hei dere! Ja, Lie, vi skal ha barn! Enig med deg - vi gir oss ikke før vi har klart det! Jeg kan heller ikke se for meg et liv uten, og det er nok derfor jeg tar det så tungt når det butter litt imot. Min mann er noen år eldre enn meg, så adopsjon begynner etter hvert å utelukke seg selv. Og da er det å få vårt eget barn eneste muligheten vi har. Så jeg MÅ rett og slett lykkes, hvis ikke vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Tenk om vi hadde klart å følge din samboers råd, Lie, om å bare la være å kjenne etter fram mot testdagen...så mye lettere det hadde vært... Det var ihvertfall en god nyhet at dere alle fremdeles henger med! Og lillebie, gratulerer så mye til deg, tenk at du har klart det!!! Det gleder mitt hjerte og gir meg håp, uansett hvordan det nå måtte gå for meg. Bare noen timer igjen til mandag nå :-) Og når det så gjelder meg, så har jeg hatt ei fryktelig natt. Det roet seg helt ned i magen min på ettermiddagen i går, alle symptomer forsvant, samme med stikningene. Da jeg har snudd døgnet, så la meg meg ganske seint, og deretter fikk jeg ikke sove. Etter at jeg hadde kommet meg i seng, begynte nemlig menssmertene igjen. Og hver gang det stakk i siden, kom det en ny tåre i øyekroken min. Jeg hadde til dels kraftige stikninger, og bare 'visste' at nå er løpet kjørt. Jeg er på rugedag 10 i dag, og erfaringen min tilsier at dagen i dag er det kritiske punkt. Men jeg har ikke blødd ennå - bank i bordet - jeg bare venter på at det kommer hvert øyeblikk. Stikningene har roet seg igjen nå, så nå kjenner jeg absolutt ingenting. Noen steder. Jeg vet jeg burde holde ut og tenke at det fremdeles er muligheter, men det er akkurat som om kroppen ikke orker det. Det er på én måte lettere å bare så smått begynne å se framover mot neste forsøk. Skulle det skje et mirakel, så skal jeg nok uansett overleve det
Astra71 - tvillingmor Skrevet 22. mars 2009 Forfatter #143 Skrevet 22. mars 2009 Var på toalettet nå nettopp, og ser at det har kommet litt rosa progestan-rester. Da er jeg redd løpet er kjørt for min del. Jeg skal vente littegrann med å slå det fast helt sikkert, men alt tyder på at jeg er hektet av for denne gang...dette er utrolig tøft... Jeg sitter bare helt tiltaksløs i sofaen nå. Får se litt på skiskyting mens jeg venter på den endelige bekreftelsen. Må bare få dette overstått.
2barnsmor-2012♥♥? Skrevet 22. mars 2009 #144 Skrevet 22. mars 2009 Hvordan går det med deg, Astra? Litt rosa progestan-rester har jeg også hatt flere ganger, lyserosa/beige farge, men det er jo ikke farlig!!!
Astra71 - tvillingmor Skrevet 22. mars 2009 Forfatter #145 Skrevet 22. mars 2009 Hei igjen! Var på toalettet igjen nå nettopp, vil bare ha dette overstått. Fikk da litt antydning til farge på papiret. Alt er med andre ord som det pleier være på rugedag 10. Kommer meg sjelden gjennom den uten å få mensen, og jeg regner altså nå med at det er kjørt. Jeg har det ikke særlig bra akkurat nå, men på én måte er jeg allerede halvferdig med sorgbearbeidingen allerede. Fikk sjokk i går da alt snudde fra å se ganske lovende ut til at menssmertene plutselig kom. Da måtte jeg ha en kraftig omstilling og forberede meg på det verste. Vet at mange her inne regner menssmerter som et lovende tegn, men for meg har det vært ensbetydende med nederlag, og det ser nå ut til å bli bekreftet nok en gang. Jeg må innrømme at jeg er litt redd for hvordan neste rugeperiode kommer til å arte seg (for jeg skal definitivt ha flere forsøk). Er redd jeg blir helt vrak. Denne gangen er første gang jeg har turt å ha et ørlite håp, og dette håpet vokste seg bare større utover i uka. På fredag var jeg faktisk nesten sikker på at det måtte gå veien, siden jeg hadde masse rare symptomer og ingen menssmerter. Jeg så for meg påska, hvordan jeg endelig kunne gå gravid sammen med min svigerinne som har termin i oktober. Det ville vært så lett å komme hjem da, hvis jeg hadde en god nyhet til dem. I stedet blir det nå familieselskaper med medlidende blikk, og der ingen kommer til å tørre å snakke for mye om den lille babyen som kommer til høsten, av hensyn til oss. Men strikketøyene kommer til å tale sitt tydelige språk - både min mor og mormor er nok i full sving med det allerede...hjelpe meg, som jeg gruer meg til den ferien....og det at jeg faktisk gruer meg til å møte min egen familie gjør meg enda tristere... Beklager, jenter, jeg er visst ikke mye til oppmuntring for dere i dag. Og selv om jeg begynner å få litt rutine på disse nedturene etter hvert, så blir det dessverre ikke mindre tungt etter hvert som tiden går. Jeg må nok bruke dagen i dag til å få alle vonde følelser ut av kroppen. Mannen min er borte i dag, så jeg får ihvertfall grine så mye jeg vil i fred. Så får jeg forsøke å rette blikket framover i morgen, og ta en telefon til Haugesund. De har lovet meg at jeg skal få en time med legen for å planlegge løpet videre dersom det ikke går denne gangen, og det kommer jeg til å benytte meg av. Jeg må ha et helt nytt opplegg hvis jeg skal klare å få tilbake troen på at dette kan gå. Jeg vil gjerne ha et forsøk til før sommeren, og håper på kort regime med ny medisin, f.eks. Menopur. Til slutt må jeg bare få si at det har vært til fantastisk god støtte å ha dere med meg på veien. Tusen takk for alle gode og oppmuntrende ord, og for utveksling av følelser og erfaringer underveis. Hadde ikke klart meg uten dere! Jeg har lagt dere til i vennelista mi, slik at det er mulig å holde kontakt seinere. Jeg er jo fremdeles spent på hvordan det går med dere nå, og kommer nok til å henge her inne lenge nok til å få med meg de positive testene deres Masse lykke til, kjære uke 11-jenter! Jeg ønsker dere alt godt! Klem fra meg
Astra71 - tvillingmor Skrevet 22. mars 2009 Forfatter #146 Skrevet 22. mars 2009 Beklager at innlegget mitt ble fryktelig langt... Nå kom mannen min hjem, tidligere enn planlagt, så nå går vi oss en tur i solskinnet. Jeg må bare ha litt luft i hodet. Spent på hvordan det går med dere..
Liza Leonore Skrevet 22. mars 2009 #147 Skrevet 22. mars 2009 Hei Astra! Føler med deg. Ingen dager er så triste for oss prøvere som når enda et IVF-forsøk går i vasken. Tenkte jeg måtte sjekke hvordan det går med dere jentene, nå som jeg har fordøyd min egen skuffelse gjennom helgen, og jeg ble oppriktig lei meg av å lese om nedturen din. Godt at du allerede nå tenker fremover og har fokus på neste forsøk. Før helgen var jeg helt overbevist om at eggdonasjon var veien å gå for oss etter enda et mislykket forsøk, men nå teller jeg på knappene....kanskje jeg likevel tar en ny runde med IVF. Da kommer eventuelt jeg også til å sette i gang med nytt forsøk før sommeren. Lykke til!
Astra71 - tvillingmor Skrevet 22. mars 2009 Forfatter #148 Skrevet 22. mars 2009 Hei Liza Leonore! Godt å høre fra deg igjen og se at du har kommet deg litt. Og ja, det er rart med det, man kan si på forhånd at man bare skal ha så-og-så mange forsøk, men når det kommer til stykket så blir man så oppsatt på å lykkes at man finner uante krefter. Hvis du skal ha et forsøk til før sommeren, så er det gode sjanser for at vi treffes igjen i den sammenhengen, siden vi nå ligger nokså likt med syklus. Det hadde vært veldig koselig å slå følge med 'kjentfolk' :-) Jeg skal spørre om jeg kan få kort regime neste gang, slik at jeg kan komme i gang raskest mulig!
Nillan Skrevet 22. mars 2009 #149 Skrevet 22. mars 2009 Hei Sarah! Hvordan gikk det med deg,- hvordan ligger du an i prosessen? Jeg tok ut egg mandag den 16:e, og satte inn to egg den 18:e. Er nå spendt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå