Astra71 - tvillingmor Skrevet 20. mars 2009 Forfatter #101 Skrevet 20. mars 2009 Har slengt meg på sofaen foran TVen jeg også nå, lillebie. I solidaritet med deg Begynte med rengjøring her, støvsugde og vasket noe klær, men så kom plutselig følelsen at jeg må være litt forsiktig og ta det med ro. Og drikke masse vann. Følelsen ble forsterket av den beskjeden du fikk av legen i dag, selv om det selvsagt er helt irrasjonelt - jeg er jo ikke overstimulert, og har sikkert bare godt av å bevege meg. Men jeg føler meg på en måte tryggere i liggende tilstand, hehehe. Helt tullete. Men nå ligger jeg ihvertfall her (har en hendig liten maskin ved siden av meg slik at jeg kan skrive litt innimellom , med et STORT glass vann på bordet. Her skal det ruges, ja! Tillater ikke mensen å komme snikende innpå meg bakfra nå..
lillebie på`n igjen Skrevet 20. mars 2009 #102 Skrevet 20. mars 2009 er greit med litt bevegelse i rugetiden, men man skal være litt forsiktig også, kos deg på sofan du Astra71 og rug godt ) rikelig med vann gjør nok bare godt ) nei den tanta får holde seg langt unna uke 11 tråden! har litt murringer i dag jeg også..har ikke hatt det tidligere (mens murringer altså) bare hatt svake livmormurringer på en måte. litt redd for at det er tanta som prøver å melde sin ankomst, men jeg krysser alt jeg har for at det ikke er tilfelle!!
Lie79*har blitt mamma* Skrevet 20. mars 2009 #103 Skrevet 20. mars 2009 Hei hei jenter:) Ikke meldt meg ut altså, bare vært litt på farten! Leste at du har blitt overstimulert igjen lillebie. Så utrolig uflaks! trodde heller ikke det kunne skje så lenge etter innsett. Håper ihvertfall at det stemmer det legen sier om at det kan bety at du er gravid, og det støttes jo opp av den positive testen din:-) Håper det går bra med deg, at smertene avtar og at du slipper innleggelse. Har en god følelse på at testene dine vil fortsette å være positive jeg:-) Hørt om flere som har blitt overstimulert og som har blitt gravide. Høres bra ut for deg også Astra71! Ingen mensmurring som du sier du har pleid å få tidligere, bare murring i livmorområdet. Det er jo der det skal skje for å si det sånn:p Satser på positive tester for dere begge jeg nå altså!) For min del har tidligere symptomer avtatt og blitt erstattet med mensmurringer, særlig i korsryggen. Ikke vært særlig kvalm i dag, bare dårlig matlyst, men det tror jeg er fordi jeg tenker at nå kommer mensen snart... Har som deg lillebie kun hatt murring i livmorområde de andre dagene. Men i dag har jeg hatt, og har fortsatt, mye mensmurringer og merker at puppene er ømmere, akkurat som det har pleid å gjøre noen dager før test:( Er jo på rugedag 11 i dag, så testdagen nærmer seg med stormskritt...! Men har ikke sett antydning til blødning enda, så skal ikke gi opp riktig enda:-)
Astra71 - tvillingmor Skrevet 20. mars 2009 Forfatter #104 Skrevet 20. mars 2009 Hei Lie, koselig å 'se' deg Jeg ser du har murringer, du også. Tror ikke du skal være så bekymret fordi om det kjennes som om mensen er i anmarsj - det er jo det mange sier her inne, at de tror mensen kommer, men så gjør den ikke det likevel. Dessuten er jo korsrygg-vondt et typisk symptom ;-) Men jeg er litt nysgjerrig på dette med murring, om det er ulike typer, så jeg kunne ikke dy meg og stilte spørsmålet i fellesrommet. Så får vi se hvordan andre har opplevd det. Uansett går det nok ikke å trekke noen klare konklusjoner, og det er sikkert like greit. Hjelpe meg, så mange detaljer det er å holde styr på, hehehe. Kan bli sprø av mindre! Tenk - nå er det ikke lenge igjen til vi får svarene, jenter! Hvordan i alle dager skal jeg få tiden til å gå...skulle gjerne sovet et par dager i strekk, men jeg har jo snudd døgnet helt nå, så blir neppe trøtt før kl. 03.00 i natt. Ha en fin fredagskveld, alle sammen, og tenk positive tanker! Jeg krysser fingrene for oss alle!
lillebie på`n igjen Skrevet 20. mars 2009 #105 Skrevet 20. mars 2009 er det ett sted jeg har hatt mye vondt denne uka, så er det i korsryggen! klarer liksom ikke å sile ut om det er "ryggproblemer" eller om det kan være et symptom? gud som vi graver etter disse symptomene våres jenter:) er det ikke herlig heheheh hva skulle vi gjort uten hverandre? tror kanskje venninnene mine hvertfall hadde flydd på veggen om jeg skulle snakket så mye om mine kroppslige plager hehehe ) jeg synes vi har mange "bra" symptomer alle mann! jeg sitter hele tiden å tenker "nei ikke murre mer nå i magen" for er så redd for at det er tanta....huff! nei nå tenker vi positivt jenter: vi er gravide til det motsatte er bevist )
Lie79*har blitt mamma* Skrevet 20. mars 2009 #106 Skrevet 20. mars 2009 Takk, det samme Astra71:) Veldig glad for at vi har hverandre her inne som vi kan dele tanker, bekymringer og kroppslige symptomer med:-) Tror nok mine venner også hadde flydd på veggen hvis jeg skulle ha snakket med dem om alle de forskjellige symptomene jeg har hatt de siste ukene;) Tenker jo også at jeg ikke skal tenke så mye over hvilke symptomer jeg har og ikke, men neimen ikke lett! Godt å høre at "korsryggvondt" kan være et godt tegn, og at du også har det lillebie. Litt trøst det:-) Så tråden du har startet om murringer Astra71. Blir veldig spennende å se hva folk svarer! Pleier dere forresten å ha mensmurringer når dere skal ha mensen? Det gjør jeg, men da pleier den å komme med en gang murringene starter, men har heldigvis ikke noe tegn på mens:-) men merker jeg er litt redd for å gå på do... Veldig spennende dager foran oss nå ja jenter. Kunne også tenkt meg å bare sovet gjennom hele helgen. Får prøve å finne på noe sånn at jeg får tankene over på noe annet;) Krysser fingrene for at det er vår tur å lykkes nå jenter:-)
L<3E<3 Skrevet 20. mars 2009 #107 Skrevet 20. mars 2009 Hei jenter! Jeg har kommet litt ut av denne tråden, pga at vi har hatt noen dager uten nætt nå:/ men nå er jeg tilbake:) jeg er nå på RD5:) kjenner ikke så mye til at jeg er ruger. MEN nå trenger jeg opptatering i fra dere da jenter, har prøvd å lese meg litt fram på tråden, men har kortidsminne.. heheh.
Astra71 - tvillingmor Skrevet 20. mars 2009 Forfatter #108 Skrevet 20. mars 2009 Til informasjon: Jeg har også vondt i korsryggen..:-) Jeg pleier forsåvidt å være litt plaget med det innimellom, men på mandag var det veldig vondt, beveget meg som en 90-åring! Når det gjelder menssmerter, så pleier jeg å ha en del av det, og de kommer gjerne opptil ei uke før det braker løs, men ihvertfall tre dager før. Jeg kan aldri huske å ha fått mensen uten å ha disse smertene dagene i forveien, og det er nok derfor jeg har et ørlite håp om at det kan være noe denne gangen, siden jeg ikke kjenner noe som helst av akkurat dét. Men ja, kjenner meg igjen i at det er skummelt å avlegge toalettbesøk. Tenker at kanskje alle medisinene gjør at kroppen ikke reagerer som normalt, og at mensen bare plutselig er der, uten at jeg har fått et tegn på forhånd...så det er tryggest å bare ligge på sofaen, og ha færrest mulig turer på badet, hehe. Blir ei laaaang helg. Men vi skal klare det!!!! :-D
Astra71 - tvillingmor Skrevet 20. mars 2009 Forfatter #109 Skrevet 20. mars 2009 Hei musa88, så hyggelig at du er med oss igjen! Vi savnet deg litt her :-) Kjekt å være flere som følger og støtter hverandre, for som de andre to sier her, så hadde vel venninnene våre blitt sprø hvis de skulle høre på alt dette tytet om symptomer, hehehe. Best å ikke tære for mye på dem, og heller ta det ut her inne. Ja, da har du nok litt å oppdatere deg på, det har blitt noen innlegg i det siste, hehehe. Min måte å få tiden til å gå på, siden jeg er sykmeldt fremdeles. Skal ikke på jobb før jeg har testet. Og da er det jo litt tid å slå ihjel, for å si det mildt. Jeg er på rugedag 8 i dag. Har diverse symptomer og fravær av menssmerter, men ikke lett å spå utfallet uansett, så vi er noen temmelig spente damer her :-)
L<3E<3 Skrevet 20. mars 2009 #110 Skrevet 20. mars 2009 Astra71: så hyggelig da:) har jo ringt å klaget vær dag på at vi ikke fikk oss på nætte.. må jo bare inne på BIM for å les å snakke med andre vettu.. blir jo små sprø av å gå å ruge å bare vente for å se hva som sjer. jeg jobber under rugeperioden da, litt godt å ha noe annet å tenke på om dagene å..
Lie79*har blitt mamma* Skrevet 20. mars 2009 #111 Skrevet 20. mars 2009 Hei musa88! Hyggelig å høre fra deg igjen:-) Kjedelig at du ikke har kommet deg på nett i disse dagene da, men satser på at det går bra framover nå Ser du skriver at du ikke har så mye symptomer, men trenger ikke være negativt det! For noen er det et positivt tegn:) Du satte også inn fryseegg i naturlig syklus, ikke sant? Tar du Crinone eller Progestan i rugetiden? Som du sikkert har lest, så har jeg endel symptomer som kommer og går. Nytt for dagen i dag er menssmerter som jeg pleier å få før mensen. Vet ikke helt om det er et positivt eller negativt tegn enda.. Men har ihvertfall ikke sett noe tegn til blødning enda, og det er positivt! Blir spennende å følge hverandre videre nå:-)
L<3E<3 Skrevet 20. mars 2009 #112 Skrevet 20. mars 2009 jeg fikk satt inn fryseegg i naturlig suklus ja, jeg bruker progestan i rugetiden, (føler meg lekker nedentil.. blllæh)
Lie79*har blitt mamma* Skrevet 20. mars 2009 #113 Skrevet 20. mars 2009 Godt å høre at det er flere med vondt i korsryggen Astra71:-) Tenkte i utgangspunktet som deg jeg også, at fravær av menssmerter var et godt tegn. Forbinder jo også det med mensen, siden jeg alltid får smerter samme dag som mens. Men har prøvd å søke litt om dette med mensmurringer og ser jo at det er mange som opplever å ha det og allikevel er gravide. Så håpet mitt er der enda for å lykkes:) Tydelig at dette er veldig forskjellig fra person til person, så vi får bare krysse fingrene for at vi er gravide uansett symptomer eller ikke symptomer:-) Hvis jeg skal tenke på hva som er litt forskjellig hos meg denne gangen i forhold til tidligere forsøk, så er det at jeg nesten ikke har noe Crinonerester denne gangen. På begge de forrige forsøkene mine hadde jeg mye rester når det nærmet seg testdag. Jeg har jo satt inn egg i naturlig syklus denne gangen, så skal jo produsere progesteron selv i motsetning til de 2 ferske forsøkene jeg har hatt. I tillegg tar jeg 1 dose med Crinone hver dag. Tenker at dette kan jo kanskje være et positivt tegn. Og så har jeg jo kjent litt på kvalme, og det har jeg heller ikke hatt tidligere. Blir nok en rolig helg på sofaen for min del også:-)
Lie79*har blitt mamma* Skrevet 20. mars 2009 #114 Skrevet 20. mars 2009 he he he... litt klissete greier det her ja;) Men greit å vite at man får litt ekstra progesteronstøtte så egget kan feste seg da:-)
Astra71 - tvillingmor Skrevet 20. mars 2009 Forfatter #115 Skrevet 20. mars 2009 God kveld, jenter! Jeg måtte bare innom en tur, klarer liksom ikke legge meg uten :-) Interessant at du sier det med Crinonen, Lie. Jeg opplever faktisk akkurat det samme med Progestanen nå! I tidligere forsøk har kroppen tatt til seg alt de første dagene, men fra ca halvveis i rugeperioden har mye blitt skilt ut. Mens denne gangen er det annerledes, kroppen suger til seg alt sammen fremdeles. Dette var grunnen til at jeg måtte spørre de andre i fellesrommet om de har merket noe til dette, og der ser vi jo at det er litt ulike erfaringer. Det skal bli spennende å se om det er noen sammenheng her for vår del ;-) Ellers har altså alle små stikninger avtatt, både i magen og brystene. Det eneste jeg kjenner nå i kveld er en slags følelse av at jeg har noe i magen, litt fylt, på en måte. Og så er det litt bevegelse der, det jobbes (sikker luft). Har også denne sultfølelsen som dukker opp innimellom, den er der fremdeles. Tok meg i å kjenne veldig etter i sta da vi lå og så på TV, og bekymret meg litt over at symptomene er såpass svake. Men det er fremdeles ingen tegn på at mensen kommer, og da holder jeg motet oppe Håper jeg får sove nå, slik at jeg kan komme meg trygt over til rugedag 9. Dere må ha ei god natt, alle sammen, så snakkes vi i morra. Mannen min skal på spillejobb og blir borte hele dagen og kvelden, så da må jeg nok inn hit og få tiden til å gå :-) God natt!
2barnsmor-2012♥♥? Skrevet 21. mars 2009 #116 Skrevet 21. mars 2009 Grunnen til at jeg føler jeg ikke er gravid, er fordi jeg overhodet ikkje er øm i puppene nå og heller ikke oppblåst i magen lenger. Jeg tenker at det er progesteron som fører til puppeømhet, er det ikke det,da? Og at da må jeg ha lavt nivå, altså ikke gravid. Eller er det Hcg som fører til puppeømhet? Hva tror dere kloke damer?
Astra71 - tvillingmor Skrevet 21. mars 2009 Forfatter #117 Skrevet 21. mars 2009 Hm. Jeg må nok innrømme at jeg lurer på akkurat det samme. Jeg har heller ingen ømhet i brystene lenger (bare hvis jeg klyper i brystvortene, men jeg tror kanskje at jeg i min iver etter å kjenne noe klyper litt vel hardt, hehe), og de bekymrer meg en del. Men finnes det en naturlov som går ut på at man blir øm av progesteronen/hcgen? Eller er dette et symptom som opptrer veldig individuelt, i likhet med de øvrige symptomene? Så du hadde stilt dette spørsmålet i fellesrommet, 2barnsmor, må si jeg er spent på svarene vi får der... Ellers er det ikke den helt store endringer i tilstanden min. Forholdsvis lite symptomer, men det er denne svake murringen i livmoren. Da jeg våknet i dag, så ble jeg litt engstelig, for da var det akkurat som om murringene lignet litt mer på mensmurringer, i sin form. Murringen var mer ubehagelig, som ved mensen, og mye luft og romling. Kjentes som bølger som tok sats nedenifra og skyllet oppover, først med noen menslignende smerter nederst, for så å ende opp i en sultfølelse lenger oppe i mageregionen. Men det er fremdeles ingen stikking på sidene, slik jeg pleier få ved mensen. Aner ikke hvordan dette skal tolkes, men det er vel fånyttes å spekulere. Tror nok jeg kommer til å være litt reddere for å gå på toalettet i dag... Men det gjelder å forsøke å holde optimismen oppe :-) Hvordan går det med dere andre? Nå har jo Nova1 testet positivt, og hun var vel egentlig en av oss? Så da har den første fra vår gruppe klart det :-)
Astra71 - tvillingmor Skrevet 21. mars 2009 Forfatter #118 Skrevet 21. mars 2009 Er veldig spent på hvordan det går med deg i dag, lillebie....om du føler deg bedre? Og om du har testet igjen?
lillebie på`n igjen Skrevet 21. mars 2009 #119 Skrevet 21. mars 2009 Jeg har testet igjen, skulle jo teste på morgen urin- men satt meg ned å tisset ferdig og " nei jeg skulle jo teste" hehe da var det for sent. så jeg klarte bare holde meg 45 min før jeg måtte tisse igjen, og da var testen like positiv som i går!! herregud!! nå får jeg også utslag på billigstav test også- det har aldri skjedd før!!! ellers har jeg vondt i puppene, murringer, uvel, veeldig oppblåst og øm (klarer bare bevege meg rundt i leiligheten) og SULTEN! herregud å jeg er sulten!! så vet ikke jeg jenter, nå virker det vel som om jeg har klart det? klarer absoulutt ikke å utløse noe jubel- først er det blodprøve - regner med jeg skal ta på mandag ) ps man trenger absolutt ikke å ha ømme pupper, mange som ikke har noe særlig til symptomer når de er gravide - hvertfall så tidlig! jeg har ømme pupper når jeg skal ha mensen også- og går å bekymrer meg for at det er tanta som er underveis hele tida!!
lillebie på`n igjen Skrevet 21. mars 2009 #121 Skrevet 21. mars 2009 tusen takk ) ) er heeelt uvirkelig!!
Astra71 - tvillingmor Skrevet 21. mars 2009 Forfatter #122 Skrevet 21. mars 2009 Hurra - dette høres veeeldig lovende ut, lillebie!??!! Jeg tror rett og slett du er gravid, gitt :-D Gratulerer kjempemasse!!!! Jeg hadde det på følelsen, at du ville klare det, etter at du fortalte hva gynekologen sa i går. Og jammen er det fortjent! Er det noen jeg unner å lykkes, så er det de som har slitt en stund og vært gjennom tøffe tak før de endelig kommer i havn! Da er det bare å ta det helt med ro og puste med magen mens du venter på den siste bekreftelsen på mandag. Men jeg tror ikke du behøver å være nervøs for utfallet Jeg for min del er litt lei meg nå, er kjemperedd. Har hatt tiltagende smerter i livmorområdet utover dagen, kjennes akkurat ut som menssmerter, bare at jeg ikke har stikninger på sidene som jeg pleier, bare midt på. Er utrolig redd for at mensen skal komme i dag...det er akkurat i de tider den pleier å komme når jeg har forsøk. Jeg har i grunnen vært litt optimistisk denne gangen (for en gangs skyld) siden jeg ikke har kjent antydning til menssmerter, så jeg blir vettskremt når jeg kjenner stiningene kommer snikende... Trøster meg med at så lenge jeg ikke blør, så er det håp. Nå skal jeg bare legge meg nedpå og slappe av, og håpe det er lenge til jeg må på toalettet igjen... Hvordan er det med dere, musa88 og Lie? Og eventuell andre uke elvere?
lillebie på`n igjen Skrevet 21. mars 2009 #123 Skrevet 21. mars 2009 ja detvirker lovende, men som jeg skrev i den andre tråden, jubler jeg ikke enda! har jo lest så mye på dette forumet over alt som kan skje og ikke skje- så ingenting er sikkert - men ja det virker som det går veien ) så lenge du ikke har fått blødning er det håp Astra71!! det er jo positivt at du ikke har hatt de vanlige mens smertene- og at det murrer nå kan være et positivt tegn ) jeg skjønner hva du mener med å være redde for mensen....tro meg )!!
2barnsmor-2012♥♥? Skrevet 21. mars 2009 #124 Skrevet 21. mars 2009 Jeg tror du er gravid, lillebie! Gratulerer!!! Astra, i går og litt i dag kjente jeg også sterkere murringer, og jeg ble engstelig... Men fortsatt ingen blødning! En veninne av med sa hun merket når murringene slapp taket rett før mensen kom, så jeg tror faktisk det er et veldig bra tegn med murringene, jeg! Det kjennes forresten av og til som en slagt sviing i livmoren. Jeg synes at dine og mine symptomer er såpass like, at jeg håper det betyr at begge to er gravide! For som lillebie sier: Det aller viktigste symptomet er jo at vi ikke har fått mensen! Nå har jeg vasket hus og støvsugd og vasket/brettet klær, så det er en god følelse. Mannen min skal lage en god middag til oss i kveld, og lillegutt på 2 1/2 år er lykkelig for han har gått tur ved skogen! Hver dag som går uten tegn til blod er en seier for oss alle på 11-tråden! :-)
Astra71 - tvillingmor Skrevet 21. mars 2009 Forfatter #125 Skrevet 21. mars 2009 Tusen, tusen takk for trøstende ord fra dere begge, lillebie og 2barnsmor - så snille dere er! Og det hjelper faktisk :-) Jeg var på apoteket en tur i sta og kjøpte graviditetstest, og det var da jeg travet rundt på senteret jeg kjent at stikningene økte på. Da jeg kom hjem fra jeg helt på gråten, fikk bare skrevet litt til dere, og så fortet jeg meg å legge meg på sofaen. Da roet stikningene seg ganske raskt. Nå vet jeg egentlig ikke helt hva jeg kjenner, er nesten helt nummen av å kjenne etter så mye. Eneste jeg er sikker på er at jeg har antydning til halsbrann, men det er standard. 2barnsmor, jeg er enig - du og jeg har ganske likt forløp. Jeg har også en slags varmefølelse i livmoren. Ikke sviing, kanskje, men det skjer definitivt noe i den som gjør at jeg kjenner at den er der, og det er jo strengt tatt et organ man vanligvis ikke legger merke til at man har.. Men hvordan er murringene hos deg - har du stikninger på sidene? Eller bare i livmoren? Uff, blir helt sprø av dette, jeg. Må prøve å finne et eller annet på tv som kan fortrene virkeligheten for en liten stund. Lesing nytter jo ikke, da vandrer tankene med én gang. Håper bare vi kan være like heldige som deg, lillebie...det er helt fantastisk at du har klart det!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå