Astra71 - tvillingmor Skrevet 18. mars 2009 Forfatter #76 Skrevet 18. mars 2009 Har du fått en positiv test, lillebie?? Det er nok litt tidlig, men du skal se den holder seg der Men har du tenkt å teste hver dag framover, altså? Jeg gruer meg sånn til testen, jeg, at jeg ikke tror jeg må begrense påkjenningen til den ene dagen.. Men da må du komme inn hit og avlegge rapport, så vi kan følge med! Jeg har sittet og telt litt på fingrene i kveld, prøver å huske når jeg har pleid å få menssmerter i de tidligere forsøkene. Vanligvis kommer de første stikkene rundt mandagen (hvis jeg har hatt innsetting tirsdagen før). Så da burde de begynt i går. I går kjente jeg ingenting, men i dag har det vært et par stikk. Har heller ikke hatt like mye press i livmorområdet i dag, så jeg lurer jo litt på om medisin-hormonene er på vei ut av kroppen uten at de blir erstattet av kroppens graviditetshormoner...jaja. Får vel ikke svaret før til helga/onsdag uansett hvor mye jeg grubler :-) God natt!
lillebie på`n igjen Skrevet 19. mars 2009 #77 Skrevet 19. mars 2009 har testet igjen i dag tidlig, og den er svakere positv i dag- så det er EL sprøyta som er på vei ut- slik som forrige runde! usikker på om jeg skal teste i morgen- eller vente noen dager,,,,er så nervepirrende! den blir nok negativ uansett til i morgen- for det er i tidligste laget å teste positiv til "selvlaget" hcg )
Astra71 - tvillingmor Skrevet 19. mars 2009 Forfatter #78 Skrevet 19. mars 2009 Hei lillebie, er kanskje litt tidlig å gratulere deg med positiv test, selv om jeg håper jeg kan få gleden av det om noen dager :-) Skjønner godt at det er nervepirrende å teste, selv om man vet at resultatet ikke har noen verdi. Det er noe med å se det 'svart på hvitt', selv om man tester for tidlig. Jeg for min del orker ikke å følge utviklingen fra dag til dag på den måten, da jeg tror det hadde blitt en tilleggsbelastning, så jeg venter like godt til testdagen. Ellers er det rugedag 7 for meg i dag, og symptomene avtar. Brystene er fint lite ømme, og presset i livmorområdet har avtatt kraftig, selv om jeg fremdeles har svake muringer. Så da er det vel sånn at alt jeg har kjent til nå har vært medisinene, vil jeg tippe. Jaja. Jeg får gå ut og rake litt i hagen i det nydelige været, så får jeg i det minste litt frisk luft i hodet. Kanskje jeg kan få renset ut de dumme tankene, også. Ha en fin dag, alle sammen!
lillebie på`n igjen Skrevet 19. mars 2009 #79 Skrevet 19. mars 2009 nei trenger ingen gratulasjoner for at testen viser positiv så tidlig- det er som å gratulere ovitrellen hehe ) jeg har mer symptomer igjen i dag, ømme pupper og støl/obblåst i underlivet. men det var jeg sist også- så ingen symptomer lurer meg!! kan likesågodt være mensen på vei! Nå som jeg har vært så dum å testet- tror jeg at jeg må teste igjen hvertfall å se om den er negativ eller positiv i morgen- og vente til slutten av helgen/begynnelsen av neste uke å ta neste test. da vet jeg hvertfall om EL sprøyta er ute av kroppen og alt er klart for "ordentlig" positiv test! ) men jeg krysser fingrene for meg selv- og for dere ) Astra : jeg hadde lite symptomer i går- og begynt litt på igjen i dag- så det går nok litt opp og ned ! )
2barnsmor-2012♥♥? Skrevet 19. mars 2009 #80 Skrevet 19. mars 2009 Uff, jeg synes også jeg har mindre ømme pupper i dag........ :-(
2barnsmor-2012♥♥? Skrevet 19. mars 2009 #81 Skrevet 19. mars 2009 I dag er det min første dag på jobb etter innsettingen, og selv om jeg ikke føler meg så gravid i dag, sa legen på jobben at jeg virket så fruktsommelig i dag! Han visste ikke om forsøket... Og en annen kollega sa at jeg hadde en annen glød i ansiktet i dag, jeg så bl.a. brun ut, og jeg har ikke solet meg...!!! Betyr dette noe positivt skal tro???? Jeg suger til meg alt positiv som jeg bare kan...!!!
Astra71 - tvillingmor Skrevet 19. mars 2009 Forfatter #82 Skrevet 19. mars 2009 Så bra, 2barnsmor!!! Klart du skal ta det som et positivt tegn :-D I den fasen vi er i nå, så skal vi ta til oss ALT det positive vi kan! Du skal bare se at du er mer gravid enn du føler deg! Sikkert godt for deg å komme tilbake på jobb, også, kan jeg tenke meg? Tenkte også jeg skulle nevne for dere at jeg snakket med ei tidligere 'følgesvenninne' her inne i går, som har blitt gravid på de to siste forsøkene. Begge gangene var hun så skråsikker på at hun ikke var gravid at hun faktisk ringte til klinikken og planla nytt forsøk før hun hadde fått resultatet(!) Hun har barn fra tidligere, og mente derfor at hun visste hvordan det ville kjennes hvis hun ble gravid. Imidlertid viste det seg at symptomene hun fikk var vidt forskjellige alle gangene, og derfor gjenkjente hun dem ikke som symptomer på graviditet. Husk det jenter - det er ikke over ennå! Så det så :-)
Astra71 - tvillingmor Skrevet 19. mars 2009 Forfatter #83 Skrevet 19. mars 2009 Jeg krysser fingrene for deg, også Ja, disse symptomene...jeg har hatt litt andre symptomer enn tidligere denne gangen, og det er så lett å tolke det som noe positivt. Så jeg har måttet si til meg selv at det jo uansett er medisinenes verk, slik at jeg ikke må gå på limpinnen. Det er jo egentlig det som skjer de neste dagene som kan gi en indikasjon - den første helga etter uttaket er vi vel sånn passe forkludret av medisiner, uansett :-)
Astra71 - tvillingmor Skrevet 19. mars 2009 Forfatter #84 Skrevet 19. mars 2009 Den siste her var svar til lillebies innlegg litt oppi her
lillebie på`n igjen Skrevet 19. mars 2009 #85 Skrevet 19. mars 2009 men det er også viktig å holde seg positiv - og gravid til det motsatte er bevist! ) men det er jammen ikke lett altså!! bestevenninnen min er gravid- og hun prøvde ikke en gang da- men hun ante ikke at noe var i gjære før hun en dag stusset over at mensen aldri kom! så mensensmerter og graviditets symptomer er ganske like!
Astra71 - tvillingmor Skrevet 19. mars 2009 Forfatter #86 Skrevet 19. mars 2009 Ja, det er det venninnene mine sier, også: At det vanligste og første tegnet på graviditet er uteblitt mens. Det er viktig å huske på i disse dager - det er slett ikke vanlig å kjenne så voldtsomt mye på dette stadiet! Men så er det vel ikke så veldig vanlig å kjenne så til de grader etter som vi gjør, heller, så det er litt vanskelig å sammenligne med de som blir gravide på naturlig måte, hehe. Hvordan føler du deg i ettermiddag da, lillebie? Og hva med dere, Liza, Lie, Musa, 2barnsmor osv? Noe på gang?
Liza Leonore Skrevet 19. mars 2009 #87 Skrevet 19. mars 2009 Hei jenter! Løpet er kjørt. I går tidlig våknet jeg med bange anelser og utover dagen fikk jeg bekreftet de dårligere følelsene, for etterhvert kom det både blødninger og menssmerter. En test i morges bekreftet nedturen, men jeg klarte å komme meg på jobb i tide uten å felle en tåre. Ikke at det er et mål med minst mulig tårer men det er likevel en seier å løfte hodet og se fremover. Etter første forsøk, som heller ikke endte godt, var jeg hjemme en uke og hulket. Jeg orker ikke å ramle ned i flere sorte hull. Nå har jeg en ny plan. Jeg har bestemt at vi går for eggdonasjon. Flere IVF-runder med mine middelmådige og få egg gir for dårlige odds. Og uten eggledere er det umulig å bli gravid uten IVF. Nå går jeg for løsningen som med stor sannsynlighet kan gjøre meg gravid i løpet av året. Det er deilig å bestemme seg for noe. Min beslutning er at jeg ikke orker flere runder med fullt spray- og sprøyteregime. Det gjør meg dårlig, jeg klarer ikke gjøre jobben min tilfredsstillende og psyken har absolutt ikke godt av flere forsøk. Min kjære forstår ikke helt at jeg vil gi opp - for ham er det å få biologiske barn meningen med livet. Sånn er det ikke for meg. Men han støtter beslutningen. Det er jo min kropp som må gjennom tunge hormonkurer. Er likevel glad for at jeg klarte å være relativt positiv og optimistisk under forsøket. Troen på at noe var gjære ga meg i hvertfall håp og sommerfugler i magen. Astra, Lie, 2barnsmor, Lillebie osv Jeg synes dere alle er fantastiske og greie damer som fortjener barn så raskt som mulig. Uten dere hadde rugeperioden vært tøffere. Jeg kommer til å stikke innom disse sidene for å se hvordan det går med dere. Send meg gjerne en PM hvis dere lurer på noe.
lillebie på`n igjen Skrevet 19. mars 2009 #88 Skrevet 19. mars 2009 nei så trist Liza Leonore!men godt å se at du har en plan videre- det hjelper på humøret og hvordan man ser ¨på fremtiden! eggdonasjon høres ut som en kjempebra plan- og det kan hende at det nettop er dette som skal til- for at dere skal få barnet dere ønsker dere! jeg ønsker de masse lykke til ) Hos meg har symptomene "forverret seg" utover dagen. Jeg er så vanvittig "støl" / oppblåst i eggstokkene og underlivet at det verker i hele magen....gjør vondt å sitte - gå stå- bære noe osv.... helt merkelig!! begynte tildigere i dag...minner meg nesten om den gangen jeg var overstimulert....bare at jeg kan jo ikke "plutselig" bli det nå på RD 8 ? føler meg ikke syk heller- annet enn kvalme! har hatt litt "mensen smerter" i dag, før har jeg bare hatt litt murringer- er så redd det er et negativt tegn! hvordan går det med dere andre`?
2barnsmor-2012♥♥? Skrevet 19. mars 2009 #89 Skrevet 19. mars 2009 Det var veldig trist og leit å høre, Liza Leonore! Jeg var så sikker på at akkurat du var gravid pga. metallsmaken du hadde! Det er glimrende at du allerede nå har lagt nye planer, sett i gang og se fremover til mange lykkelige stunder som du har i vente! Jeg ønsker virkelig at du skal få oppfylt dine drømmer! Lykke, lykke til!!! :-) Når det gjelder meg selv kjener jeg rett og slett ikke så veldig mye i dag. Synes puppene er mindre ømme, og vet så altfor godt at allerede i morgen kan det være min tur til å få svaret...
Lie79*har blitt mamma* Skrevet 19. mars 2009 #90 Skrevet 19. mars 2009 Så trist å høre Liza Leonore:( Alltid trist med negativ test. Men godt å høre at du allerede tenker framover. Jeg hadde på samme måte som deg etter neg test etter første forsøk, og kommer ikke til å tillate det å gjenta seg. Da er det bare mye verre å komme seg tilbake til hverdagen igjen. Men om man får en reaksjon, er jo ikke det så rart heller, bare man ikke graver seg for langt ned. Er sikkert bra å ha en plan sånn som du har videre. Jeg tenker at jeg vil ha kort regime neste gang, orker ikke fullt regime med spray igjen! Sprayen er rett og slett noe ordentlig herk! Ønsker deg masse lykke til med eggdonasjon og krysser fingrene for at det skal bli din tur neste gang, for det fortjener du virkelig!! Koselig å høre at du vil følge med hvordan det går med oss andre videre:) Trøsteklem fra meg:)
Astra71 - tvillingmor Skrevet 19. mars 2009 Forfatter #91 Skrevet 19. mars 2009 Nei nei nei - det var ikke sånn det skulle ende med forsøket ditt, Liza!!! Dette var utrolig leit å høre!! Og jeg som hadde sånn troa på at du skulle klare det, du som hadde symptomer jeg kunne dra kjensel på.. Det er jo beintøft av deg å gå rett på jobb etter å ha fått svar på dette i morges. Men kanskje det var nettopp det som gjorde at du klarte å løfte blikket så snart, og legge en plan for fortsettelsen? Jeg er enig med deg, jeg tror nok det sorte hullet kan bli større dersom man isolerer seg hjemme i dagesvis etter en slik nedtur. Det er nok bedre å komme seg ut i den virkelige verden jo før jo heller. Men likevel...tøft gjort av deg. Og når det gjelder planen, så høres den veldig spennende ut! Jeg forstår deg så utrolig godt når du velger den veien som du ut fra erfaring vurderer som den med størst suksesspotensial. Og at du setter grenser for deg selv! Man blir jo så ufattelig sliten av dette kjøret, egentlig.. Og når det gjelder din kjære, så vil dere vel bruke hans celler, og du vil bære fram barnet, og dermed blir det jo på sett og vis deres biologiske barn Må dere til Finland for å få gjort dette da, eller? Jeg ønsker dere en riktig god reise videre, og jeg regner med at dere - nå som dere har tatt dette valget - kommer til å lykkes veldig snart. Og da skal vi andre stå og juble på sidelinja :-) Håper det ikke er siste gangen vi hører fra deg, jeg for min del vil svært gjerne få en liten rapport i ny og ne for å høre hvordan det går. Masse lykke til, og tusen takk for god støtte i rugetiden! Stor klem fra meg
Astra71 - tvillingmor Skrevet 19. mars 2009 Forfatter #92 Skrevet 19. mars 2009 Føles litt rart å begynne å snakke om symptomer igjen etter negativt resultat hos en av oss, men...lillebie, det du opplever nå høres ikke særlig behagelig ut! Er det behov for å kontakte lege, tror du? Jeg kan dessverre ikke hjelpe med hva det kan være, trodde også at overstimulering ga seg til kjenne på et tidligere tidspunkt enn dette. Eller kan det rett og slett være graviditetssymptom? Uansett, hvis det er veldig uttalt så tror jeg jeg villle fått det sjekket. 2barnsmor, du og jeg har litt like opplevelser akkurat nå, tror jeg. Symptomene mine begynte såvidt å avta i går, og har blitt mindre og mindre i dag, og. Kan nesten ikke kjenne noe i brystene lenger. Det eneste jeg kjenner nå, er at jeg er øm i livmoren. Men ingen menssmerter ennå (stikker litt innimellom, men ikke sånn som det pleier når mensen er underveis), Vet jo ikke om det er bra eller ikke - antageligvis har det vel ingenting å si. Jeg får vel mensen på søndag/mandag hvis den kommer, den pleier å melde seg 2-3 dager før jeg skal teste. Hvordan står det til med deg, Lie? Har du noen symptomer, eller har det avtatt som hos oss andre?
Lie79*har blitt mamma* Skrevet 19. mars 2009 #93 Skrevet 19. mars 2009 Heisann! Mine symptomer har også avtatt litt i dag ja. Ikke kjent noe særlig i livmorområde, og det er vel første dagen jeg ikke har kjent noe murring/stølhet/stikking siden 3 rugedag. Puppene er fortsatt litt ømme, som de andre dagene. Vært kvalm og uggen i magen i dag også, tredje dagen nå, men ikke så ille som i går. Men siden jeg er litt uggen i magen (øverst i magen) også, så tenker jeg at det skyldes et virus el noe. Kaldsvettet litt også, men føler meg heldigvis bedre på kvelden:) Er på rugedag 10 i dag, så nå er det bare å holde ut disse siste dagene før test! Gruer meg veldig til å teste! Har passet nevøen min på 4 mnd i dag. Han er en veldig blid og fornøyd baby, så har kosa meg masse med han i dag:) Men blir jo også minnet på min egen situasjon, og får jo ihvertfall ikke noe mindre lyst på barn akkurat.. Jeg tenker at uansett hvilke symptomer vi har eller ikke har, så er det vel vanskelig å si hva som skyldes hva. Men selvfølgelig helt umulig å ikke skulle kjenne etter og prøve å tolke dem hit eller dit. Ser at du har pleid å få mensen noen dager før du skal teste Astra71. Jeg derimot har fått mensen dagen etter test på de forrige forsøkene mine, så regner med at det er testen på mandag som gir meg svar. Vet faktisk ikke om jeg tør å teste tidligere som deg lillebie... Vi får prøve å ruge tålmodig videre og krysse fingre og tær for at det skal gå bra:-)
Astra71 - tvillingmor Skrevet 20. mars 2009 Forfatter #94 Skrevet 20. mars 2009 Jeg har nettopp lest symptomoversikten din inne på den andre tråden, Lie, og jeg må si at det ser veldig lovende ut!! Ville ikke veddet på at det dreier seg om et virus, tror jeg.... :-) Jeg har fått tilbake noe av presset i livmorområdet nå i kveld, og litt sommerfugler. Sulten er jeg og. Men det behøver ikke å bety noe for min del, hehehe. Falt for fristelsen til å ta noe påskemarsipan i sta (blir lett til at jeg trøstespiser litt i rugetia), men nå knasker jeg gulrøtter. Ja, jeg pleier vanligvis å få mensen rundt rugedag 11. Det vil si til mandag..så det blir ei nervepirrende helg. Tør ikke tenke på det en gang. Og kommer garantert ikke til å teste før tiden. Sov godt, jenter! I morgen er vi ett skritt nærmere målet :-)
lillebie på`n igjen Skrevet 20. mars 2009 #95 Skrevet 20. mars 2009 herregud jenter....jeg har fått positiv test nå, rugedag 9- begynner å virke lovende? har vært i så uggen form- helt fra i går kveld. våknet klokken 03:30 av kvalme og "stølheten" /ømmheten min. måtte så tisse så tenkte å ta testen bare for å se at EL sprøyta nå var på vei ut av kroppen! men den ble jammen meg positiv igjen....sist var testene blendahvite fra RD 9- så nå har jeg masse sommerfugler i magen jenter....... nå krysser jeg fingra for oss alle sammen altså!!
Astra71 - tvillingmor Skrevet 20. mars 2009 Forfatter #96 Skrevet 20. mars 2009 Er det sant???!!!!! Det kan vel bare bety én ting - at du er gravid???? Må kanskje ta et lite forbehold om medisiner som er igjen i kroppen osv, jeg har ingen erfaring med å teste så tidlig selv, så vet lite om når det er kroppens eget hcg som gir utslag. Men dette ser veeeldig lovende ut, lillebie :-) Men hvordan gikk det med disse smertene du hadde i går, da? Har de gitt seg? Jeg begynner å bli litt spent, jeg og. Selv om symptomene har avtatt, så har jeg fremdeles en nærmest konstans murring i livmoren. Jeg har pleid å få menssmerter sånn ca på tirsdagen/onsdagen (ved innsetting tirsdag i uka før), med den sedvanlige stikkingen i egglederområdet. Men denne gangen er det altså bare murring i midten (livmoren). Og så har jeg denne sultfølelsen. Det kan selvsagt være Progestanen, så jeg tør ikke håpe på for mye. Men for hver dag som går uten at det er antydning til at mensen skal komme, så blir det litt mer nervepirrende... Hva med Lie? Musa og co ser ut til å falt litt av her inne? Eller?
lillebie på`n igjen Skrevet 20. mars 2009 #97 Skrevet 20. mars 2009 har har startet en annen tråd, hvor jeg skrev hvordan det gikk, du kan lese der Astra ) overstimulert- igjen! helt merkelig å bli det så sent i behandlingen!
lillebie på`n igjen Skrevet 20. mars 2009 #98 Skrevet 20. mars 2009 Astra- jeg har også sultfølelsen! det er nok et bra tegn )
Astra71 - tvillingmor Skrevet 20. mars 2009 Forfatter #99 Skrevet 20. mars 2009 Ja, den er ihvertfall ny for meg....! Uff, dette er virkelig nervepirrende! Holder det nesten ikke ut. Men godt jeg har dere her inne :-)
lillebie på`n igjen Skrevet 20. mars 2009 #100 Skrevet 20. mars 2009 vet ikke hva jeg skulle gjort uten dette forumet jeg altså )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå