Gå til innhold

Noen med uttak i neste uke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

He he he... ikke så greit dette her;)

Vet ikke om dette presset nederst i magen er et positivt symptom, men kan vi ikke bare bli enige om at det er det? Da ligger vi jo godt an hele gjengen:p Det hadde jo vært supert!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hehehe

enig med deg Lie79. Press nederst i magen er veldig viktig og positivt symptom.

Skrevet

Uff, huff, huff - jeg blander meg nå inn der jeg ikke har noe å gjøre, men jeg vil jo at dere skal få store mager alle sammen, og må bare si dette:

Jeg har blitt gravid ved IVF, og kan bekrefte at omtrent alt dere nevner kan være symptomer - metallsmak, murringer og press i livmorområdet, og det at Crinonen klumper seg er verken her eller der når det gjelder symptomer.. Kroppen tar til seg det den trenger av Crinone, og hvordan det arter seg kan ikke tas til inntekt for verken suksess eller nedtur.

Hvem som helst som har vært gravid flere ganger kan fortelle dere at svangerskap kan arte seg helt forskjellig fra gang til gang også for samme kvinne. Så jeg synes ikke dere skal anta noe fordi dere ikke har samme symptomer som sist.

Dessuten tar det jo for de fleste en del tid før man kan kjenne relle symptomer. Det første tegnet for "vanlige" graviditeter er aller oftest faktisk at mensen uteblir. Til og med da jeg ble gravid ved IVF, med tvillinger og ganske høy HCG, så hadde jeg ingen symptomer på rd14 bortsett fra menssmerter uten blødning... Murringer fortsatte jeg å ha før neste symptom kom først rundt da jeg var 7 uker på vei, i form av kvalme.

Sånn. Da blander jeg meg ikke mer. Ikke akkurat nå, i alle fall ;-)

Skrevet

He he he... Må jo le litt av oss rugere på denne tråden;) Bare hyggelig at du "blander" deg inn her hos oss MK73:-) Takk for at du fikk satt ting i litt perspektiv! Er jo egentlig sånn jeg tenkte før jeg ble ruger selv, men har mistet helt fokus etterhvert som dagene har gått;) Og takk for tipset om Crinone:-)

Skrevet

Du ødelegger litt av "moroa" MK73 men det er jo fint med noen som kan være saklige på våre vegne.

Jeg tror alle her er klar over faktaene du informerer oss med men du vet sikkert også hvor på tuppa man kan bli i rugeperioden. Så uansett om det er fornuftig eller ikke, så kommer ihvertfall jeg til å fortsette og kjenne etter symptomer. Noe annet klarer jeg ikke selv om det er uklokt.

Skrevet

Jeg er tilbake på jobb igjen ja, jeg har vært hjemme de siste 2 innsettene- og trodde jeg skulle bli gal. tenkte bare på testing, kjente etter symptomer osv. Hadde ikke mye lyst å stå opp av senga i dag tidlig da...det skal sies...

Men denne gangen har jeg mer symptomer enn sist! jeg har skikkelig krampetak i magen, i natt våknet jeg av en skikkelig krampe-mensen-smerte på venstre side... er helt oppblåst på den siden liksom. Kjennes ut som jeg er midt i mensen sånn jeg kjenner det nå, og jeg er bare på RD 6. Mest sannsynlig er det progestanen, men er vel lov å håpe bittelitt? er ellers veldig "støl" i magen og korsryggen. krysser fingra for at det er et positivt og ikke negativt tegn!

jeg har fått grav testene mine i posten * farligt farligt - men hærligt hærligt * hehe. Sist begynte jeg å teste fra RD 7, og fikk falskt positivt. vil ikke sitte med "sjegget i postkassa" denne gangen heller! kanskje jeg ryker på RD 8? det beste er å holde ut litt lenger kanskje :o) men er søren meg ikke lett!

Skrevet

Hei!

I likhet med Lillebie skal også jeg tilbake på jobb men ikke før i morgen. Gruer meg som en hund men hodet har helt sikkert godt av å tenke på annet enn IVF-forsøk, og jeg savner flere av kollegaene mine. Mye kan sies om arbeidsplassen min, men det finnes i hverffall mange fantastiske mennesker der.

Dobesøket i morges gjorde meg veldig nervøs og stresset fordi det kom ut store klumper med crinone og blod, og akkurat sånn har menstruasjonen startet ved tidligere mislykkede forsøk, men etter litt research puster jeg litt lettere. Også ved graviditet kan blodige Crinone-rester oppstå men alt må dobbeltsjekkes når nervene er på høykant.

Etter alt dette stresset tok jeg en billig-test (men ikke på morgenurin). Testen var negativ. Det var nok dumt å teste, ettersom jeg bare er på rugedag åtte når jeg teller etter. Uff. Klart det hadde vært best å holde ut noen dager til.

Hva mer kan jeg si annet enn at usikkerheten gnager meg.

Skrevet

Heisann!

Ja, her kommer jammen meg MK73 med denne evinnelige optimismen sin igjen, hehehe (jeg husker nok den fra i høst, og den gangen hadde du jo rett..). Takk skal du ha, MK73 - hva skulle vi gjort uten deg! Det var veldig beleilig at du kom inn til oss og fortalte om dine symptomer da du ble gravid - jeg var nemlig på vei til å spørre deg om dette nå. Mener å huske du sa at det 'skjedde en del' i magen like før du tok testen? (Skal se om jeg kan finne det gamle innlegget ditt :) Jeg har ei venninne av meg, også, som hele tiden minner meg om at jeg ikke må leite etter symptomer nå, fordi de vanligvis kommer først når man har passert tidspunktet for mensen. Først da pleier kvalmen og trøttheten sige inn over henne, sier hun. Skulle ønske jeg klarte å la være å kjenne etter, men så er det den ene erfaringen min fra langt tilbake som hele tiden blir sammenligningsgrunnlaget (selv om jeg rasjonelt sett vet at det kan variere fra gang til gang).

Og når vi først snakker om symptomer (jeg klarer visst ikke la være, hehehe), så fikk jeg litt vondt nederst i magen i går. Midt på, der jeg innbiller meg at livmoren ligger. Det kom noen små sammentrekninger, og så kjenner det liksom ut som det skjer noe der nede hele tiden. Det er dette presset, som vi har snakket om før - det tiltok utover natta og i dag morges. Innimellom drister jeg meg til å tenke at det kan være et tegn på at ting er på gang. Tror jeg skal unne meg å fantasere litt om det i dag :-)

Hvordan er det med dere andre i dag?

Skrevet

Hei Astra!

Først nå leste jeg innlegget ditt fra i dag og fikk meg en god latter. Jeg synes absolutt du skal fantasere på bakgrunn av symptomene du hadde i natt. Noen lyspunkter skal en stakkar ha i rugeperioden.

Skrevet

Hei!

Sikkert lurt av dere, lillebie og liza, å komme seg tilbake på jobb. Har vurdert det, jeg også, men føler meg så fjern om dagen (jobben har aldri vært lenger unna mentalt sett) at jeg egentlig tror jeg bare kommer til å holde meg hjemme. Men nå skal jeg i det minste ut en tur og treffe en kollega (savner noen av dem, jeg også :) i solskinnet, og få en oppdatering på hva som skjer i jobbprosjektet mitt mens jeg ligger hjemme på sofaen...skal bli greit med litt kontakt med omverdenen for å få noe annet å tenke på :)

Spennende med deg, lillebie, som kjenner at ting skjer i kroppen! Det må vel kunne kalles et godt tegn :) Og du har testet alt, Liza? Vi trøster oss med at det nok er for tidlig med test for din del, vi ville vel fått negativ test på dette tidspunktet hele gjengen, tenker jeg, med mindre det hang igjen noe rester etter Ovitrellen. Så den testen må du bare kaste i søpla og glemme fortest mulig! :-)

Nå må jeg ut i sola en tur, men jeg skal krysse fingrene for oss alle selv når jeg sitter utendørs på kafe om litt!

Skrevet

Heisann jenter!

Ser det er litt forskjellige symptomer ute å går. Jeg har som deg Liza Leonora hatt Crinonerester både i går og i dag. Tar bare halv dose av det jeg har tatt tidligere. Håper det betyr at eggene har festet seg, og at de ikke trenger mer progesteron nå;p Prøver å være litt optimist, selv om humøret mitt svinger i forhold til hvilke symptomer jeg har. Våknet i natt av at jeg var veldig kvalm, svimmel og hadde vondt i magen. Har nok spist noe jeg ikke har tålt... Vært kvalm og uggen i hele dag, og ikke merket noe murring/ømhet/press i magen. Trøttheten er heller ikke så påtagende som de andre dagene. I begynnelsen av rugetiden håpet jeg på å ikke få noe særlig symptomer, men nå som jeg har hatt det i flere dager, føler jeg nå at det er negativt at jeg ikke kjenner noe.. He he... ikke så greit dette her gitt!! Står at man skal rapportere om eventuelle symptomer som ikke står oppført som bivirkninger, hva med fare for å bli litt gal og sprø i rugetiden? Det burde vel ha stått noe om det!;)

Tenker du har testet ALTFOR tidlig Liza Leonore. Skal se at på mandag får du positiv test:) Selv tenker jeg at jeg skal vente til mandag med å teste, men får se etterhvert som dagene går...

Høres jo veldig bra ut at du kjenner mer nå enn tidligere forsøk lillebie. Tar det som et positivt tegn på at det er noe på gang nå:-) Og ser at det er ting på gang hos deg også Astra71. Høres veldig positivt ut dette her altså:-) Håper du har kost deg på kafe i dag. Deilig å komme seg ut litt ja!

Nå krysser jeg fingrene for at vi får positiv test hele gjengen, det har vi jammen meg fortjent dere!

Skrevet

Godt å lese at du også har crinone-rester, Lie79. Det føles litt betryggende. Kanskje jeg også bør vente til mandag med å teste?

Og du har rett Lie, denne faren for å bli sprø og gal i rugetiden er en veldig alvorlig bivirkning. Den store symptomjakten er mildt sagt forstyrrende på sjelefreden.

Håper dere alle har hatt en fin dag. Jeg ser Brennpunkt på NRK om oppdrettsnæringen og kjenner jeg blir ekstra kvalm av tanken på laks. Er i grunnen veldig kvalm i kveld.

Skrevet

Du skal se det ikke er maten som er årsaken til kvalmen din, Lie ;-) Det høres jo svært så lovende ut med deg, også, da! Du har jo flust med tegn på at noe kan være i gjære. Og du er kvalm du også, Liza....Dette er utrolig spennende!

Rakk ikke Brennpunkt i dag (hadde tenkt å se det), kafebesøket mitt varte litt lenger enn jeg hadde tenkt. Det var så deilig å komme seg ut - sol, uterestaurant, godt innpakket i pledd - og med en Clausthaler(!) Måtte liksom bare kjenne smaken av det nærmeste jeg kunne komme en utepils på denne flotte vårdagen :) Desuten kunne også kollegaen min fortelle meg at hun aldri har kjent symptomer før uteblitt mens. For jeg blir jo ganske sprø av å kjenne etter, jeg og, så nå driver jeg og spør alle jeg kjenner som har vært gravide når de fikk sine første sympomer :)

Jeg har en litt rar følelse nederst i magen, som jeg har vært inne på. Den er vanskelig å beskrive, men jeg har ikke kjent den ved tidligere forsøk. Et slags sug, på en måte. Litt vondt innimellom. Men ikke menssmerter. Jaja, det er vel kanhende bare Progestanen som spiller meg et puss. Ellers får jeg ingen rester av den (Progestanen) foreløpig. Men jeg ligger vel bittelitt etter dere? Åååå, kunne det ikke være tid for test snart! Det er jo ei heil uke til for min del....neste onsdag...stønn! Men hvis jeg ikke er gravid, kommer nok mensen noen dager før dette. Jeg har bare fått teste én gang tidligere, får alltid mensen før jeg kommer så langt.

Nei, nå er det vel leggetid. Sov godt, alle rugere :)

Skrevet

Jeg kom tilfeldigvis over en beskrivelse nå som jeg synes passer veldig bra på hvordan jeg har det i magen: Det kjennes ut som jeg har en liten ball der inne, som rører litt på seg :)

Men NÅ er det leggetid!

Skrevet

hos meg renner så og si all progestanen ut igjen....men har jo noe med at jeg er oppe på jobb hele dagen- sist lå jeg på sofan hele tiden- og da kom det ikke noe ut igjen- så prøver å ikke ta det så tungt :o) tyngdekraften vettu heheh :o)

i dag er jeg skikkelig pessemistisk! i går var jeg super positiv- dette går bra - føler meg gravid osv- men i dag tenker jeg bare " dumme progestanen" ! tok en billigtest i dag tidlig for å se om EL sprøyta var ute av kroppen, (sist fikk jeg pos på dag 7 og 8 for så å bli negativ igjen dag 9 tror jeg ) men fikk ikke noe utslag. Kan ha noe med at jeg testet med clearblue sist- den er mer sensitiv!

Ellers snegler tiden seg saakte fremover her hos meg.... hvertfall i dag når jeg er så anti-positiv! vet hvilken skuffelse som kan ligge foran meg- og klarer nesten ikke tenke på hvordan gleden ville blitt om jeg skulle være gravid! Føler at alle andre rundt meg blir gravide...og ikke jeg.. er så mange som er innom her og " vi klarte det selv før vi satte igang med første ivf" eller "vi har klart det på 1 ivf" og selvfølgelig blir jeg glad når jeg ser noen klare det, men det minner meg også på hvordan vi sliter selv.... * deppedag*

Skrevet

God dag:)

Var som deg kvalm i går Liza Leonore, men ble litt bedre sent på kvelden. Og da ble jeg sulten! I dag er kvalmen tilbake igjen, men ikke så ille som i går, mer som ikke noe særlig matlyst og litt uggen. Men kvalme er jo en bivirkning av Crinone, så tror ikke jeg skal vektlegge det så mye...

Hørtes veldig deilig ut med ute"pils" i sola Astra71:-) Deilig å komme seg ut litt å tenke på litt andre ting. Jeg har bestillt meg 1 times full kroppsmassasje i morgen sammen med en venninne, og gleder meg masse til det. Skal bli superdeilig! Eneste som er litt kjipt er at jeg har fått kviser både i ansiktet og på ryggen som jeg ikke pleier å ha, og synes det er litt pinlig å tenke på når noen skal massere meg.. Men men, sånn er det når vi må stappe i oss disse hormonene! Får håpe det er til en god sak:) Ellers må jeg si at dette suget og ballen i magen som rører på seg høres veldig interessant ut Astra71. Håper på positiv test for deg nå:-)

Jeg hadde skikkelig pessimistisk dag i går lillebie, men i dag føles det litt bedre igjen. Svinger veldig fra dag til dag dette her, og det er jo ikke rart! Du sier jo at all progestanen kommer ut igjen, og at den ikke gjorde det forrige forsøk. Men forrige forsøk var du jo ikke gravid, så kanskje er det et godt tegn!? kanskje det betyr at spiren har festet seg så bra at den ikke trenger mer progesteron enn det kroppen produserer selv? Og å teste nå er jo altfor tidlig, så den testen må du bare glemme! Håper du vil føle deg bedre utover dagen lillebie (er forresten et utrolig søtt nick;)) og at den positive følelsen vil komme tilbake til deg:) Er enig i at dagene går sakte, men samtidig gruer jeg meg veldig til testdage er her og jeg skal få dommen... Er gravid til det motsatte er bevist:p

Håper på mange positive tester neste uke! Ha en god dag alle sammen:-)

Skrevet

Hvordan går det forresten med dere andre som ble rugere i uke 11?? musa88 du er vel på rugedag 3 i dag, stemmer ikke det? Kjenner du noen symptomer enda?

Skrevet

takk Lie79. føler meg lettere stil sinns allerede :o)

takk for det- er fornøyd med nicket selv hehe :o) ser det har kommet mange nick i etterkant som starter med "lille" så jeg har startet en trend haha neida :o)

ja jeg prøver jo å tenke selv, at kroppen får det den vil ha av progestan- resten renner ut igjen....er så vanskelig å tolke alle disse symptomene. Var kvalm i går kveld og er fortsatt kvalm- men tror rett og slett det er psyken som spiller et puss altså.

* håper jeg er gravid håper jeg er gravid* ikke rart man føler seg litt uvel :o)

problemet mitt er at jeg ikke klarer holde meg til RD 14- det klarer jeg aldri! tenker alltid at det er værre å gå å grue/glede seg til dag 14 å få sjokk om at den er nagativ....begynner man litt før har man en anelse kanskje....huff ikke lett jenter!! uansett jeg krysser fingra for oss alle sammen ;o)

Skrevet

Hei på dere!

Lillebie, skjønner veldig godt hvordan du har det (eller hadde det? Høres heldigvis ut som du har det litt bedre nå) med disse leie tankene. Ingen kan forvente at vi i vår situasjon skal ha som ryggmargsrefleks å bli kjempeglade på andres vegne når de offfentliggjør en graviditet. Det er veldig menneskelig å føle et stikk av skuffelse og misunnelse i slike situasjoner. Ispedd litt panikk - 'alle' andre klarer det, mens tiden løper fra meg...kjenner til den, ja. Ble satt på prøve i går, da kollegaen min kunne fortelle meg at en av våre andre nærmeste kolleger nå er gravid igjen - hun kom tilbake fra sin forrige fødselspermisjon for et halvt år siden...Kjente at jeg fikk litt blandede følelser.

Enig med Lie - dersom denne rugeperioden forløper på en annen måte enn din forrige, lillebie, så kan vel det bare være et positivt tegn? Tenker på det med progestanen. Ellers vet jeg ikke om det med progestanen egentlig sier noe om graviditet eller ikke? Det var i grunnen det jeg lurte på for noen dager siden, leste noe om det på en av trådene her inne. Tror jeg må spørre ute i fellesrommet :)

Ellers ser jeg at kvalmen er gjennomgående her, ja. Og det høres jo unektelig lovende ut :) Jeg har hatt lite av det selv, men innimellom, når jeg kjenner veldig godt etter, så synes jeg kanskje at jeg er litt kvalm...det er jo til å bli tussete av, dette, og hjernen min spiller meg nok temmelig mange puss, vil jeg tro, hehehe.

Den ballen jeg har i magen kommer og går litt. Men jeg har en slags murring der inne som er litt annerledes enn vanlig mensmurring. Og i går, da jeg skulle gå fra uterestauranten etter å ha sittet en god stund, så kjentes det som om noe presset på for å komme ut mellom beina hver gang jeg satte foten i golvet! Så jeg trasket så forsiktig jeg kunne, hehehe. Merkelig. Jeg må innrømme at jeg i går hadde litt forsiktig optimisme på egne vegne, ihvertfall innimellom. Men i dag er jeg vel egentlig tilbake i det mer skeptiske hjørnet, og tror at det bare dreier seg om progestan-bivirkninger. Så jeg stålsetter meg før neste uke, jeg også..

Og ja, hvordan går det med dere andre fra uke 11? Hadde vært kjekt å høre om det skjer noe :-)

Skrevet

Hei Astra71! Jeg er nok mer pessimistisk i da enn jeg var i går kveld. I går kveld syntes jeg at jeg var ørlite kvalm, og puppene var ømmere. Murringen var sterk, som om menstruasjonen skulle komme når som helst. Men i dag har jeg ikkje kjent så mye av noe egentlig. Og da føler jeg automatisk pessimisme, vet du...! Jeg ser det er flere og flere her inne som er gravide nå, og da tenker jeg at jeg sikkert ikke er så heldig... Nei, så dette er ikke bare lett, nei... Men i morgen begynner jeg på jobb igjen, og da har jeg mindre tid til å studere disse sidene her, noe jeg tror kan være bare sunt! I uken som har gått har jeg vært i en slags boble preget av lykke og pessimisme. Veldig spesielt dette her. Så slik har min dag vært! :-)

Skrevet

Heisann!

2barnsmor, jeg kjenner meg igjen i alt det du skriver over her. Bortsett fra at jeg tenker motsatt av deg når det gjelder menssmerter...:-) Jeg har ikke kjent noe til dem tidligere i denne rugeperioden, og har vært storfornøyd med det (tidligere har menssmerter vært ensbetydende med negativt resultat for min del..). Men så skulle jeg reise meg fra sofaen her i sta, og da stakk det ganske kraftig i eggstokk-regionen opptil flere ganger, på begge sider. Ble helt stiv av skrekk, og den gryende optimismen jeg følte i går bleknet kraftig. Synes liksom brystene er litt mindre ømme nå, også. Så jeg sa til meg selv i sta mens jeg laget middag at jeg må forberede meg på det verste nå.. Og når mange andre her blir gravide, er det vel ikke fritt for at noen og enhver tenker at: 'Jaja, da er det statistisk sett stor sjanse for at jeg havner i den gruppa som ikke lykkes i denne omgang. Det er definitivt en seig masse inni den bobla vi befinner oss i...sukk.

Men selv om vi er på en 14 dager lang berg- og dalbanetur, med mange 'nedturer' på veien, så har vi vel strengt tatt ikke lov å gi opp ennå noen av oss! Jeg tenker at det er en fordel at du ikke har menssmerter i dag - da betyr det ihvertfall at du ikke er i ferd med å få mensen, for å si det sånn :-) Og når vi skal teste i neste uke, så begynner vi jo egentlig med blanke ark, hva angår statistikken. Jeg satser fremdeles på at flere i gruppa vår skal få sitt livs øyeblikk neste uke! Må bare overbevise meg selv om at jeg kan være en av dem, hehehe.

Skrevet

Det gjorde litt godt å lese, Astra71! Takk! :-)

Skrevet

Bare hyggelig det, 2barnsmor - vi må jo støtte hverandre i den tunge ventetiden :)

Apropos ventetid - når skal dere teste, alle sammen? Jeg skal ikke til pers før neste onsdag.

Skrevet

Skal teste med Hcg-blodprøve tirsdag 24/3 og får svaret 26/3.

Skrevet

jeg har allerede ryket på en test, rugedag 7 med cleareblue- og den ble positiv! men det betyr nok ikke at jeg er gravid enda- garantert EL sprøyta som henger i- slik som sist. da hang den i tom. rugedag 8 ! så blir spennende å se i morgen samt dagene fremover- om den forblir positiv- blir negativ og evt positiv igjen eller bare forblir negativ!

skal jo egentlig ikke teste før 25 mars men....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...