Gå til innhold

Noen med uttak i neste uke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Finnes det en tråd her inne for de som skal ha uttak og innsetting i neste uke, dvs. mellom 9. og 13. mars? Jeg har uttak til tirsdag, og tenkte jeg skulle se om det var noen å slå følge med :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nja, det ser ut til at jeg får uttak mandag i uke 12. Nesten, altså... :-)

Skrevet

jeg har uttak på mandag morgen, og innsett på onsdag! reiser til danmark på søndag :o) hvor holder du til?

Skrevet

Jeg hadde uttak i dag og skal ha innsetting på mandag og vil gjerne være med på tråden.

Ble kun tre brukbare egg og i morgen får jeg vite om befruktningen har lyktes.

Skrevet

Vil bare si lykke til alle sammen. Så bra at du er igang med nytt forsøk Astra, lenge siden jeg har sett deg her. Vi fulgte hverandre ved mitt siste fryseforsøk i oktober, hvis du husker....

Skrevet

Jeg har uttak 9/3 og innseting 11/3, Ciconia Århus, Danmark.

Skrevet

Heisann:) Henger meg på her!

Jeg skal forhåpentligvis ha innsett mandag 9/3. Skal sette inn fryseegg i naturlig syklus. Blir mitt første frys.

Skrevet

Hei alle sammen! Så hyggelig at det er en helt liten gjeng som skal til pers samtidig :) Det er så greit å ha noen å utveksle tanker og erfaringer med underveis, synes jeg.

Tellefanten - klart jeg husker deg :) Hvordan står det til? Har vi klart å treffe samme uka denne gange, også, eller?

Sarah70, du må jo bare være med på denne tråden, selv om du ligger ei uke etter (blir det ikke det?).

Lillebie, du skal til Nordica, skal du ikke? Jeg holder til i Haugesund, men hadde faktisk et forsøk på Nordica i oktober i fjor. Vi tenkte at assisted hatching kanskje kunne gjøres susen, men her er jeg igjen, altså. Satser på at du har bedre lykke der nede enn meg! De er jo veldig flinke :)

Liza Leonore, du må ha lykke til med de tre eggene! Husk at kvaliteten er viktigere enn kvantitet. Synes stadig jeg treffer på folk her inne som er bekymret fordi de har fått få egg i uttaktet, men så viser det seg at det er akkurat da de lykkes :)

Lie79, fryseegg i naturlig syklus, det høres spennende ut! Det må da være bra å kunne gjøre ting så naturlig som mulig? Og bare det faktum at du har egg som tåler nedfrysing taler jo til din fordel. Da er kvaliteten god, og sjansene for å lykkes store!

Selv reiser jeg til Haugesund i morgen kveld, og har uttak tirsdag morgen. Innsetting torsdag. Jeg har nok ikke datamaskinen med meg (ikke netttilgang på sykehuset), så jeg logger meg på igjen når jeg er tilbake, i slutten av uka (kommer sikkert innom en liten tur i morgen før jeg reiser).

Vi satser på at vi får mange fulltreffere i gruppa vår, slik at vi kan gå gravide sammen til sommeren! Håper å høre fra dere ti ukene framover - lykke til, alle sammen!

Skrevet

Gratulerer med kjempebra uttak, Lillebie! Du har sørget for en god start for oss :-)

Hvordan har det gått med dere andre som skulle ha uttak eller innsetting i dag?

Jeg reiser til Haugesund nuh. Er hjemme igjen på torsdag ettermiddag. Snakkes da :)

Skrevet

Jeg hadde innsetting i dag. Av de tre fine eggene fra uttak var alle tre befruktet ved hjelp av ICSI. Sykehuset satte inn to fine egg; et fire-delt og et ni-delt. Dessverre var det tredje egget for fragmentert til og fryses.

Vi var det eneste paret som hadde innsetting på Ullevål i dag og det var kjempedeilig. Ingen følelse av samlebånd og selv overlegen tok seg ekstra tid til en lenger prat enn vanlig.

Nå puster jeg litt lettere og gru-gleder meg til de neste to ukene. Vet av erfaring at de neste to ukene fra mot testing vil føles som en evighet.

Lykke til dere som har uttak i løpet av uken!

Skrevet

Heisann:)

Da har jeg blitt ruger igjen for tredje gang:) Får håpe alle gode ting er tre;) Av mine 3 fryseegg, var det 2 stk som overlevde opptining og som ble satt inn. Det ene var 4 delt og det andre 5 delt.

Lykke til alle sammen med uttak og innsetting denne uken:-)

Skrevet

Hei!

Gratulerer som rugere, Lie og Liza Leonore! Dere bør jo ha gode sjanser begge to, siden dere har fått inn et firedelt og greier :) Jeg krysser fingrene!

Da var også jeg ruger. Ligger noen dager etter dere. Hadde uttak på tirsdag, med 15 egg. I går var 11 av eggene befruktet! Det er det beste resultatet vi har hatt noen gang - i første forsøk, for halvannet år siden, fikk jeg ut 15 egg, og 10 ble befruktet. Siden har det gått jevnt og trutt nedover. Men kvaliteten er tross alt viktigere enn kvantitet, så derfor var jeg mest spent på hvordan de befruktede eggene ville se ut i dag. Og om jeg var forsiktig optimist i går, så kom jeg forsåvidt ned på jorda igjen i dag. Eggene var bare av middels kvalitet, med full score på to og tre (av fem) parametre. Fikk tilbakeført to firedelte, resten var for dårlige til å fryses. Men bioingeniøren forsikret oss om at det var gode muligheter for å bli gravid med de jeg har fått tilbakeført, så da er det vel forhåpentligvis det :)

Masse lykke til, alle sammen, gleder meg til å få rapport om hvordan det går med dere! Jeg skal teste 25. mars.

Skrevet

Takk:) og gratulerer som ruger du også Astra71!

Skjønner godt at du ble litt skuffet over resultatet etter å ha fått ut 15 egg og fått 11 stk befruktet. Men du har jo nå blitt ruger på 2 firedelte og har hørt om flere som har blitt gravide etter å ha satt inn todelte som ikke har vært av god kvalitet. Så det er nok som den bioingeniøren sa, at du har gode muligheter for å bli gravid:-) Hvor mange innsettinger har du hatt? Jeg er på min tredje innsetting nå.

Ellers merker jeg ikke så mye symptomer egentlig. Tar crinone, men halv dose av det jeg har tatt tidligere. Kjente litt murringer innsettingsdagen på mandag + at jeg har kjent litt stikninger på høyre side i dag. Er vel på rugedag 3!? Hvordan går det med dere andre? Merker dere noe?

Jeg skal teste 23.mars.

Skrevet

Hei Astra!

Hele 11 befruktede egg er jammen ikke dårlig og tyder på gode eggreserver (selv om ingen av dem var gode nok til og fryses).

Du som har flere forsøk bak deg, vet vel alt om ventetiden som ligger foran oss. Ikke bare moro. Jeg er veldig trøtt og slapp (og tidvis litt sur) men tvang meg selv til å gå en lengre tur i snøværet i dag. Skulle gjerne tatt meg en skitur i marka men typen min får helt anfall av tanken, og jeg må ta hensyn til hans følelser også. Disse forsøkene er jo også en påkjenning for partnerne våre.

Skrevet

Jeg er på rugedag 2 nå, hvordan er det med dere- har dere mye murringer i magen eller andre symptomer?

Skrevet

Hei jenter :)

Og velkommen til oss, 2barnsmor! Koselig med flere som vil slå følge. Ut fra nicket ditt høres det unektelig ut som du har barn? Heldige du ;)

Blir veldig glad for å høre at dere vet om kvinner som har blitt gravide med to-delte egg av middels kvalitet. Det var det legen og bioingeniøren sa til meg også - at de rett som det er opplever at folk får satt inn perfekte egg flere ganger uten å lykkes, men så blir de gravide med et halvdårlig et (selv om jeg nok tror de sa det mest for å trøste, statistisk sett er det vel liten tvil om at god eggkvalitet lønner seg ;)

Når det gjelder innsettinger, så er dette min femte, faktisk. Jeg begynte som 35-åring, og fikk satt inn to perfekte egg. På mitt andre forsøk fikk jeg positiv test og blodprøve, men deretter kom mensen. Så var det et avbrutt forsøk i mai i fjor (ingen befruktning), deretter mitt siste i offentlig regi i september, som heller ikke gikk. Da bestemte vi oss for å ta en tur til Nordica for å prøve assisted hatching. Det gikk fort i svingene, hadde kort regime og innsetting i oktober. To perfekte egg, og hadde virkelig troen på at det skulle gå bra. Men den gang ei. Tilbake til Haugesund. Fikk nylig gjennomført lapraskopi og hysteroskopi for å sjekke at alt var i orden, og det var det. Så dette er altså min femte innsetting, da.

Det var min historikk oppsummert, puh! Når jeg ser på den nå, så er det litt deprimerende. Da vi gikk i gang med dette var vi helt sikre på at vi skulle lykkes i løpet av de tre første forsøkene. Denne gangen spurte jeg legen om de har statistikk for de som trenger mer enn tre forsøk, om det er slik at de har mindre sjanse for å lykkes. Han svarte at de ikke hadde noen tall for denne gruppen, men at det er mange som trenger mer enn tre forsøk, og at svært mange av disse lykkes til slutt. Jeg trøster meg med det :)

Og ja, jeg vet jo etter hvert at den ventetiden vi nå har foran oss blir langt. Jeg pleier å være sykmeldt i hele perioden, og dagene går sakte. Men jeg merker nok at jeg blir mer og mer nøktern for hver gang. Det er vel kroppens forsvarsmekanisme - man investerer ikke så mye emosjonell kapital dersom erfaringen tilsier at man vil gå på en smell, hvis dere skjønner. Men man skal jo aldri helt utelukke en lottogevinst :)

Ellers er det nok litt for tidlig for meg å ha symptomer, siden innsetting var i går. Men stikninger høres jo lovende ut (Lie) :-)

Sitter her og lurer på om jeg skal gå en tur i solskinnet. Men fjernkontrollen ligger farlig nær, så det spørs, hehehe.

Skrevet

Jeg mente egentlig å legge det lange innlegget mitt her nede, hehe. Uff, det ble fryktelig langt...

Hva gjør dere nå i rugetiden, forresten? Er dere sykmeldte og hjemme på sofaen, eller er dere sprekere enn meg og lever helt normalt? Det siste er sikkert lurt. Jeg for min del får så vondt i magen etter uttaket at jeg knapt kan gå i noe annet enn kosebuksa.. Håper på rapport i løpet av helga - jeg har jo gjerne PCen med meg når jeg først sitter her i sofaen ;)

God helg og rug godt, alle sammen!

Skrevet

jeg er sykemeldt tom i dag, så jeg skal på jobb på mandag! har bare 2 uker igjen av gamle jobben- før jeg starter i den nye - så greit å " gjøre seg ferdig " der.

Sist lå jeg bare på sofan med ullpledd og ullsokker- drakk babyklister på harde livet og lå å kjente etter hele tiden. Blir gæærn av slikt hehe :o)

så denne gangen er jeg i aktivitet ( aktivitet og aktivtitet- ikke noe trening *lat for tiden*) og lever så normalt som mulig! har bryllupsdag i morgen og skal ut å spise og på kino- og på søndag er vi bedt til en venninne! tror det hjelper å ikke sitte inne å tenke for mye - hvertfall for min del :o) så gjenstår det å se om det er nettop det som skal til :o)

hvordan er det være ruger igjen Astra71 ? gikk uttaket bra ?

Skrevet

Gratulerer med bryllupsdag, lillebie :) Klart den må feires! Høres fornuftig ut å holde seg i akivitet, og venninnebesøk er jo alltid koselig.

Jeg pleier vanligvis å dra til mine foreldre i rugeperioden, bli oppvartet som på hotell og besøke gamle trakter og venninner. Men denne gangen orket jeg liksom ikke. Det blir veldig mye fokus på meg og min 'tilstand', alle - både familie og venner - vil gjerne følge med i utviklingen fra dag til dag. Derfor fant jeg denne gangen ut at jeg heller skulle holde meg hjemme, og ha litt mindre fokus på det hele. Her jeg bor nå har jeg bare bodd i to år, og jeg har brukt all min tid på jobb (og forsøk), så derfor har jeg ikke så mange å dra på besøk til. Unntatt kollegene mine, men det er foreløpig bare én av dem som kjenner til 'prosjektet' vårt. Det er egentlig ganske godt, jeg vil f.eks. få tid til å dyrke hobbyene mine. Men jeg kjenner nok allerede at det kan bli i roligste laget og være her hjemme hele rugetiden...så kanskje skaffer jeg meg en flybillett sørover likevel? Får se i løpet av helga :)

Forresten, uttaket gikk bra, ja. Jeg ba om å få enda mer morfin denne gangen (20 mg), fordi jeg har hatt en del vondt på høyre side tidligere. Legen har tidligere sagt at høyre eggstokk ligger litt bakover, og at det er grunnen til at jeg har en del smerter der. Men denne gangen gikk det veldig fint. Det viste seg at høyre eggstokk nå lå helt normalt. I følge legen lever eggstokkene sitt eget liv, og flytter på seg hele tiden :) Men uansett kommer jeg nok til å be om 20 mg hvis det skulle bli en neste gang (men det skal det jo ikke, hehe). Hvordan gikk uttaket ditt på Nordica, lillebie? Fikk du nok smertestillende?

Skrevet

takk for det :o)

det kan bli litt mye når "alle" graver og spør om forsøket- og følger med dag for dag. Har en venninne som lurte på hvordan det gikk med graviditeten min i dag. haha. vel gravid og gravid :o)

jeg fikk nok "dop" denne gangen, eller "noen glass champagne" som de kaller det på Nordica:o) Første gangen reagerte jeg voldsomt på medisinen (kan han oe med at jeg var overstimulert og superdårlig), så forrige gang hørte kona smerte skrikene ut på vente værelset ( til glede for alle de andre som satt der og ) da fikk jeg nesten ingenting! Jeg og har en "tricky" eggstokk, litt vanskelig å finne den på UL bla. Men jeg har blitt forklart at de bare " henger å dingler" så de kan flytte på seg , og at det er slik alle sine er. men denne gangen fikk jeg i massevis :o) de viste meg innholdet i sprøyta når de var ferdig med å tømme den ene follikkelen ( den som var størst) og de måpte nesten når de så på den- var såå mye ekkel rosa væske i den- så det var den som gjorde vondt under uttaket, for den var så stor!

det dunker og stikker- og er skikkelig øm etter uttak enda.

Skrevet

Hehe, ja, vi kan jo ihvertfall innbille oss at vi er gravide en liten stund, så vi kan drømme oss bort litt ;-)

Champagne, ja, jeg synes jeg hører Nordica-gjengen, hehehe. Typisk dem. Så du har også hatt en dårlig opplevelse hos dem tidligere, med lite smertestillende? Jeg var der nede i september/oktober, og da var jeg ganske sjokkert over hvor dårlig smertelindring jeg fikk. Og det til tross for at jeg sendte dem en e-post på forhånd og ba om litt ekstra morfin pga den skeive eggstokken min. Det var faktisk bare så vidt jeg kom meg gjennom uttaket med bevisstheten i behold. De forsøkte å gi meg mer smertestillende midt i inngrepet, men jeg hadde problemer med å ligge i ro, så det morfinlignende stoffet sprutet ut over mannen min i stedet.. Etterpå kom legen inn til meg for å snakke om 'episoden'. Da fikk jeg meg en ny overraskelse, for han skulle ha det til at smertene utelukkende skyldtes at jeg ikke klarte å ligge stille. Han mente at når jeg spente meg sånn, så ble det vondt, uansett. Det var en nokså tynn bortforklaring, for jeg har vært gjennom flere uttak i Norge tidligere, og har aldri hatt lignende problemer. Så jeg sa til ham at greit nok, jeg klarte ikke å ligge stille, men at det jo var en grunn til at jeg ikke klarte det. Og at dersom det skal bli aktuelt med flere forsøk hos dem, så må de kunne tilby bedre smertelindring.

Må innrømme at jeg ble litt skeptiske til Nordica etter dette, og det er jo synd, for jeg fikk knallgode egg der nede (kort regime), og kunne godt tenkt meg et forsøk til med assisted hatching. Men nå får jeg bare satse alt på at det ikke blir nødvendig med flere forsøk på en stund, så slipper jeg å drikke champagne i Køben. Eller ihvertfall i Nørresundby, eller hva det heter, hehehe.

Og jammen godt at det gikk greit med deg denne gangen! Jeg synes du er steintøff som orket en gang til etter den dårlige førsteopplevelsen din, og godt å se at Nordica klarte å ta bedre vare på deg denne gangen! Nå satser vi på at stikkingen du kjenner er et godt tegn ;)

Skrevet

Heisann:-)

Så bra å se at vi blir flere med innsetting denne uken, og at det er bra med aktivitet på denne tråden:)

5 innsettinger begynner å bli endel ja. Men hvis man tenker at man har ca 30-40% sjanse for å bli gravid pr forsøk som er omtrent det samme som ved naturlig befruktning, og at mange som ikke holder på med IVF bruker opp i mot ett år på å bli gravide, så er det jo egentlig ikke så mye da!? Har ett vennepar som brukte 10 mnd på å bli gravide, og det vil jo si ca 10 forsøk! Men selvfølgelig så er jo IVF en mye større belastning når man må igjennom flere forsøk... Har hørt at man er mer fruktbar nå på våren, så får håpe det taler til vår fordel jenter:)

Hører mange snakker om Klinikk Hausken i Haugesund og at de der skal være veldig flinke. Noe av det som høres veldig bra ut der synes jeg, er at man får gått igjennom journalen sammen med lege før man starter på forsøk og at de gir individuell behandling, og at de ikke er redde for å prøve ut nye medisiner for å bedre sjansene. Kommer til å vurdere å kontakte dem dersom jeg må over i det private, selv om jeg jo håper på å slippe det... Leste litt på nettsidene deres om et forskningsprogram som startet i 2008. det står bl.a:

- Fra 2008 starter vi en studie som skal se på sannsynligheten for å lykkes med å få

barn etter å ha hatt 3 eller flere negative forsøk ved andre klinikker. Våre foreløpige

tall viser at halvparten av disse vil lykkes hvis de går på en ny runde her hos oss.

Ellers er også jeg sykmeldt i rugeperioden. Bl.a fordi jeg har diabetes type 1 som påvirkes veldig av medisinene jeg tar og som krever endel for å holdes i sjakk... men prøver å gå turer og finne på ting hver dag. Orker ikke sitte hjemme og tenke hele dagen, da blir jeg sprø! I kveld skal samboeren min og jeg ut og spise, og så skal vi på kino etterpå. Gleder meg:)

Merker nok at jeg er mer nøktern denne gangen jeg også, etter 2 negative forsøk. Men er som du sier Astra71, at man håper jo på en gevinst:-)

Skrevet

Interessant det du sier, Lie, om at Hausken skal i gang med å kartlegge de som trenger mer enn tre forsøk. Det var akkurat det jeg spurte min lege i Haugesund om, men de hadde ingen tall på dette. Han gjorde bare et estimat ut fra det han husket sånn i farten. Kanskje vi også skulle vurdere Hausken, selv om metodene er nokså standardiserte i hele Skandinavia, og resultatene nokså like. Kanskje det er sunt å endre litt på opplegget dersom man ikke lykkes etter flere forsøk?

Ellers er det veldig godt å høre deg minne om at mange av de som blir gravide etter naturmetoden også behøver mange forsøk. Innimellom minner jeg meg selv om dette, og det hjelpåer alltid! Et vennepar av meg ble gravide på første forsøk for noen år siden. De trodde derfor at det skulle gå like lett med nr. to. Men de begynte 'prøvingen' i mai for snart to år siden, og først i går var hun på ultralyd og fikk konstatert at de nå har lykkes. Det gikk altså halvannet år! Tør ikke tenke på hvor mange forsøk det er...

Men ja, jeg skal nok absolutt holde ut en stund til :) Lykke til, Lie (og dere andre), og ta vare på deg selv som best du kan.

Klem

Skrevet

Jeg har akkurat avlyst en kanskje-avtale om å møte en venninne nede i byen - er rett og lett for trøtt til et treff i Oslo sentrum på en lørdag. Som ved tidligere forsøk blir jeg veldig trøtt av Crinone og virkelysten min er absolutt ikke noe å skryte av i disse dager. Kjenner derimot endel indre stress. Dessverre har jeg ikke kjent noe mer enn litt lettere stikking fra livmoren

Blir litt overrasket da jeg leste innleggene fra blant annet Astra og lillebie for det høres ut som om servicen ikke er merkbart bedre på de private klinikkene enn på offentlige sykehus.(jmf opplevelsene fra Nordica) For min del er jeg ganske fornøyd med Ullevål, men mine offentlige forsøk er dessverre oppbrukt. Har hatt fire runder på medisin og tre innsettinger uten resultat så langt. Om en ukes tid vet jeg muligens svaret på hvordan den siste innsettingen har godt.

Inntil videre er jeg sykemeldt men skal muligens tilbake på jobb onsdag. Har en ganske stressende arbeidshverdag og gruer virkelig til å begynne å jobbe igjen, men nå har jeg vært sykemeldt i tre uker...ikke særlig fremmende for karrieren å drive med IVF. Min forrige sjef foreslo at jeg kanskje burde ta ubetalt permisjon, da jeg fortalte ham om mulig fravær som ville komme i kjølvannet av IVF-forsøkene. Følte jeg ikke fikk så mye igjen for å være åpen om egen livssituasjon.

(er litt ukonsentrert akkurat nå. Hører på "Hallo i uken" på radio og ler godt av harseleringen)

Håper dere har det bra alle sammen.

Skrevet

Kjenner til trøtthet jeg også ja! Har sovnet på sofaen hver ettermiddag denne uken, men er like trøtt til kvelden når jeg skal legge meg allikevel. Fram til i dag har jeg nesten kun kjent stikkninger, noe jeg har sett på som positivt, men i dag har jeg fått endel murringer. Kjenner håpet har sunket litt pga dette.. Vet jo at det sikkert bare er bivirkninger av crinone, men forbinder det vel med mensen + at jeg hadde mye murringer ved de 2 forrige forsøkene mine, som jo endte negativt.

Virker som det er veldig forskjellig hvordan folk tar det når man forteller at man holder på med IVF. Noen er veldig lite forståelsesfulle og klarer ikke å forstå hvor belastende det er å måtte gå igjennom disse forsøkene. Jeg er heldig med min sjef som er veldig forståelsesfull, men noen av kollegaene mine vet jeg synes jeg har vært mye borte fra jobb pga forsøk, og kommer med hentydninger og kommentarer. Ved tidligere forsøk har vi vært åpne og fortalt det til folk rundt oss. Denne gangen har jeg kun fortalt det til en nær venninne, og det er egentlig ganske deilig.

Hvordan går det med dere andre?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...