Happy-Mama:) Skrevet 6. mars 2009 #1 Skrevet 6. mars 2009 Noen som vet om det er vanlig at barna reagerer på malt? Datteren min på 12 uker får litt mme hver dag, pga dårlig vektoppgang... For å forebygge hard mage (som hun desverre har vist litt tendenser til å få...) har vi i litt malt i hver flaske mme. Det som er, er at etter at vi begynte med malt er hun blitt så fæl til å gulpe opp igjen melken... Hun har aldri vært blant dem som skveller og gulper, det er ganske tydelig at dette har begynt etter at hun fikk malt. Det er jo i og for seg ikke noe problem at hun gulper litt, men viss det er fordi hun ikke "tåler" malt eller noe, så vil jeg jo ikke fortsette å gi henne det...
Gjest Skrevet 6. mars 2009 #2 Skrevet 6. mars 2009 sønnen min får vondt i magen av malt,det er for sterkt for tarmene hans virker det som...
rikedaspike Skrevet 6. mars 2009 #3 Skrevet 6. mars 2009 Hei! Kjenner til problemet ja. Hos oss holder det å ha malt kun i flaska om morgenen. En teeskje er nok. Ellers gir jeg vann som også hjelper på magen. Bra at de lære å drikke vann tidlig også, Når hun er 4 mnd. så kan du jo begynne med litt sviskemos som også hjelper mot hard mage Malt i hver flaske er for mye - har ikke hørt at det er for de ikke tåler det men for det er rett og slett for mye og magen har for mye å jobbe med.
Maya_1 Skrevet 6. mars 2009 #4 Skrevet 6. mars 2009 Hvor får man kjøpt dette? Har tenkt til å prøve det selv..
rikedaspike Skrevet 6. mars 2009 #5 Skrevet 6. mars 2009 Malt og sviskemos får du kjøpt på god sorterte matvarebutikk - meny for eks.
kelly Skrevet 6. mars 2009 #6 Skrevet 6. mars 2009 Vår gutt tåler ikke malt , og legen vår anbefaler ingen til å gi det til små barn..fordi de får mageknip av det..
Gjest Skrevet 6. mars 2009 #7 Skrevet 6. mars 2009 Jeg brukte aldri en hel t-skje malt i flaskene, tuppen av en t-skje i hver flaske holdt. (ev. annenhver flaske) Ville prøvd litt mindre mengde. Malt selges på apotek og i de fleste dagligvarebutikker (Spar, Meny, Rema, Rimi etc) Samme med sviskemos (anbefaler den til Småfolk, den var mest effektiv på lillegutt, dessuten er den nam nam).
Novembergutten Skrevet 6. mars 2009 #8 Skrevet 6. mars 2009 Hvor mye malt som skal til må du nesten prøve ut. Ingen malt og mme gir i hvertfall mageknip her, så vi er nødt til å bruke malt. Har tuppen av en t-skje i ca annenhver flaske. For oss er det bedre å fordele malten på flere måltider enn alt i en flaske - men helt sikkert forskjellig det og.
Happy-Mama:) Skrevet 6. mars 2009 Forfatter #9 Skrevet 6. mars 2009 Takk for svar:) Lillegull her får bare to flasker daglig (jeg ammer i tillegg), og til nå har vi gitt en teskje i begge flaskene... Idag fikk hun kun en liten teske i ene flasken, og ingen gulp idag;)=) -men så har hun på den andre siden ikke bæsjet idag da....... Er det for tidlig å prøve sviskemos når hun bare er litt over 3 mnd?
surremus Skrevet 6. mars 2009 #10 Skrevet 6. mars 2009 Lillemor har fått sviskesaft, ikke mos, når hun var ca 3 mnd fordi magen stoppet opp. Jeg tror hun var på 4. eller 5. dagen uten avføring i bleia og det er jo altfor lenge for henne som kun får MME. Det var ikke store mengden hun tok i seg, det er heller ikke mye som skal til. Jeg mener å huske jeg fylte den lille Avent flaska opp til 10 mml, og hun drakk vel knapt det. Første gangen hun fikk ga det lite utslag, men andre gangen var det kjempe effektivt! Da var hun kanskje 2-3 uker større. Hvis du vil prøve noe _helt_ naturlig dersom magen stopper opp litt, så er det øvelser du kan gjøre på henne. Kan godt være du vet om det, da Eller så kan du også hjelpe henne ved å stimulere endetarmen med en varm klut... Nå har lillemor her hatt bisniss i bleia annenhver dag *bank i bordet* og det er veldig lettende for mor, hehe Og vi har forresten alltid malt i maten hennes.
Lunita_ Skrevet 7. mars 2009 #11 Skrevet 7. mars 2009 sønnen min har fått malt siden han kom til og har aldrig vært plaget med magevondt.. nå får han malt i alle flaskene sine fordi han blir så hard i magen av grøt og middagsmaten... er vel snakk om 3 flasker om dagen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå