håper-håper... Skrevet 6. mars 2009 #1 Skrevet 6. mars 2009 Har en nydelig liten gutt på drøye fire uker..problemet er at han stort sett hele tiden har ubehag/vondt, og er misfornøyd. Han "presser" hele tiden, krøller seg, trekker bena oppunder seg og sliter med å slappe av.. han gråter sjelden, bare krøker seg og har masse ubehags-lyder... Jeg har spurt de fleste i helsevesenet hva vi kan gjøre. Har hatt han hos fysioterapaut, for kiss..hun "ordnet" nakken hans. virket bedre en dag, så var han tilbake til vondtene igjen.. sliter også veldig med å få han til å rape.. han svelger og brekker seg når det kommer en rap.. prøvd minifom uten hell.. prøver stadig massasje og varme bad.. har nå vært to runder hos kiropraktor, skal fortsette, men har til nå ikke blitt bedre... noen med erfaringer??? er det mest sannsynlig luftsmerter som man bare ikke får gjort noe med, eller er det andre tips?? han får bæsjet hver dag, men jobber veeeldig for å få detr til, og få ut luft... jeg ammer...enda et "problem"..han roer seg ofte kun ved puppen.. dette resulterer i hyppige amminger, og jeg føler jeg sitter med puppen ute hele dagen, og gråter og er sliten av å se han har vondt og ikke vite hva jeg skal gjøre. har masse melk, og han legger på seg mer enn nok. så da lurer jeg, får han for mye mat og får vondt av det? får han aldri den fettrike melken? spiser kun ett bryst av gangen.. når jeg spør helsepersonell om dette får jeg bare ulike svar... men stort sett:gi han bryst når han vil ha... men tror han bruker puppen som trøst.. når han i små perioder ikke har vondt sover han tre timer mellom matingene og er fornøyd etter en pupp... han må sovne på magen oppå brystet til meg eller pappan, for at vi når han har sovnet tungt, kan putte han forsiktig ned i sengen... mange ganger begynner han å gråte med en gang og vi må bytte på å ha han på oss hele natten... dette ble mye og surrete..men er så fortvilende å føle seg som en ubrukelig mor som ikke gjør noe rett..og han bare er misfonøyd og har vondt...
*bubbs* Skrevet 6. mars 2009 #2 Skrevet 6. mars 2009 Jeg tror ikke det er så uvanlig for så små bebbiser å roe kun roe seg ved puppen. Det er jo "overlevelsesmekanismen" som gjør at de helst vil ligge ved matfatet. Om du kun ammer så skal han selv regulere hvor mye han vil spise. Kanskje han prøver å øke produksjonen for tiden? Det er mange babyer som kun vil ha et bryst om gangen og om han legger på seg får han nok fettrik melk også. Ikke føl deg som en dårlig mor fordi han har vondt i magen!
Gjest <3Thomas<3 Skrevet 6. mars 2009 #3 Skrevet 6. mars 2009 min sønn var sånn da han var på den alderen, men han gråt hele tiden.. dro til slutt til kiropraktor, men trodde ikke dette funket helt før vi hadde vært der tre ganger, da var det plutselig over.. og jeg så du hadde skrevet at du hadde vært til kiropraktor to ganger, så mulig han trenger den tredje gangen oxo? han jeg var hos sa vertfal at det måtte tre ganger til.. gutten min lå oxo hele tiden ved puppen, det var det eneste som gjorde at han roet seg, men jeg hørte at det er ikke bra at de ligger til puppen hele tiden pga at da får magen aldri tid til å roe seg. men man føler jo at man kan jo ikke nekte de mat heller.. men har du prøvd sukkervann? de sier det skal bedøve litt på så små og få de til og roe seg litt.. håper det ordner seg for dere, er ikke gøy å se barnet sitt ha det vondt. men en ubukelig mor er du ikke:) forresten så prøv og ikke stress for mye med dette og slit deg helt ut, det gjorde jeg og det endte med at jeg mistet melka.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå