Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei noen..jenta vår er 12 dager og har sovet 8-9 timer på natta di 2 siste døgn,men det jeg lurer på er om det er normalt at hun skal være så fryktelig vanskelig å vekke på dagen?har det noen sammenheng?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan godt være at hun bare er en rolig type...hehe... Men det du kan være obs på er jo om hun er gul i huden og/eller inne på det hvite i øyet. Spiser hun godt da?

Skrevet

er litt gul men vi var igjennom dette med gulsott på føden å det var ikke noe..hun spiser mye ja:)

Skrevet

Vår frøken sov også masse. Vi begynnte med å vekke henne i 22- 23 tiden for å gi henne mat, men gikk raskt over til å la henne styre søvnen på natta (som regel 12t). På dagen vekket jeg henne om hun sov slik at det gikk mer enn 4 timer fra sist måltid... men da kunne hun ofte være ganske så trøtt og "svimete" stakkars.

Nå er hun straks 6 mnd og sover minst 10 t om natta uten mat enda :) og har naturlig nok justert sovinga på dagen ganske så mye :)

Min lille utfordring var å holde på melka. Jeg burde ha begynnt å pumpe meg på kvelden da vi kutta ut måltidet kl 23 til henne. Melkeproduksjonen min dalte fort, men da jeg begynnte å pumpe meg på kvelden gikk det mye bedre. Forsøkte å få opp produksjonen ved å pumpe en gang på natta også men det fungerte ikke og ble bare pes.

Så om snuppa de fortsetter å sove mye anbefaler jeg deg å begynne å pumpe på kvelden før du legger deg for å holde produksjonen oppe :) Jeg har brukt medela sine pumper. Hadde først en dobbel en til underkant av 1000 kr, men den gikk i stykker. Butikken fikk da baskjed fra leverandør at den ikke tålte dagelig pumping... men det er vist en ny en på vei som skal være bedre. Fikk selvfølgelig igjenn pengene og innvesterte i en dyrere pumpe fra medela til ca 2500. Denne kan man også få kjøppt brukt på finn. Jeg hadde kjøpt den brukt om jeg hadde tenkt så langt at man selvfølgelig kan få kjøppt nye "skjold" som man setter på brystet og resten av utstyret som kommer i kontakt med huden og melka :P men noen ganger tenker man ikke så langt i amme tåka :P

Ble veldig langt dette her ;) men håper det er tips som kan være gode å ha med på veien :)

Lykke til :)

Skrevet

Men sånn egentlig... Jeg har ikke kjøpt brukt pumpe, men hvorfor er det så viktig å kjøpe nytt av de elementene som kommer i kontakt med brystet? Om man koker/steriliserer så er det vel bra nok? Man får jo låne pumpe på helsestasjonen, og er blir det vel ikkje kjøpt inn nye deler i hytt og pine... Jeg bare undrer...;)

Skrevet

Du har helt rett, det er ingen ting i veien for å kjøpe brukt pumpe så lenge du steriliserer eller koker den etter anvisning. Jobber som sykepleier på barneavdeling og der vaskes delene i oppvaskmaskinen på over 65 grader (etter gjeldende rettningsl.) før de taes i bruk av mødrene. Det samme gjelder på barselsavdelingene rundt om kring.

Har selv kjøpt brukt og koker delene etter hver gang, har ingen betenkeligheter rundt dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...