Gå til innhold

Noen som har tips til god fredagsmiddag?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei:)

Har et lite tips, jeg:)

Kyllingfilet med hvitløk og spekeskinke:

Du tar kyllingfileter som du deler nesten i to på sidene. Så putter du hvitløk, olivenolje, litt salt og litt pepper inn i kyllingfiletene. Deretter surrer du spekeskinke rundt dem. Smør så en ildfast form med olje. legg filetene i den og ha på lokk (har du ikke lokk kan du bruke foliepapir oppå). Så stekes det på ca. 200 grader i ca. en time ( har egentlig aldri tatt tiden, men tror det er noe sånnt. bare å se det an.)

Grønnsaksblanding:

skjær opp paprika(gul og rød), sqash og ferske champinjoner i terninger og stek dem i olje. krydre med hvitløkspepper.

Aspargis med spekeskinke:

surr spekeskinke rundt aspargisen og stek dem i en smurt ildfast form(husker ikke hvor lenge, men du ser når spekeskinken er ferdig)

Godt med ris til, og kanskje bretagnesaus:)

Lykke til, hvis du velger å lage dette :):)

Masse fine oppskrifter å få på nettet. Men kyllingvinger m/chiabatta og hvitløksdip e fin mat. Chillimarinert scampi... Men som sagt. Finne masse kjekt på nettet. Matprat.no stikke eg innom rett som det e. :)

Kylling filet er alltid en slager - det er kjempegodt :)

Ellers er Lassagne også kjempegodt:)

Til middag i dag er det gryterett med salat :) Enkelt og godt :)

Hvis man bare går å kikker på butikken også - kan man finne mye bra tips der også - jeg pleier å spørre jeg da - om jeg ikke kommer på noe :)

Annonse

Kylling med Pesto og Soltørkede tomater!

Du trenger:

- Kyllingfileter ( så mange du trenger)

- Pesto

- Soltørkede tomater

- Fetaost

- Reven Ost

Først banker du filetene flate, bruk gjerne en kjevle til å gjøre dette med. Sånn at de blir 0,5 cm tykke ( eller tynne om du vil :-)). Legg de mellom to plastbiter når du gjør dette.

Etter det smører du de på innsiden med pesto, tynt lag, og strør over små biter av soltørkede tomater, og biter av fetaost. Ta så mye som du vil- men ikke for mye for disse skal rulles sammen.

Når du har gjort dette ruller du de ( som om det var en julerull) og legger de vedsiden av hverandre i en smurt ildfast form. Strø over reven ost, litt, ikke mye.

Sett de ovnen på 200 grader i ca 25 minutt. Bedre at de står litt lenger enn for kort, så kan hende de skal stå i 30 min også. Kyllingkjøtt MÅ være godt stekt :)

Når du tar de ut, lar du de hvile litt. Så skjærer du de opp i skiver. Så blir det fine rulleskiver :)

Dette kan du ha ris inntil og en lun salat. En god salat er eks:

- Paprika

-Asparges

- Sukkererter

- Rødløk

Fres disse i 3minutter i en panne/wok, med rasp ( eller annen) olje. Strø over grov salt når du skal servere.

Til risen kan du ha en kyllingsaus.

Dette syns jeg vertfall er veldig godt!! Og ser veldig "fancy" ut også. lett, og godt!

Tror du kan finne bilde på matprat.no, men husker ikke heeelt hva det rette navnet er ! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...