Vil Skrevet 6. mars 2009 #1 Skrevet 6. mars 2009 Jeg har forstått at det er meget stor forskjell på årsmodellene i dette merket, og at 2006 modellen særlig var litt dårlig, feil som har blitt utbedret senere. Vi har så lyst til å kjøpe denne vognen, men avventer litt for å høre flere historier. Noen med erfaringer?
Sol + spire Skrevet 9. mars 2009 #3 Skrevet 9. mars 2009 Hei Vognen er kjempestilig. Kjøpte en selv, men angret meg fort. Den rister veldig mye når du kjører på grusvei. Egner seg nok best som kjøpesentervogn. Skal sies at jeg kjøpte den med hardbag til da og tenkte å bruke den fra nyfødt stadiet. Men på prøve tur fikk jeg helt noia av at dempingen var så dårlig på den. Men har du tenkt å bare bruke den på asfalt og på kjøpesenter så er den nok super til sin bruk. Synes også at den blir litt liten. Og har hørt at flere har sagt at de har måttet byttet ut vognen siden barna fort vokser ut av den. Lykke til med vognvalg:)
Vil Skrevet 9. mars 2009 Forfatter #4 Skrevet 9. mars 2009 Endelig et svar! Takk skal du ha! Så til det som er avgjørende: Hvilken årsmodell hadde du?
Sol + spire Skrevet 9. mars 2009 #5 Skrevet 9. mars 2009 Ja beklager at jeg ikke nevnte det. Hadde 2008 modellen. Så jeg skal ikke uttale meg om årets modell da:)
Vil Skrevet 10. mars 2009 Forfatter #6 Skrevet 10. mars 2009 Sier du det ja, ja det var jo ikke så bra. Hadde håpet 2008 modellen var bedre. Vi bor i brosteins-Bergen, og har ikke tenkt å gå på kjøpesenter i det hele tatt i grunn. Og asfalt er det begrenset med her. (Har bare en smal trappeinngang og denne vognen er den smaleste vi har sett... ) Så, vi skal jo ikke gå på grus, men brostein er jo veldig "hompete". Hm. Andre erfaringer?
milva76 Skrevet 10. mars 2009 #7 Skrevet 10. mars 2009 Fun er lik alle andre Teutoniaer i sitteinnsatsen, så om den ble fort liten, så blir alle Teutoniaer det! Bagen er også den samme som for andre modeller.
Vil Skrevet 10. mars 2009 Forfatter #8 Skrevet 10. mars 2009 Ja, hadde også inntrykk av at bagen er felles for alle... Og at den kan brukes til barnet er 3 år. Noen andre med erfaringer?
Vil Skrevet 10. mars 2009 Forfatter #10 Skrevet 10. mars 2009 Ja, desverre! Den er over 60 cm bred, men takk for tips uansett.
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2009 #11 Skrevet 11. mars 2009 Jeg googlet erfaringer om denne vogna for en stund siden, og fant ut at veldig mange er misfornøyde. Så jeg gikk bort fra den. Vet ikke hva du er ute etter, men et alternativ må jo være Emmaljunga Nitro City?? Den er liten sammenslått, veier kun 12 kg (10 med bag på), og er ikke bred over hjula (57 cm). Den har to små svingbare forhjul, men disse er mykere enn teutonia sine, og vil derfor ha bedre komfort. Nitroen har også noe lengre rygg. ja, ja det var min anbefaling
Vil Skrevet 11. mars 2009 Forfatter #12 Skrevet 11. mars 2009 Tusen takk for tips! Huff, ja dette blir helt håpløst, ser jeg nå. Hjulakselen er for bred på alle andre vogner enn denne. Fun Teutonia er 54 cm på det bredeste, og det ser ikke ut til at noen andre vogner kan matche dette. Egentlig vil vi jo ha en med skikkelige hjul, men for at det skal fungere i hverdagen må jeg kunne komme lett inn og ut av huset. (bor i et gammelt hus med trange passasjer) Samtidig er det ikke akkurat "å fungere i hverdagen" å riste rundt som en galning heller. Har også googlet vognmerket, og noen er ektremt fornøyde, mens andre er misfornøyde. Her i Bergen er det jo aldri snø, og i allefall ikke snøskavler. Ingen grus heller, men det er denne brosteinen da. Noe brostein, særlig i deler av byen er jo veldig humpete, mens andre steder er den litt flatere.. Den er litt flatere her vi bor. Hm. Tar mer enn gjerne i mot flere råd og tips! Nå er det to måneder til termin, så vi må bestemme oss. Takk for all hjelp!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå