FruTB Skrevet 6. mars 2009 #1 Skrevet 6. mars 2009 Lille Bo smakte sin første porsjon grøt i går; en liten t-skje maisgrøt blandet ut med morsmelk. Dette var tidlig i går, og han reagerte ikke på det (men dette var jo en minimal porsjon, skal vel mye til å reagere på så lite) Men hvordan fortsetter jeg nå? Skal han få frokost i dag også, eller kan jeg gå rett til et kveldsmåltid (som er målet)? Eller kanskje både frokost og kvelds? Er fortsatt bare snakk om en liten t-skje ...
Frøken Freken Skrevet 6. mars 2009 #2 Skrevet 6. mars 2009 Jeg ga til formiddagsmat i hele opptrappingsperioden. Det er også litt fordi en trøtt unge kan bli mer frustrert over skjeen, dersom teknikken ikke sitter. Ikke sikkert akkurat det spiller noen rolle. Tror jeg ville først innført ett grøtmåltid før jeg begynte på nr to. REaksjon kan både komme av det som er i grøten, og av at mengden og konsistensen er vanskelig for tarmene å prossessere. Derfor kan reaksjon komme etter en teskje - men også i det man øker mengdene(Dette er tatt fra min egen logikk, og kan derfor være feil.)
FruTB Skrevet 6. mars 2009 Forfatter #3 Skrevet 6. mars 2009 Takk for svar Har du noen mening om når jeg bør trappe opp til to skjeer forresten?
LilleBjella Skrevet 6. mars 2009 #4 Skrevet 6. mars 2009 spiste han opp alt? Jeg ga grøt for første gang i morges. En t-skje maisgrøt blandet med MME. Ga det ganske suppete, og fikk i han endel skjeer, men langt fra alt. Ligger nå å sover, og er spent på hvordan det går.
FruTB Skrevet 6. mars 2009 Forfatter #5 Skrevet 6. mars 2009 Han spiste opp alt ja Ble vel 5-6 bittesmå t-skjeer av den ene skjeen med pulver. Lager grimaser, men gaper likevel hver gang skjeen kommer
LilleBjella Skrevet 6. mars 2009 #6 Skrevet 6. mars 2009 ok, men da hadde du nok ikke like mye væske oppi som meg:) Her var grøten veldig flytende da, og følte jeg ga mange t-skjeer.
Frøken Freken Skrevet 6. mars 2009 #7 Skrevet 6. mars 2009 Jeg ga bare en skje ferdig grøt i starten jeg - kanskje jeg ikke har økt så fort som jeg trodde? Lurt å gi tynn grøt i starten for det er mye lettere å fordøye. Snuppa mi foretrekker faktisk litt tykk konsistens på grøten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå