Gå til innhold

da har jeg vært på utvidet ultralyd...

Anbefalte innlegg

og inni magen min er det en liten gutt..! ;) ny foreløbig termin er 3 september (kaaaanskje 2), så er 14+2 (kaaaanskje 3) i dag. :) hadde da kommet for langt til å sjekke nakkefold og sånn, grensen går ved crl på 8,3 mm, og gutten hadde en lengde på 8,9 mm :) men det gjør ikke så mye, er utenfor risikosonen, og var ikke det som var målet å se etter så :) ellers så alt bare fint ut, og jeg får komme tilbake ca 2 mnd etter ordinær ul for å sjekke sånn som ikke vises så tidlig, som misdannelsen datteren min er født med :)

var utrolig nervøs når vi satt og ventet, heldigvis uten grunn :) han som utførte ultralyden var fantastisk flink, og morsom faktisk..! :P og ikke usikker i det store og det hele på kjønnet.. :P jeg sa jeg trodde det blir ei jente, og han bare: vil du vedde om det med meg? :P og det var FØR han hadde zoomet inn... hehe.. fikk 7 bilder, og søstera mi, som var med, filmet delene av ultralyden, så nå har jeg MASSE å se på..!

gøy gøy gøy...!

Fortsetter under...

det vil si at en spesialist på nasjonalt senter for fostermedisin (på st.olavs) tar en grundig ul i uke 11-13 for å se etter "feil" og unormale ting som nakkefold, utposninger, osv... nå var jo jeg kommet for langt til å sjekke en del av dette, men men :) alt så jo fint ut, og som han sprellet..! :D

så gøy at du skal ha to...! dere begynner å bli en del nå..! ;) klem

Kan snart stille eget fotballlag...

Han jeg skal til i morgen er og spes. men kalles vel ikke utvidet. Sjekker nakkefold og sånne ting. Er privat. Man bør dra nærmest mulig uke 12 sier dem, ift nakkefold. Rart de har funnet ut av alt dette egentlig. Og hvor få dager det går an å se det.

Ja kjempegøy..se jeg ler-NOT! Må bare venne seg litt mer til det vel:)

jeg var på ul når jeg var 13+6 og spesialistn sa at alt såg bra ut, også nakkefolden... tviler på at han hadde sagt det dersom dette ikke kunne sjekkes da...

hadde de lille noen artige bevegelser når dere var inne?

er så os med ul:) er ikke lenge til ordinær nå da;) min lå og bokset med armene, hehe:) fikk ikke sekjønnet pga navlestregen i veine og bena i kryss, ville ikke flytte på seg;) men som sagt, ikke lenge til ordinær, gleder meg...

ja, trodde jo jeg var ca 13+6, men den var jo større for øyeblikket, så.. :) som sagt kunne han ikke sjekke nakkefold og sånn fordi crl var lengre enn 8,3 mm, (regner med han mente å måle den) men han så nok på en uten å måle, og hadde den hatt tegn til å være unormalt stor, ville det nok bli sjekket opp ;)

ja, han viftet med armene og sparket og sprellet, og koste med hånda, så ut som om han suttet på tommelen også :) helt fantastisk å se..!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...