rikedaspike Skrevet 5. mars 2009 #1 Skrevet 5. mars 2009 Har prøvt litt av hvert men det gir seg ikke - har jo mistanke om at det pga tenner- jenta mi er 8 mnd. snart...! Finnes det noen gode råd? Bada stumpa i camomille, kjøpt den dyre A derma kremen, la hun ligge titte ofte uten bleier... hjelper ikke særlig altså!
Elsker jenta si<3 Skrevet 5. mars 2009 #2 Skrevet 5. mars 2009 Jenta mi var veldig rød i en periode,og jeg smurte på alt,men jordmoren bad meg om å ikke smøte noe på ett par dager,og la henne ligge MYe uten bleie,og vips,så gikk det over av seg selv:) Jenta vår ligger så mye som mulig uten bleie..
Leonella777 Skrevet 5. mars 2009 #3 Skrevet 5. mars 2009 Luft mye ja IKKE bruk våtservietter, men myke kluter med bare vann Ikke vask stumpen med såpe Bruk TALKUM Det funker kjempebra!! Sjekk alltid at all huden er helt tørr før du tar på bleia
SannaMor Skrevet 5. mars 2009 #4 Skrevet 5. mars 2009 Her ble redningen Inotyl salve fra apoteket. Den kalles mirakelsalven i danmark forresten..... Smørte TJUKT lag med den i rompa før jeg la henne for natten. Gjorde det to netter og alt var perfekt igjen. Gjør det fortsatt innimellom. Jeg lover, den er helt utrolig fin, hele jentegjengen min bruker den.
rikedaspike Skrevet 5. mars 2009 Forfatter #6 Skrevet 5. mars 2009 Hei på dere... tusen takk for alle gode råd. skal på apotek i morgen...
Snuppa_00:13 og Gutt_16:28 Skrevet 6. mars 2009 #9 Skrevet 6. mars 2009 Hos datteren min var det veldig rødt og irritert i flere uker. Vi prøvde alt uten hjelp så sa helsesøster at vi skulle prøve dactakort fotsopp salve og etter tre dager var hun helt fin.
Linka Skrevet 8. mars 2009 #10 Skrevet 8. mars 2009 POTETMEL!! Det er tingen! Det har vi brukt på på begge våre barn, og det virker utrolig raskt. Legg på et lite lag, og ta på bleien. Pass på å vaske godt av når dere skifter, og eventuelt legge på nytt. Virker utrolig bra altså!
mastermind Skrevet 8. mars 2009 #11 Skrevet 8. mars 2009 Potetmel! Og mye lufttørking. Dryss i mye potetmel. Funker alltid. Kremer gjør vondt verre.
minlilletass Skrevet 9. mars 2009 #12 Skrevet 9. mars 2009 Jeg stemmer i! Potetmel er tingen hos oss ogsaa, i tillegg toerker jeg med haarfoener (kald luft) ved hvert stell. Ellers bruker jeg stellekrem fra Weleda, den er super. Vasker kun med bomull og vann + olje fra Weleda.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå