Gå til innhold

vondt i navlen, hoven klump, hva er dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

mannen min har hatt et navle problem i noen dager og i dag var det en sånn hoven klump der. kan være det var min feil fordi jeg stakk fingeren min inn der og jeg har lange negler. var jo ikke meningen, skulle bare tulle litt. noen som vet hva vi kan gjøre? tør lissom ikke ta på det, men kanskje vi kunne ha smørt på noe? er det farlig forresten?

vær grei å svare da...:)

Skrevet

kan høres ut som brokk- bukinnhold som har funnet en vei ut gjennom en liten åpning i bukveggen. Bør vurderes av lege.

Skrevet

vi tenkte lissom kvise, men det likner egentlig ikke. også ble det litt vondt der etter at jeg stakk fingeren min inn der. og det ble verre. det der buk-greiene er det alvorlig? kanskje vi bare gir det litt tid, det kan kanskje forsvinne...? det er litt problematisk å gå til legen.

Skrevet

Navlebrokk med smerter skal undersøkes av lege. Grunnen er at det kan føre til tarmer i klem, som igjen kan føre til at tarmen der dør om en ikke får operert det med en gang. Dette er VELDIG smertefullt.

Hvor stor er den kulen? Som klinkekule, plomme, ert, eller tennisball eller noe? Kan den trykkes inn, og blir den da inne? Blir den større om han "tar i"(som ved avføring, eller situps)?

Skrevet

skummelt. den er stor som en kaffebønne. den er litt hard den klumpen, så den kommer ut igjen om man presser på den. den kom først frem i dag, kanskje fordi han var på do, og det gjør litt vondt om han tar sit-ups. off, håper det er noe annet...

Skrevet

Det høres mest ut som en dyp kvise/betennelse rett under huden. Brokk bruker å være større.

Du kan jo google på noen av disse ordene; navlebrokk, umbillicalhernie, hernia.

Brokk = hernie/hernia

Skrevet

ok, takk for det:) det er sikkert det du nevnte først (klumpen er litt rød), men vi går nok til lege om det blir større. uff, min feil...! søkte på navlebrokk, og tror heller det kom etter neglestikket enn av forstoppelse. for han har hatt problemer med forstoppelse over lang tid. men aldri navlen. og det er vel helst eldre menn som blir plaget med navlebrokk hvis en ser bort ifra nyfødte barn. vel, takk for at du delte din kunnskap!

Skrevet

Kanskje mannen din har pult deg i navlen og gitt deg en kjønnssykdom der?

Skrevet

kanskje mannen din har pult deg i øret og gitt deg et manglende hjerne syndrom?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...