♥ DAME Skrevet 5. mars 2009 #1 Del Skrevet 5. mars 2009 Hei vennen min:-))) Uff, har helt dårlig samvittighet for at jeg ikke har svart deg på så mange dager. Jeg har nesten ikke vært her inne de siste dagene for vi har vært så opptatte her hjemme og jeg har vært så trøtt. Mannen hadde plutselig en helg som han ikke skulle så mye så vi har fått gjort så utrolig mye her hjemme nå. Føler plutselig jeg har kontroll igjen. Har fått vasket ned en del på loftet etter maling og pussing og fått flyttet ting på plass der de skal være. Har skrudd sammen alle ting til barnerommet og montert vogna. Skikkelig moro, men kjenner jeg blir fort sliten og fryktelig øm i magen. Har også fått handlet inn masse som dyner, madrasser, sengetøy, tilbehør til vogn osv. Utrolig godt å få gjort så mye, men kjenner at energien er ikke som den var. Nå gjenstår bare litt handling i Danmark så er vi nesten i boks. Da skal bare alt vaskes og strykes osv. Håper det blir tur til helgen. Kjenner magen vokser så fort nå at er godt å ta det litt med ro. Ho har også vært så veldig aktiv de siste dagene at jeg må ligge ned. Da blir ho fornøyd. He he. Er morsomt å kjenne at ho allerede sier fra når det er noe ho misliker. Jeg prøvde linkene dine, men kom bare inn på vognen. Den er jo så sinnsykt fin og virker veldig grei. Jeg har kikket på den jeg også, men kom til at Simo passer best på ei forblåst øy på sørlandet. He he. Den er jo vann og vindtett og jeg er ikke bekymret for vekten på vogna. Kommer nok ikke til å bære altfor mye på den, men jeg er 170 og litt kraftig bygd så tror det skal gå veldig bra. Det er jo så mye å velge i at en kan jo bli helt rar i hodet, men føler vi har valgt riktig til vårt bruk. Du skal se dere får veldig god tid når vesla kommer til verden og da får dere sikkert tatt en tur. Vi tenkte å ta en tur til sommeren også og bare leie hus der nede. Veldig greit å bo så nærme ferja. Når det gjelder permisjon så har jeg også hørt litt forskjellig. Vi har tenkt på 80% da. Vet ikke helt hva som lønner seg da. Vi taper jo en god del på at far er hjemme i utgangspunktet for han tjener en del mer enn 6G. Men er ikke lett å bli klok på alt sammen. Vet ikke om jeg hadde klart å legge bort penger heller. He he. Åh, jeg koser meg sånn for tiden med den voksende magen. Deilig å kjenne hvordan ho sparker og beveger seg. Har ei venninne som fikk 6 uker før tida og det er bare 5 uker til hvis det samme skjer her. Håper ikke det da, men når jeg tenker på det sånn så er det søren ikke lenge til ho kommer. Dårlig gjort å snakke om 1/4 år. He he. Bare tenk at det er påske om en måned og det går fort og da er det jammen ikke lenge etter det til jentene våre kommer. Jipppppiiiiiiiiiiiii:-))))))) Har dere funnet navn til jenta deres? Det har vi, men prøver å holde det litt hemmelig til ho kommer. Er så kjedelig når folk du kjenner stjeler navnet ditt. Kan skrive det til deg på PM;-)))) Hvordan er formen din ellers da? Godt å høre at du ikke har hatt så mye vondt i det siste. Her har det også vært ganske bra, men kjenner at det begynner å bli tungt innimellom. Er så utrolig glad for at det var vår tur til å få oppleve dette nå og det er så veldig koselig å dele denne tiden med deg:-)))))) Håper vi får nesten samtidig, men ser for meg at du får to uker før og jeg to uker etter. Da blir jeg kjempemisunnelig. He he. Stoooooooor goooood klem til deg vennen min:-)))))) Pysekatten får ♥jente♥ i mai Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139754979-pysekatten/
♥ DAME Skrevet 5. mars 2009 Forfatter #2 Del Skrevet 5. mars 2009 Heiii )) Som du ser så limet jeg inn det siste innlegget ditt her og startet en ny tråd, hihi )) Jeg er nå nesten ferdig med å vaske alt til jenta vår ))))))) Det er så artig. Hvis jeg kjenner lite liv av snuppa, så spiser jeg saftis, og gjett om hun er i full gang med sparking da, hihihi )) Jeg prøvde også linkene og fikk bare opp en ja. Hmmm, skjønner ikke dette... Jaja. Dunposen jeg bestilte på nettet var jo ca halve prisen. Ble storfornøyd )) Åååå, jeg vil gjerne vita hva jenta di skal hete, hihi. Bare send PM til meg hvis du vil ) Vi har også funnet navn, det står mellom 2 navn, men vi MÅ nesten se snuppa først og se hva som passer, hehe. Kan jo hende det blir et heelt annet navn, men vi får se )) Vi vil heller ikke at noen skal stjele navnet, så her holdes det hemmelig også. Eneste som vet navene er mine foreldre Jeg kan sende deg det på PM også, men du først, hehe )) Jeg har heldigvis ikke så vondt i magen nå, men ryggen Er ikke lenge jeg kan gå i butikker før jeg må ligge pal ut på sofaen eller noe... Mannen må også kle på meg sko, iallefall knyte skolissa ) Jeg blir helt gåen av det rett og slett. Magen er begynt å bli bra stor her, hihi ) Jeg satser på at jeg føder litt før termin, men kan jo hende jeg må vente til 14 dager etter termin... Jeg har iallefall kjøpt te av bringebærblad og kapsler. Tror jeg begynner på det når jeg har 2 mnd igjen til termin, og det er jo ikke lenge til ) Hadde vært utrolig gøy og sende bilde av snuppa vår til hverandre når den tid kommer. Men det går jo også an å legge inn bilder her Vet ikke hvordan man gjør det, men finner nok ut av det, kremt Nå gleder jeg meg så vanvittig til å bruke vogna. Vi er jo så heldige som får snuppene våres når det begynner å bli varmt og fint i været ) Skjønner at du må ha en mer robust vogn enn meg, hehe. Blåse vel mye der nede... Jeg er jo heller ikke så sterk at det gjør noe, så da er det godt å ha en vogn på bare 11 kg ) Hoh, begynner å glede meg mer og mer og mer nå. Gleder meg til å bære og bysse og stelle og trille og lukte på snuppa, åååååhh ))) Stoooooor klem til deg så lenge Pysekatten )))))))))))))))))))) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139754979-pysekatten/#findComment-139755150
♥ DAME Skrevet 9. mars 2009 Forfatter #3 Del Skrevet 9. mars 2009 Dytter og venter på trege pysekatten, hehe ))) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139754979-pysekatten/#findComment-139772931
Pysekatten med 2 i magen:) Skrevet 10. mars 2009 #4 Del Skrevet 10. mars 2009 Hei vennen min:-))))) Har ikke vært her på flere dager nå. Ble plutselig tur til Danmark og alt ble litt stress og i siste liten. He he. Har tenkt på deg da;-)))))) Nå er det slutt på all flying her i gården. Har vært ganske så sliten etter turen og gå i butikker. Fikk heller ikke tak i det jeg ville for det var gått ut av salg. Sånn kan det gå. Finner helt sikkert resten av det jeg trenger her hjemme. Er jo ikke så mye igjen nå heller. Begynner virkelig å komme i orden her hjemme nå så nå gleder jeg meg til å begynne å vaske alt og få alt i skuffer og skap. Gleder meg sånn til å re opp seng og vogn. Se hvor fint alt blir. He he. Svigermor bare ler av meg for tiden. Hun synes jeg er kjempesøt og veeeeeldig gravid. Ho lurte på om tulla vår trengte alt det jeg har kjøpt. Tja, kanskje ikke alt sa jeg. Men jeg vil at ho skal ha det. Da måtte hun le. He he. Er det bare meg som tar litt av eller? Føler ikke jeg har gått helt amok heller. Hmmm... Ellers kan jeg ikke klage på formen, men kjenner jo at energien ikke er som den pleier. Kan heller ikke gjøre eller gå for mye for da får jeg vondt i magen. Skikkelig press nederst og den blir helt hard. Ho ligger med hodet ned nå og noen ganger føles det som jeg kan kjenne det helt nede i bekkenet der. Veldig rart og jeg må plutselig gå litt bredbent for det er litt ubehagelig. He he. Skal derfor ta alt med ro nå framover. Kjenner ho begynner å veie mer også har ho blitt så utrolig aktiv de siste to ukene. Ho spreller og kiler og sparker ganske så hardt til tider. He he. Det er deilig å kjenne. Har heller ikke hatt noe mer kramper så får håpe de siste 10 ukene blir greie. Er veldig glad vi startet tidlig opp med alle forberedelser. Kjenner det skal bli godt å slappe av og bare kose meg disse siste ukene mens jeg venter på ho. Kjenner fødselen nærmer seg og det er mye blandede følelser for tiden. Elsker å gå gravid, men synes tiden går så fort. Samtidig kan jeg nesten ikke få sett ho fort nok. Vi er veldig heldige som får barn i mai. Det er jo helt perfekt. Jeg gleder meg også til stelling, bading, byssing, trilling osv. Gleder meg til alt som ligger der fremme og venter på oss. Er veldig nysgjerrig på navnet deres og gleder meg til PM:-)))))) Sender deg en kjempediger og god vårklem fra den trege Pysekatten din;-))) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139754979-pysekatten/#findComment-139783839
♥ DAME Skrevet 11. mars 2009 Forfatter #5 Del Skrevet 11. mars 2009 Heeeiii vennen ))) Du har jo vært i Danmark du ja Skjønner ikke at du orker, hehe. Men tror kanskje du er sprekere enn meg da Jeg får også press nederst i magen og det er helst om kvelden den blir hard, føler jeg holder på å sprekke da Nå er vi rett og slett ferdig med alt av innkjøp Eneste vi mangler er babycall og en tynn hvit lue når vi skal hjem med snuppa fra sykehuset ) Hvordan kjenner du at hun ligger med hodet ned?? Jeg prøver også å finne ut hvordan hun ligger, men uten hell. Her sparkes det på hver side av magen, men vet ikke om det er hendene på høyre side eller føttene... Til nå har jeg gått opp ca 9 kg, og det er jo ikke så værst. Men det er vel fordi jeg spiser ganske ensidig kost. Har egentlig aldri spist så usundt som nå, men jeg passer på å drikke mye og spise masse kiwi så ikke magen blir i ulage igjen Har du forresten fått dilla på noe?? Her spiser jeg flere saftis for dagen, er blitt helt hekta på solstick-is. Spiser nok 4-5 for dagen, og kunne også ha spist fler. Men ellers er det ikke noe annet som jeg bare MÅ HA Ellers har jeg allerede kjøpt regnsett i dag. Jakke og 2 selebukser i rosa. Kjøpte det i str 80/92, det var det minste de hadde. Det var jo bra mye nedsatt. Du er vel kanskje Coop medlem du også?? Mange har vel dette regnsettet nå, men om 1 år når snuppa skal bruke det er det færre som har akkurat det )) Men nå skal jeg sende deg mulig navn på snuppa vår, hihi ))) Stor klem til deg vennen fra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139754979-pysekatten/#findComment-139787040
Pysekatten med 2 i magen:) Skrevet 11. mars 2009 #6 Del Skrevet 11. mars 2009 Hei hei vennen:-))) Litt raskere denne gangen. He he. Turen til Danmark kom litt brått på for fant plutselig ut at det måtte bli den helgen som var. Jeg hadde ikke lyst å drøye lenger for vet jo ikke hvor lenge formen holder. Har ei venninne som fikk 6 uker før tida og det er jo ikke lenge til. Men jeg har vært sliten etter turen og rar i magen. Er veldig glad vi ikke drøyde det lenger. Det er heldigvis ikke så mye igjen å handle her heller nå. Kjenner jeg bare vil bli ferdig med det nå og slappe av de siste ukene. Får jo det jeg trenger her i byen så det ordner seg. Jeg var på kontroll for to uker siden og da sa legen at ho lå med hodet ned. Ho har ligget sånn lenge nå og kommer vel til å gjøre det fram til fødsel. Når jeg ligger på ryggen så er magen helt skjev for kroppen ligger på høyresiden. Så hodet ligger helt nede og på høyre side kroppen mens rumpa er helt opp mot ribbena og bena ned på venstre side. Men jeg hadde ikke funnet ut dette på egenhånd for det kjennes ut som ho sparker og snur seg i alle retninger for tida. Skal til jordmor om 2 uker så blir spennende å se om ho ligger likt da. Ellers har jeg gått opp 11 kg til nå. Gikk opp litt mye den første tiden for spiste hver gang jeg var kvalm og det var jo stort sett hele dagen. He he. Har sakket av litt nå. Koser meg igrunn så mye at det bryr meg ikke. Er bare så glad jeg er gravid og tulla vår har det bra. Jeg spiser helt som vanlig nå og egentlig mindre enn jeg pleier for jeg blir så fort mett. Er ikke noe jeg har dilla på heller, men må ha melk og frukt i hus. Spesielt kiwi. Orker ikke hard mage. Har ikke hatt det til nå. Jeg prøver å ikke kjøpe så mye tøy til snuppa vår. Har fått en del av kusina mi så ser det litt an etterhvert. Jeg er ikke Coop medlem så har ikke fått med meg noe tilbud på regntøy. Litt vanskelig å vite hvor stor ho blir også. Hadde jeg begynt hadde jeg sikkert ikke klart å stoppe. Elsker å handle inn ting og tøy til ho. He he. Ha en strålende kveld vennen min:-))) Stoor klem fra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139754979-pysekatten/#findComment-139788594
♥ DAME Skrevet 17. mars 2009 Forfatter #7 Del Skrevet 17. mars 2009 Heisann Pysekatten )))))))))))))))))))) Hvordan går det med deg vennen? Her går det egentlig bra. Har jo veldig ryggvondt, og synes det er vondest å sitte for lenge. Ellers våkner jeg veldig mye om natten fordi magen er i veien, hehe. Finner liksom ikke den rette stillinga Nå er jo egentlig alt klart også. Eneste jeg mangler er citybagen til vogna, men den må jo komme snart. (bestillingsvare) Og så vil jeg pakke sykehusbagen om ikke så lenge, vet jo ikke når det skjer nå Vi har jo bare 2 mnd igjen ))) Så spennende, men jeg kvir meg også Jeg begynner på bringebær-te og kapsler nå den 20 mars. Jeg vil også gå til modningsakupunktur om ikke så lenge. Har lest myyye om bringebær-te/kapsler og det virker jo veldig effektivt, så jeg gir det en sjangs )) Legger inn en link, hvis den virker, hehe http://www.barnimagen.com/forum/thread/7817409 Her sparkes det også mer og mer, men trodde det skulle roe seg nå siden det blir mindre plass etterhvert, hmmm. Er jo sååå morro å se magen bevege seg sånn som den gjør nå, hihi. Og det er jo så godt å kjenne at hun er der )))) Håper å høre fra deg, var jo jeg som var sein å svare denne gangen, hehe )) Stoooor klem til deg vennen min ))))))))))))))))))))))))))) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139754979-pysekatten/#findComment-139817812
Pysekatten med 2 i magen:) Skrevet 17. mars 2009 #8 Del Skrevet 17. mars 2009 Hei hei Askepott vennen min:-))))))))))))))))))))) Så kjipt å høre at du har så vondt i ryggen. Her er formen egentlig veldig bra. Er ikke like opplagt hver dag, men ingen store plager. Må selvfølgelig hvile med jevne mellomrom ellers blir magen veldig øm og hard. Ellers sover jeg godt om natten enda. Merker ikke så mye til magen, bare litt når jeg snur meg. Synes framdeles det er godt å sove på ryggen. Når jeg ligger i senga eller våkner om morgenen kan jeg føle meg helt normal og ikke gravid i det hele tatt for jeg kjenner ikke magen. Ellers har jeg begynt å merke presset på blæra og må gjerne opp 2-3 ganger på do i løpet av natta. He he. Var ute og handlet flere dager i forrige uke for å bli ferdig med det som manglet. Nå føler jeg at stort sett alt er i boks. Veldig deilig. Har sikkert kjøpt mye jeg ikke trenger, men liker å være godt forberedt. Det er så gøy med lille snuppa nå. Ho våkner hver morgen når vekkerklokka til mannen ringer. Mellom 06.30-07.00. Merker ho har faste tider ho er våken eller beveger seg på nå. I dag var ho våken i 2 timer og sparket og lekte med magen min. Det virket som ho søkte kontakt og kos for ho sparket hver gang jeg sluttet å stryke ho. He he, så jeg ble jo liggende og kose med magen i 2 timer;-))) Det var veldig koselig. Nå er det bare 9 uker igjen og jeg gleder meg så vanvittig til ho kommer. Tenk at tiden går så fort. Uff, men merker at fødselen nærmer seg også. Gruer meg jo ikke, men kjenner det er mye blandede følelser for tiden og jeg tenker stadig mer på at ho skal ut av meg. Noen dager vil jeg ikke føde mens andre dager tenker jeg at dette er ikke noe problem og alt går så bra så. Håper ho kommer på en av de gode dagene. He he. Jeg kommer ikke til å gjøre noe for å få gang på fødselen. Tenker bare at ho kommer når ho er klar. Noe jeg tror blir i juni på overtid. He he. Ho er jo så rolig, snill og bedagelig inni magen så ho har sikkert ikke noe hastverk med å komme ut. Jeg tror forresten det med bevegelse blir mindre rundt uke 32-33 pga liten plass. Ho sparker og beveger seg godt her enda, men kjenner ho begynner å få liten plass for hele kroppen min beveger seg når ho setter igang. Er forferdelig rart å kjenne. He he. Fødebagen ja, den har jeg såvidt begynt å tenke på nå også. Tenkte å skrive en liste med det jeg skal ha med meg. Pakker den nok ikke riktig enda for føler enda at jeg har god tid. Litt skremmende for tror nok ikke det hele har gått helt opp for meg enda. Kan liksom ikke helt skjønne at vi snart har en ny sjef i huset. Ei lita skjønn tulle som setter hele livet vårt på hodet. He he. Det blir knallgøy;-))) Hvordan går det forresten med pappaen din nå? Merker han noe endring med de nye medisinene? Nå må du ha en riktig deilig dag og kose deg masse. Håper ryggen din blir litt bedre snart:-))))))) Stoooor gooood klem fra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139754979-pysekatten/#findComment-139818519
♥ DAME Skrevet 19. mars 2009 Forfatter #9 Del Skrevet 19. mars 2009 Hehe, skal si du var snar med å svare denne gangen ))))))))))) Hei igjen forresten, hihi )))))))))))) I går var vi på føden på omvisning ))) Det var veldig betryggende og se hvordan det så ut der. Snakket også om fødestillinger og smertelindring. Tror jeg vil føde på miljørommet hvis alt er ok med meg og vesla. Der hadde de badekar og dobbelseng )) Er så rart, men det virker som om vesla ikke liker at jeg ligger på høyre side, da sparker hun som en gal, hehe )) Er jo så morsomt hvis jeg ikke har kjent noe på en stund, da legger jeg meg bare på den siden, så er hun igang )) Dette med bringebær-te og kapsler tar jeg ikke bare for å få fødselen igang. Man må jo bli moden likevel )) Meeen det hjelper til med å virke avslappende og stimulerende på bekkenmusklaturen, noe som kan påvirke fødselen til å bli lettere å gå hurtigere. Det gjenskaper også en hurtigere normalisering i underlivet etter fødselen. Dette med at livmoren trekker seg fortere sammen og at man har mindre blødninger etterpå. Hjelper også til å produsere mer melk til babyen, og det er jo fint )))) Men jeg klarte ikke å vente lenger, så jeg begynte i dag tidlig, hehe ))) Ja tenk at livet vårt blir snudd helt på hodet, men jeg gleder jo meg så vanvittig til det. Endelig skal vi da få rutiner her i huset, hihi )) Pappa har det bedre nå enn for en uke siden. Men han har ikke vært ute av huset på over en uke stakkar. I dag er det nyyydelig vær og jeg skal ta meg en tur å besøke de. Tenkte at jeg og mamma skulle ta ut en god stol med rygg, masse pledd og en pute, lage noe varmt å drikke, og prøve å få han ut i den lune kroken utenfor huset ))) Han klarer ikke å stå helt på foten enda, så han må bruke krykker. Men tror jeg og mamma skal klare det hvis vi holder han mellom oss. Er et par trappetrinn ned, så er vi på plattingen ))) Men svar på prøver får han ikke før om noen uker, så her er det bare å vente, vente... Jeg bestemte meg forresten til å ta 100% dekning og så heller ta fri noen mnd uten lønn, vi sparte jammen noen tusen-lapper på det gitt )) Hva gjorde du?? Ønsker deg og dine en flott dag i finværet, dere har vel fint vær i dag dere også vel? )) Stoooor klem fra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139754979-pysekatten/#findComment-139830330
♥ DAME Skrevet 22. mars 2009 Forfatter #10 Del Skrevet 22. mars 2009 Dytter denne til Pysekatten )) I dag er det forresten et sørgelig vær (( Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139754979-pysekatten/#findComment-139846778
Pysekatten med 2 i magen:) Skrevet 22. mars 2009 #11 Del Skrevet 22. mars 2009 Titt tei, her er jeg:-)))))))))))) Uff ja, er kjipt vær her også. Var veldig fint på morgenen i dag så tenkte å sitte ute litt, men plutselig skyet det helt over og begynte å blåse veldig. Men skal vel ikke klage etter den deilige våruka vi har hatt:-))) Hmm, deilig det hørtes ut å føde på miljørommet. Var dere der i forbindelse med svangerskapskurs? Vi har fått beskjed om vårt kurs nå og gleder meg til omvisning. Håper bare jeg rekker det før jeg føder, men det gjør jeg sikkert. Vi skal på første kurs 15 april og synes det var litt nært fødsel. He he. Men nå er jo jeg sikker på at ho kommer i juni da. Lurer på hva slags rom de har på sykehuset her nede. Den bringebærteen høres ikke dum ut. Jeg skal ta noe homeopatmedisin rett før fødsel. Den skal virke på omtrent samme måte. Blir spennende å se. Jeg lurer så på hva slags fødsel jeg får og hva vi skal gjennom de neste månedene. Gleder meg til ho er ute og vi er kommet hjem. Er ikke så glad i sykehus jeg. Så godt å høre at pappaen din har det litt bedre. Fikk dere luftet han da du var på besøk? Det er godt han har god familie rundt seg i denne vanskelige tiden. Må være helt utrolig tøft å gå gjennom en sånn sykdom med alt av behandling, diagnose og venting. Assistert befr. blir jo ingenting i forhold. Håper han får gode resultater på prøvene sine. Ang. permisjonspenger så har jeg ikke fått sendt inn skjema enda. Skal ordne det denne uka som kommer nå. Jeg er jo arbeidssøkende og går på dagpenger, men min mann tjener ganske bra. Vet ikke helt hva som er best for oss. Hadde tenkt å ta 80%, men har hørt flere si en sparer penger med å velge 100%. Hmmm... Det er så mange valg en skal ta når en blir foreldre... Jeg håper du og dine får en fin søndag selv om været er ganske så kjipt. Er jo mye koselig å gjøre inne også;-))) Var forresten på amatørteater i går og så på Askepott. He he;-))))) Tenkte selvfølgelig på deg da:-)))))))) Stooooooooor goooood klem fra Pysekatten din:-)))))))))) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139754979-pysekatten/#findComment-139847691
♥ DAME Skrevet 25. mars 2009 Forfatter #12 Del Skrevet 25. mars 2009 Hei igjen Pysekatten )))))))))))))))))) Huh, kjenner jeg begynner å bli ganske så tung nå ja Håper bare tiden fremover nå går veldig fort, hehe. Det er jo påskeferie, og ferie går jo alltid fort da )) Ellers går det jo etter forholdene bra. Er jo plaget med vondt i ribbena og må ofte legge meg ned på sofaen for å lindre litt. Ellers låser bekkenet seg av og til sånn at jeg nesten ikke klarer å gå Men det kommer og går... Vi var ikke på noe sv.skaps kurs, bare info om fødsel, smertelindring osv... Har hørt at det ikke er noe vits i sv.skaps kurs, iallefall når det gjelder pusteøvelser. Det blir aldri sånn som du har lært uansett. Man finner jo sin egen teknikk og sin egen rytme i pusting når det står på Jeg lurte faktisk på homøopatmedisin også, men det blir vel litt for mye når jeg også nå skal begynne med akupunktur også )) Hehe, tenk hvis det blir meg som går til juni og du får i midten av Mai )) Kommer til å bli så misunnelig på deg som allerede er ferdig da )) Har jo lest flere steder at det ikke er risikabelt og føde opp til 3 uker i forveien, tenker da på at barnet slipper å ligge i kuvøse og sånn. Kanskje det blir LITT mindre vondt å få ut babyen også da ? )) Jeg er faktisk ikke noe glad i sykehus heller Hvis jeg ikke får enerom så har jeg lyst heim så fort jeg klarer Slapper liksom mye bedre av heime i kjente omgivelser og kanskje jeg da også stresser mindre og ammingen går bedre. Vi får se )) Fikk ikke luftet pappa da jeg var på besøk fordi han hadde en liten forkjølelse. Og vinden nå er jo ganske "farlig". Så det var nok best han holdt seg inne, MEN vi har hatt han ute av huset i ettertid, i rullestol på tur. Han har også vært innom nærbutikken og kikket. Tror det var godt for han å komme seg ut ja. Han blir jo bedre og bedre dag for dag nå )))))) Fått fargen igjen i ansiktet og greier ))))) Ja, jeg synes dette med papirer og skjemaer er ett eneste rot. Og NAV er jo helt på trynet her jeg bor iallefall, hehe Har enda ikke fått tilbake refusjon av utlegget vi hadde med IVF behandling i fjor høst. Vi har ringt og mast flere ganger, men nå skulle de få fortgang i det. hmmm. Vi får nå se på det Så morro at du såg Askepott da, hehe. Tror jeg har alt som er av Askepott her heime Har flere filmer og pyntefat, skoen hennes Flere sa jeg såg ut som en Askepott da jeg giftet meg også (da visste de ikke at jeg var Askepott fan) )) Så det var jo litt morro da. Vi hadde faktisk Askepott-sangen til den første dansen vår i bryllupet også )) Jaja, du og dine må ha en flott dag )) Her er det nyyydeklig vær i dag. Håper det blir sånn i påska også, for da reiser vi på hytta )) Stoooor goooo`klem fra vennen din Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139754979-pysekatten/#findComment-139863558
♥ DAME Skrevet 29. mars 2009 Forfatter #13 Del Skrevet 29. mars 2009 Pyyyyssseeeekatteeeennn ))))))))))))))))))))))))))) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139754979-pysekatten/#findComment-139884186
Pysekatten med 2 i magen:) Skrevet 30. mars 2009 #14 Del Skrevet 30. mars 2009 Hei vennen min:-)))))))))))))))))))))))))))))))))))))) Det går visst litt i rykk og napp dette her. He he. Uff, har vært så himla trøtt de siste dagene så har ikke orket så mye. Har så vidt vært innom her og kikket. Føler nesten bare at jeg har sovet. Men skal ikke klage for formen er jo stort sett bra utover det. Har hatt en del voksesmerter fra livmora nå i helgen, men bedre i dag. Så ubehagelig med bekken som låser seg. Her har jeg heldigvis ikke merket noe særlig til bekkenet annet enn hvis jeg har gjort litt mye en dag. Da blir det litt ømt bare. Vet ikke helt hvor mye vits det er med kurs jeg heller. Spurte legen og ho synes vi burde gå. Er sikkert noe å lære, men tenker som deg ang. pusting. Tror en gjør det som føles naturlig der og da. Det blir uansett bare med dette ene kurset. Tenk at om 11 dager så kvalifiserer vi til høygravide. He he. Som tida flyr. Påska går sikkert kjempefort og etter det er det jammen ikke lenge igjen. Ihvertfall ikke hvis en skulle være så heldig å få litt før tida. Når det gjelder fødsel og smerte så tror jeg ikke det er så stor forskjell på to uker før eller en etter. Tror det er dritvondt uansett. Er så ufattelig nysgjerrig på hva slags opplevelse jeg sitter igjen med etterpå. He he. Håper bare alt går som normalt. Jeg håper også på enerom. Jeg kommer til å bli ganske stresset hvis jeg må dele. Da vil jeg også bare hjem. Men vil hjem fort uansett jeg så håper ammingen går bra så jeg kan det. Så godt å høre at din far er litt bedre i formen. Håper det fortsetter sånn videre:-))) Kjipt med et nav kontor med så mye rot. Her har de ordnet greit opp for oss til nå. Er kanskje litt større kontor her, men de har fått mye pepper i media i det siste og de får jo stadig mer å gjøre når det er finanskrise på gang. Veldig dårlig at du ikke har fått refundert penger etter forsøket. Det tror jeg vi fikk etter et par uker. Ble jo veldig overrasket over det for hadde trodd det skulle ta mye lenger tid. Får jo håpe de snart får fingeren ut nå. Er jo greit med litt penger nå når tulla kommer. Så gøy at du er skikkelig Askepott fan. Jeg har alltid elsket Askepott selv, men er nok ikke så "gal" som deg. He he. Har filmer her da som er godt sett opp gjennom årene. Gleder meg til å se dem sammen med datteren min etterhvert også. Rommet til jenta di kommer vel til å gå i Askepott effekter det da. He he. Så romantisk å danse til den sangen i bryllupet da. Åh, kan nesten se det for meg. Skikkelig eventyrdag. Vi giftet oss for 8 1/2 år siden. Hadde vielse i kirka, liten middag med 13 tilbords, og tok flyet til Oslo kl 19 på kvelden. Dagen etter dro vi på bryllupsreise til San Fransisco og Hawaii:-))))))))) Jeg kjøpte en body til babyen vår der, så ønsket har vært der i mange år og endelig nå skal vi bli foreldre. Jeg føler meg virkelig ikke høygravid i det hele tatt. Alle sier jeg har så liten mage og det synes jeg også. Den plager meg ikke i det hele tatt. Barberer leggene og tar på sko og sokker selv. He he. Men det gjør ikke så mye det da. Vokser sikkert godt på slutten og får med meg strekkmerker og det hele. He he. Men er rart at jeg snart skal ha baby, når jeg ikke helt føler meg så gravid. Har ei venninne som fikk i mai i fjor og ho fikk da ho var 34 uker. Det er ikke jeg klar for. Hadde sikkert fått sjokk her. He he. På helsekortet ligger ho helt øverst på kurven da så vi er ikke bekymret. Ho vokser godt, men noen ganger sånn som i dag, så lurer jeg litt på hvor ho har gjemt seg. Ho er heldigvis litt rolig i dag. Ho har vært skikkelig turbo de siste dagene. Men det er jo så godt å kjenne. Men kan bli litt sliten av og til og få vondt. Ho kan jo holde på i flere timer om gangen og sparke, snu seg og ommøblere mitt indre. Da er det bare å legge seg ned. Begynner å lure på hvordan det skal bli når ho kommer ut. Blir vel en liten turbo som skal holde mammaen sin i aktivitet tenker jeg. He he. Uff, i dag er det skikkelig drittvær her i sør. Det regner og blåser som bare det. Håper det blir skikkelig deilig vær i påska. Sitte på verandaen og få litt farge. Det hadde vært helt skjønt. Vi skal forresten en tur vestover til lørdag. Heldagstur til Ikea i Stavanger. He he. Det blir siste handletur på lang lang tid. Skal bli godt å bli ferdige med alt nå. Er virkelig mye som skal på plass. Nå handler vi til oss da. Madrass til senga vår og møbler til ett lite bad vi skal pusse opp i påska. Pluss litt til. He he. Tenk at vi har holdt på siden jeg gikk på medisiner nå. Hadde veldig god tro på siste forsøk. He he. Fant ut at det rommet skulle pusses opp uansett så var bare å sette igang. Så har det ballet litt på seg. Har gjort masse og det er ikke mye igjen nå. Heldigvis;-))) Hmmm, er visst i skikkelig skrivehumør i dag. He he. Får gå å stelle litt middag til mannen min nå;-))) Jeg håper du har en deilig dag. Og litt bedre vær;-))) Stooooooooor goooood kjempeklem fra den litt treige Pysekatten din:-))) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139754979-pysekatten/#findComment-139891214
Pysekatten med 2 i magen:) Skrevet 3. april 2009 #15 Del Skrevet 3. april 2009 Hei vennen min:-)))))) Åh, endelig påske:-)))))))) Gleder meg til å få mannen hjemme noen dager. Han skal jobbe litt til uka, men så er det fri. I dag fikk jeg endelig levert skjema ang. permisjonspenger. Vi regnet over i går og kom til at vi velger 100% her også. Vi tjener også noen tusenlapper på det. Fant ut at jeg bare kunne ta litt ferie innimellom for da blir jo alt forskjøvet. Tenk at den starter i slutten av måneden. He he. Litt vilt å tenke på. Ellers har sola inntatt sørlandet og vi håper det fortsetter sånn resten av påska. Dere skal vel en tur på hytta og kose dere??? Misunner dere litt der. Er så koselig på hyttetur;-))) Jeg håper dere får en vidunderlig påske. Kos dere masse sammen og med den voksende magen:-)))))))))))))) Kjempediger gooooood påskeklem fra Pysekatten din:-)))))))))))) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139754979-pysekatten/#findComment-139914057
♥ DAME Skrevet 4. april 2009 Forfatter #16 Del Skrevet 4. april 2009 Heisann Pysekattvennen min )))) Huff, jeg var virkelig sein med å svare denne gangen, men bedre seint enn aldri sier de jo )) Våknet opp til knallfint vær i dag )) ca 10 varmegrader er det også. Er så deilig at våren har kommet, endelig )) Og ja, helt enig. Mannen min er ikke hjemme før kl 1730 og 1830 (torsdag), men av og til er det også møte og telling, så da er han ikke hjemme før ca kl 2100 Så JA, det skal bli godt å ha han hjemme også )) OG vi skal på hytta seff )) Hytta vår er jo bare 10 min fra huset vårt, så om fødselen skulle starte så er vi på sykehuset innen 20 min )) Ellers blir vi ikke ferdig med rommet til vesla, men tenker at det ikke er noe hast siden hun skal ligge inne med oss en god stund før hun skal inn på eget rom. Så mannen skal ta oppussingen når han skal ha sommerferie/perm. Han skal jo seff være mest mulig med snuppa også, men om han går litt frem og tilbake gjør jo ingenting ))) Tror snuppa er så vant med "bråk" etter oppussing at hun vil finne det beroligende )) Tror veggene til snuppa blir i en veldig lys syrinlilla farge, kan jo ikke ha alt i rosa Har kjøpt ganske mye klær i rosa så tenker det skulle holde )) Synes faktisk eplegrønt/limegrønt også er veldig friskt og fint jeg, så det blir vel litt av det også )) Hva skal dere gjøre i påska da? Bare kose dere hjemme? )) Ja tenk, nå er vi straks høygravide, hihi )) Jeg vil ikke si at jeg har så stor mage i forhold til andre som er like langt. Men de sier jo at i andre sv.skap blir magen enda større, for da har den vært utvidet i fra før... Snart er vi faktisk også fødeklar )) Helt herlig og ha kommet så langt, sant pysekatten? )) Nei nå skal vi spise frokost og så skal vi på litt handling. Jeg merker at jeg er i litt bedre form nå etter at jeg har vært hos aku et par ganger. Så i uke 35 skal jeg ta modningsaku og gleder meg til det )))) Jeg har jo også begynt på disse bringebær"greiene" mine, så det blir spennende og se hvordan fødselen blir. Vi må jo komme med historiene en gang etter fødsel når ting har roet seg litt ))) Ha en strålende dag og en flott påske pysekatten )) Kose dere ALLE sammen )) Kjempesvæææær påskeklem fra meg også, hihi ))))))))))))) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139754979-pysekatten/#findComment-139916380
Pysekatten med 2 i magen:) Skrevet 6. april 2009 #17 Del Skrevet 6. april 2009 Titt tei Askepottvennen min:-))))))))))))))))))))))))))))))))))))))) Så godt å se at det ikke bare er meg som er litt treg av og til. He he. Så deilig at hytta deres er så nærme huset. Det er jo helt perfekt. Vi har båt da og den skal snart på sjøen. Gleder meg til båtturer til sommeren. Ho må jo sette sjøbein så fort som mulig. He he. Vi skal bare være hjemme i påska så vi hadde tenkt å få gjort en del da. Er jo godt å ha litt å holde på med også innimellom. Var jo på Ikea og handlet litt på lørdag. Har en bitteliten do som skal pusses opp så det er vel fort gjort. Kjøpte ny vask og innredning så blir gøy å få det ferdig. Ellers har jeg mye tøy, dyner osv som må vaskes. Føler på en måte jeg har så god tid, synker liksom ikke helt inn hvor fort tida går nå. He he. Fødebagen hadde jeg også tenkt å ha klar i god tid. Hmmm.... Jeg tror de har godt at litt lyd og støy rundt seg. Tenk hvor mye bråk det er i magen fra tarmer og alt i tillegg til det som kommer utenfra. De er jo vant til det. Jeg er helt enig med deg når det gjelder farger. Jeg har helt klart kjøpt mye rosa, men også rødt og brunt og andre farger. Rommet er jo helt lyst på veggene så tror det blir fint. Lilla er jo kjempefint på veggene. Kjenner at det blir litt mye rosa for tiden så kommer nok til å variere litt mer ettehvert. Kjøpte en body i rosa og knallgrønn med rosa bukse til på Lindex. Den var veldig morsom. Masse insekter på i grønt. Synes de har veldig mye praktisk og fint tøy der. Fant også bodysinglet der. De var helt utrolig søte. Uff, har sikkert gått litt amok. Har en haug med pyjamaser til ho. Får bare bruke noen som sparkedresser også. He he. Ja tenk at vi har kommet så langt nå. Det er helt fantastisk. Jeg er så glad for at vi har fått muligheten til å dele denne tiden sammen også. Gravide nesten samtidig og fulgt hverandre i alle disse ukene. Synes nesten det er litt trist at svangerskapet snart er over. Jeg elsker å gå gravid og kjenne ho sparker og beveger seg. Kommer til å savne det, men så gleder jeg meg sånn til å treffe ho nå at det kan liksom ikke skje fort nok. He he. Jeg tenkte kanskje vi kunne bytte mailadresse for da kan vi sende bilder også. Har jo så lyst å høre hvordan fødselen og tiden etterpå blir for dere. Kommer til å savne deg. He he. Har dere forresten tenkt på søsken til jenta deres eller er det litt tidlig? Så godt å høre at det hjelper med aku. Her er formen som den pleier. Veldig fin. Blir noen spennende siste uker nå. Lurer så på når ho kommer..... Nå må dere bare nyte påsken, hverandre og kose dere masse. Håper dere får strålende vær:-)))))) Kjeeeeeempediiiiiiiiger påskeklem fra meg:-)))))))))))))))) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139754979-pysekatten/#findComment-139925591
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå