Popsipus Skrevet 5. mars 2009 #1 Skrevet 5. mars 2009 Da vi kom hjem fra barnehagen i dag hadde sønnen min (14 mnd) fått utslett i form av en god del små, røde prikker på rygg og bryst. Han har de samme prikkene på armer og bein også, men i mindre grad. Ansiktet er helt normalt. Han hadde ikke disse prikkene i morges. Hva kan det være? Har vært inne på flere sider på nettet, men synes ingenting passer. Han er helt fin i fomen og har ikke hatt feber, verken i dag eller i går.
Gjest Skrevet 7. mars 2009 #2 Skrevet 7. mars 2009 Aner ikke...hør med helsesøster el lege dersom det vedvarer:)Lykke til!
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 7. mars 2009 #3 Skrevet 7. mars 2009 Kan virke som han reagerer på vaskemiddelet eller skyllemiddelet. har du byttet merke i det siste?
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2009 #4 Skrevet 8. mars 2009 Er det noen sjanse for at du ammer og går på penicillin kur? Ungen min fikk ihvertfall utslett av den grunn...
Gjest Skrevet 8. mars 2009 #5 Skrevet 8. mars 2009 Jeg oppdaget det samme på sønnen min igår. De fleste prikkene er på steder der det kan bli litt klamt (armhule, knehase, skrittet osv), men han har også slike prikker på hånden, leggene og foten. Han har ingenting i ansiktet og virker ikke plaget.
Prinsesse_og_prins<3 Skrevet 8. mars 2009 #6 Skrevet 8. mars 2009 kan være den fjerde(nå sjette)barnesykdommen...
Gjest Skrevet 9. mars 2009 #7 Skrevet 9. mars 2009 En liten oppdatering fra oss. Mini fikk blemmer på tungen også. Tok en telefon til legen som sa at det var munnskåld som er et helt vanlig barnevirus. Det var ingenting å gjøre med det, det ville gå over av seg selv. Han sa at også de røde prikkene tydet på at det var et virus. Men det trenger jo ikke å bety at det er et virus barnet ditt har fått.
togoegutter Skrevet 9. mars 2009 #8 Skrevet 9. mars 2009 Hei, sønnen min har også dette. Små rød prikkete utslett på rygg opp mot nakken og øverst på brystkassa, han har også hatt noe i bleieområdet. Har vært enkelte prikker ellers på kroppen også, men ikke i samme grad. Lurer på hva dette kan være. Prikkene har vært der i tre dager ca, han har vært forkjøla, men uten feber og allmenntilstanden har vært bra. Prikkene er nå litt hvite på tuppen, som bitte bitte små kviser liksom... Fant du ut av dette MammAnn?
Popsipus Skrevet 9. mars 2009 Forfatter #9 Skrevet 9. mars 2009 Tok en tur på Legevakten på fredags ettermiddag (måtte få visshet før helga). Det var, i følge legen, et helt ufarlig virus som ville forsvinne av seg selv i løpet av noen dager. I går kveld hadde han litt feber, og i dag (man) da jeg hentet han i barnehagen var prikkene blitt mye blassere i fargen. Regner med at det vil forsvinne helt i løpet av morgendagen eller torsdagen:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå