Gå til innhold

Noen som kan fortelle meg hvor mange mg 100 i.e er??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg forstår meg ikke på denne omregninga...:(

Fortsetter under...

Skrevet

Det kommer vel an på hva slags medikament det er snakk om? IE er vel en betegnelse som måler aktivitet, mens mg bare går på masse. IE brukes til store makromolekyler med varierende molekylvekt, som ufraksjonert (vanlig) heparin eller insulin.

Skrevet

Det er snakk om e-vitaminer..skal ta 100i.e daglig.

Skrevet

aner ikke, men I.E. står for internasjonale enheter ihvrtfall : -)

men jeg tar 7500 IE hver dag av ett medikament, men det er nesten ingenting i den sprøyta.

Dette hjalp vel ingenting :-)

Skrevet

Syns jeg husker at 100 IE = 1 ml, men skal ikke stole på det. Google litt kanskje?

Skrevet

Bare gløm det jeg sa for det kan umulig stemme.

Annonse

Skrevet

spørs hva styrken er det....må ha mer for å regne det ut rett og slett.

Skrevet

du må bruke eget mål for I.E, ved insulin er det jo egne opptrekkssprøyter man bruker.De sprøytene er ikke ml merket, men IE merket. Tror ikke du skal regne det om uten videre...

Skrevet

IE er en egen betegnelse, og kan ikke uten videre omsettes i mg eller ml. Insulin Insulatard som eksempel står oppført med 100IE/ml, dvs at 1 ml = 100IE

På wikipedia står det:

Internasjonal eining, IE (engelsk IU, fransk UI) er ei eining for mengd innafor medisinen. Han er grunna på effekt, ikkje mengd, og blir nytta for vitaminar, hormonar, nokre medikament og vaksinar. Kor mykje ei ening er varierar frå substans til substans.

Skrevet

Når det gjelder heparin er 100 IE = 1 mg, men om det samme gjelder e-vit. vet jeg ikke..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...