november prinsessa + 1 i magen Skrevet 20. mars 2009 #2 Skrevet 20. mars 2009 Hei! Jeg har brukt p-stav to ganger. Både før og etter fødsel. Dette passer ikke for meg. Hadde lange menstrasjoner ( opptil 6 uker sammenhengende), men den hoppet over noen menstrasjoner også ( kanskje 3 mnd uten). Det varierer sikkert fra person fra person, men dette er ikke noe jeg vil prøve igjen
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2009 #3 Skrevet 30. mars 2009 Jeg har min andre p-stav nå, og har veldig god erfaring. Ikke en eneste blødning på de 2,5 årene jeg hadde den første, og heller ingen bivirkninger å snakke om. Muligens litt vektøkning, men det kan jo ha hatt andre årsaker... Ble gravid to måneder etter at jeg tok den ut. Fikk satt ny nå 6 uker etter fødsel, og har hatt den i to uker. Foreløpig ser det ut til å gå like greit som sist. Det er litt ekkelt å få satt inn og tatt ut, men du blir bedøvd, så det er ikke vondt. Men armen blir øm og litt gul og blå i noen dager.
-Lane- Skrevet 31. mars 2009 #4 Skrevet 31. mars 2009 Jeg mistet mensen i ca ett år før den kom tilbake i vanlig syklus. Fikk en del bivirkninger som hodepine og nedstemthet så jeg fjerna den. Mannen sa jeg ble som et nytt menneske etterpå.. Var lett å sette inn og vanskelig å ta ut.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2009 #5 Skrevet 19. oktober 2009 Mine erfaringer med pstav er ikke positive, lange mens perioder og bekkenproblemer, har i ettertid fått vite at denne utløser hormoner som gjør at bekkenet mykner, slik som når du er gravid. Så har nå slitt lenge med bekkenproblemer, nå skal den opereres ut. Legen min vil ikke ta den ut, siden den sitter for langt inne.....Håper de finner den...... Før du setter inn en slik, spør legen din om hun har vært på kurs og lært seg hvordan denne skal settes inn. Hvis du noengang i svangerskap har hatt bekkenproblemer, ville jeg ikke satt denne inn. Nå går jeg over til pearly, nok hormoner for denne kroppen. : )
sivuna Skrevet 22. november 2009 #6 Skrevet 22. november 2009 Jeg fikk satt inn en etter min første, og har ikke gode erfaringer.. Måtte ta den ut igjen pga lange og tette menstruasjonsperioder. Det jeg fikk vite etterpå, er at stoffet i denne, ihvertfall den jeg hadde om der finnes flere, inneholdt samme stoffet som denne minipillen som skal være så bra (lurer på om den heter cerazette) slik at det ville ikke være vits å prøve denne. Den ville trolig gi meg samme effekt. Tenker jo jeg skulle ønske legen sa dette før han overtalte meg til å prøve stanga, så kunne jeg kanskje prøvd med denne minipillen først istedetfor å sette inn den dyre stanga. Ble dyrt når jeg måtte ta den ut igjen allerede under et år etterpå. Ellers er jo tanken veldig god med denne.. Men er altså forskjell på hvordan vi reagerer på stoffene så det kan kanskje være lurt å prøve seg frem med pillene først..?
♡Lena♡Leon♡Ludvik♡ Skrevet 8. januar 2010 #7 Skrevet 8. januar 2010 Mine erfaringer var gode i ca 1 år så k di laaaaaaaaaaange mensperiodene..... føles som om mensen e der 2mnd... har kanskje brunt utflod den ene dagen å fossblod den andre dagen... Så å ska min ut... Men min lege anbefalte å gå på cerazette en god periode før en satte inn staven, for di gir fra seg samme hormonene som pstav.. så gå på di 1 år eler 6mnd først før du sette inn pstav! Mange av mine venniner syns den e ekkel, spes om sommeren når en går med korte ermer...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå