Gå til innhold

Bør jeg ringe helsestasjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pappaen i huset presterte å putte en sukett (av ren vane) i ammeteen jeg ga til lillegutt i dag. Han fikk kanskje 2 ts tilsammen. Han har mye luftsmerter og er urolig til vanlig, men kanskje enda mer nå... Trenger jeg bekymre meg??? Dette må vel bare ut på naturlig vis......?!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan ikke skjønne at dette skal være noe farlig, en sukett kan da vel ikke være skadelig? Hvor gammel er lillegutt? Det er vel ikke så mye helsestasjonen kan gjøre heller...

Skrevet

Nei ikkesant, hva får helsestasjonen gjort? Lillegutt er 5 uker! Jeg tenker jo at det ikke kan være skadelig, men man blir jo så nervøs for alt når det gjelder disse små.. Rett og slett småhysterisk om dagen jeg:-)

Skrevet

Ga du ammete til gutten? Nå har jeg aldri drukket ammete, men trodde jo det var mor som skulle drikke den...?

Skrevet

Mor skal drikke teen, men den kan også gis direkte til babyen! Har hørt flere som har gjort det. De sa det til meg på helsekosten da jeg kjøpte teen også.

Gjest Mammamoms og 05.12.08-jenta
Skrevet

Det var nytt for meg også at babyen kan drikke ammete!!

Nå kjenner jeg igrunn ikke noe til det med ammete, men har ikke det noe med å hjelpe mors melkeproduksjon da? Eller er jeg helt på jordet?

Skrevet

Ammete inneholder blant annet fenikkel som kan hjelpe på luftsmerter. Jeg fikk også anbefalt ren fenikkelte til jenta mi da hun hadde vondt i magen pga hun måtte få jern.

Skrevet

Joda, det er vel hovedsaklig til mor, men jeg også har gitt Snui et par-tre teskjeer av teen morgen og kveld. Det hjalp enormt. MYE bedre effekt enn minifom, og helt naturlig. Gjorde dette fra Snupi var 5-6 uker og har holdt på helt til nå for litt siden (hun er 4,5 mnd nå). Prøvde å kutte det ut flere ganger, men da var vi tilbake på hyl, skrik og grønn bæsj. Ga ammete igjen, og bæsjen ble normal og det ble mye mindre skriking. Snakket med både lege og hs om det, og de sa at det var helt greit å gi henne.

I forhold til sukett så kan jeg ikke skjønne at det skal være skadelig sånn for en gangs skyld. Må nok bare få det ut av systemet sitt stakkars. Kanskje mini merker at du er redd og blir ekstra urolig av det også? Du får bare prøve å slappe av tror jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...