englegull Skrevet 5. mars 2009 #1 Skrevet 5. mars 2009 Er singel, men ønsker flere barn... vurderer kunstig befruktning. Synspunkter? NYTT 11:34 5.03.2009 Jeg har et barn på 4 år, som ønsker seg veldig søsken. Og jeg har utrolig lyst på en til... Har vært alene i 3,5 år nå. Jeg har lenge tenkt på muligheten for å reise til Danmark og bli kunstig befruktet. Vurderer for og imot hele tiden. Klart jeg drømmer om å finne mannen i mitt liv, og få et barn til sammen med en jeg elsker. Men hvor er han? Jeg er klar over alle "ulempene" med å bli gravid på denne måten. Jeg vil stå alene med hele ansvaret, og har ikke mulighet til å gi barnet en farsfigur. Det vil bli slitsomt, jeg vil få minimalt med avlastning. Og kanskje vil det bli enda vanskeligere å finne en partner, når jeg sitter alene med 2 barn, og har valgt å få nr. 2 på denne måten? Samtidig så vet jeg at jeg vil klare det. Jeg har vært alene med barn stort sett hele tiden, så jeg er vant til det. Det er ikke det å stå alene om ansvaret og slitet som bekymrer meg. Men det å ikke ha noen å dele gledene med. Samtidig så har jeg såååå lyst. Jeg er over 30, og vet at jeg har mye å gi et barn til. Og fireåringen er så klar for søsken. Hvilke synspunketer har dere om dette?
fjell og fjord Skrevet 5. mars 2009 #2 Skrevet 5. mars 2009 kanskje funne en ny kjæreste på nettet, det har jeg gjort... og mange andre.... dei snilleste guttene går ikke så mye ut dei sitter heime...
Søskenhåp adopterer Skrevet 5. mars 2009 #3 Skrevet 5. mars 2009 Jeg skjønner godt din tankegang jeg... Har to venninner som har vært av og på forhold bestandig, men aldri blir det noe varig ut av det - og de nærmer seg nå 38 og da begynner det faktisk å bli litt hast hvis man skal ha barn. De lurer også på å gjøre det samme som du lurer på hvis de ikke har funnet drømmemannen innen 40 år. Barnløse har de i alle fall ikke lyst til å bli. Det du skal være klar over er at det er dyrt, og slettes ikke sikkert at det klaffer første gangen. Det kan bli en tung vei å gå på alle måter. Så vil det jo også bli den forskjellen mellom barna dine at den ene har en far mens den andre ikke, dette kan kanskje bli veldig tungt for den siste. Ønsker deg lykke til uansett hva du faller ned på.
englegull Skrevet 5. mars 2009 Forfatter #4 Skrevet 5. mars 2009 Takk for det. Hihi, har nettdatet i 3 år uten særlig vellykket resultat;-) Så jeg ser ikke helt hvordan jeg skal finne noen.
Nytt år, nye muligheter! Skrevet 5. mars 2009 #5 Skrevet 5. mars 2009 Følg hjerte og hjerne, og gjør det DU føler er det beste! Ikke la andre avgjøre det for deg! Masse LYKKE TIL!!!!!!!!
Tjorven:-) Skrevet 6. mars 2009 #6 Skrevet 6. mars 2009 Bare prøv! -tror du kommer til å angre mer på at du ikke våget, enn begymringene med å ha to barn som alene :-) Nå er ikke jeg alene med barn, og ser jo selvsagt at det er tøft for de som er det, men det går flott for de fleste. Om jeg var deg, ville jeg mye heller ha oppsøkt Stork-klinikken i København enn å lure en tilfeldig mann på byen. Men en ting er jeg nødt til å be deg om: slutt å bruke begrepet "kunstig befruktning"! Det err fælt og dessuten helt feil. Heldigvis kan legevitenskapen ennå ikke tilby kunstig befruktning :-) Det er jeg veldig glad for! Både egg og sæd er jo helt naturlige, de trenger bare litt assistanse for å møtes, altså assistert befruktning. Lykke til med avgjørelsen! Klem fra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå