MiaKristin Skrevet 5. mars 2009 #1 Skrevet 5. mars 2009 Jeg er blitt sykemeldt en uke, kan far da ovrta permisjonen? Eller må han bare bruke egenmelding? Noen som kan noe om dette? jeg finner ingen info på NAV og tar jo ei uke før dem svarer...
Mor Løvehjerte Skrevet 5. mars 2009 #2 Skrevet 5. mars 2009 Jeg innbilder meg at han kan det. Men ring NAV. Ikke send mail. De sitter vel med dagpengesøknader oppetter øra i disse dager.
juli2011 Skrevet 5. mars 2009 #3 Skrevet 5. mars 2009 Hei... Ja hvordan fungerer det egentlig om du blir sykemeldt i permisjonstiden??? Kan du da få permisjon tilgode???eller faller den bar bort....?
MiaKristin Skrevet 5. mars 2009 Forfatter #4 Skrevet 5. mars 2009 Problemet med å ringe Nav her jeg bor er at jeg må sitte å vente på telefonen halvannen time. Og det gider jeg ikke:) Hehe
Katsi Skrevet 5. mars 2009 #5 Skrevet 5. mars 2009 Far overtar permisjonen dersom du blir sykemeldt! Han trenger ikke å bruke egenmelding. En venninne av meg ble sykemeldt pga betennelse i skulderen og da fikk mannen permisjonen den tiden (hun kunne ikke være hjemme alene med babyen fordi hun klarte ikke bære den) Men du må gi beskjed til Nav da og det er jo ikke bare enkelt!!
marinas skatt Skrevet 5. mars 2009 #6 Skrevet 5. mars 2009 Du fyller ut skjema for foreldrepenger og krysser av for at den kun gjelder far. Kryss av for at mor er syk og avhengig av hjelp til og ta seg av barnet. Ta kontakt med legen som bekrefter dette til trygdekontoret. Far må få bekreftelse fra arb.giver at han ikke er i jobb den perioden det gjelder , også er det bare og levere på trygdekontoret. Husk fars inntekt og skatteopplysninger om ikke dette allerede er innlevert.
AO3 Skrevet 5. mars 2009 #7 Skrevet 5. mars 2009 Man må vel være så syk at man ikke kan ta seg av barnet, om jeg har forstått det riktig? Men det er du sikkert, i og med alternativet er egenmelding. Det skal han i alle fall slippe, han kan overta permisjonen mens du er sykmeldt. Det blir ikke noen forlenget permisjon, som noen andre lurte på over.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå