Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi får mange reaksjoner nå vi forteller navnet vi har valgt til vår datter..

hva synes dere om Marikke?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Marike var litt rart. Liker Marikken mye bedre. Men hvis dere er fornøyde, ikke bry dere om hva andre sier!:)

Skrevet

Høres litt ut som en synes Marikken blir for vanlig, men helt greit.

Skrevet

Likte ikke. Enten Rikke eller Marikken! Liker ingen..

Skrevet

Synes det var ok jeg, men liker Marikken bedre.

Skrevet

Jeg tror ikke jeg har hørt navnet Marikke før, men jeg synes det var litt sjarmerende og morsomt jeg. Det er neppe noe jeg ville kalt min egen datter for, men jeg tror jeg ville syntes det var fint på andres barn.

Skrevet

Synes ikke det var veldig spesielt, og det er ikke et navn jeg ville reagert negativt på. Ville kanskje spurt hva som var bakgrunn for valg av navnet, av ren nysgjerrighet bare... Når folk velger et annerledes navn, så lurer man jo på hvor de fikk idéen fra, uten at det betyr at man er negativ, om du skjønner.

Skrevet

Synes det høres veldig rart ut. Som Marikken (som for øvrig er et gyselig kallenavn) uten -n, eller som en "original" versjon av Ulrikke/Fredrikke eller lignende navn. Tommel ned fra meg gitt.

Skrevet

Tja, finnes så mange liknende varianter (Ulrikke, Henrikke, Fredrikke) - så hvorfor ikke.

Skrevet

Ja, men de er kvinnevarianter av Ulrik, Henrik og Fredrik. Jeg har aldri møtt en gutt ved navn Marik, men det har kanskje du? ;p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...