Septemberprinsen Skrevet 5. mars 2009 #1 Skrevet 5. mars 2009 Etter at gutten min har smakt på både maisgrøt og havregrøt (eller er det hvetegrøt?), var turen nå komt til risgrøt, men den var jo så vanskelig å blande ut- ble bare klumper jo. Noen som har erfart det samme? Hvordan fikk dere klumpfri grøt? Vel, den ble nå servert med litt klumper i til slutt, og tydelig var den god, for han gapte i ett sett og laget koselyder. Like godt kanskje at han vender seg litt klumper, for mor er egentlig ikke en reser på klumpfri hvit saus )
Gjest Skrevet 5. mars 2009 #2 Skrevet 5. mars 2009 Veldig bra at de venner seg til klumper i maten.. min gutt slet enormt med 8 mnd glassene pga klumper... og tok lang tid før han likte brød. Risgrøt har mer klumper enn maisgrøt, men man kan vel få den ganske jevn ved å bruke gaffel. Men jeg ga klumpete risgrøt til gutten min.(og han slet med klumper senere, men er vel ikke samme type klumper da)
husmus &2 Skrevet 5. mars 2009 #3 Skrevet 5. mars 2009 Sier du det? Jeg bruker bare risgrøt foreløbig og har ikke erfart noen klumper. Så rart. Jeg tviler på at det er mine røreevner. Men, hvor lenge ga du maisgrøt? Jeg bør vel strengt tatt gå til innkjøp av det også så han får litt av alt, men er litt usikker på hvor lenge jeg skal gi han smaksprøver av risgrøt før vi begynner med smaksprøver av maisgrøt osv. Det er vel kanskje greit å veksle mellom de daglig kanskje.
Septemberprinsen Skrevet 5. mars 2009 Forfatter #4 Skrevet 5. mars 2009 Jeg varierte litt mellom mais- og havregrøt; havre til frokost og mais til kvelds. Tanken var vel at han skulle få litt variert mat... Aner ikke om det har noe for seg. Nå blir det bare risgrøt fremover, mest pga at han snart starter på 6 mnd grøtene, og jeg er tom for de to andre smakene. Så snart prompen har vendt seg til grøt så tror jeg ikke du trenger å innføre nye smaker som smaksprøver, tror du bare kan gi vanlig porsjon av ny smak. Men dette er bare antakelser fra min side, jeg synes innføring av mat er en karusell som bare går fortere og fortere, og hvor det melder seg nye spørsmål hele tiden!
En snupp - og en knert i magen Skrevet 5. mars 2009 #5 Skrevet 5. mars 2009 Er det Småfolk sin? Den har jeg gitt opp... Hvis vannet var litt varmere enn 40 grader så klumpet det seg, men om du pisker ut med gaffel så får du vekk de fleste klumpene. Jenta vår klarer ikke klumper - går litt bedre nå (hun er 8 mnd. i morgen), men kan fortsatt brekke seg ved den minste lille klump, tilvenning eller ikke, så her har jeg resignert og gir hvetegrøt med frukt i... Hun får havregrøt på dagen, og hvete til kvelden.
Lunita_ Skrevet 5. mars 2009 #6 Skrevet 5. mars 2009 jeg bruker visp å blande grøt med jeg,klumpfri grøt på 1,2,3:))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå