Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste at du kjedet deg, og da har du vel tid til å opplyse meg litt?:)

Mener å huske at jeg en gang leste noe du hadde skrevet. Og det var noe med fordeler med å gi MME. Tror du sa noe om at snuppelure som regel var blid og fornøyd i våken tilstand, fordi blodsukkeret hennes aldri sank? Eller at det var mer stabilt, eller høyt, eller noe sånt. Husker du det?

Jeg har rett og slett grublet litt på dette på mine våkne netter. Er det ikke slik at når man spiser ofte og lite, noe som jo anbefales for oss voksne, så holder man blodsukkeret stabilt og relativt høyt. Det er jo bra for humør og det hele. Men spiser man mye og ofte, så skyter blodsukkeret til værs, før det synker igjen. Og man blir grinete og sur mellom måltidene.

Så jeg tenkte da, at når man ammer, så spiser ofte babyene lite og ofte, mens om man gir MME så gir man ofte mer og sjeldnere (sikkert litt generalisert, men whatever). Så hvorfor er da blodsukkeret på MME-barn mer stabilt?

Jeg vet, et litt rart spørsmål, men jeg bare lurer. For jeg regner jo med at du ikke sier ting uten å ha litt tyngde bak det;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er nok et eksempel på at jeg har funnet på noe selv. (Må ikke stole på alt det jeg skriver, tydeligvis) For min del handlet det vel om at hun fikk flaske på faste klokkeslett fordi jeg la merke til hvor lenge hun holdt på en flaske - og fordi mme er tyngre fordøyelig. Derfor fikk hun påfyll før hun rakk å bli skikkelig sulten. Når jeg tenker over det har du sikkert helt rett i at mm-barn har like jevnt eller jevnere blodsukker.

Skrevet

Skjønner. Min erfaring er at mme-barn ofte er gode og mette og fornøyde. Og har tenkt at det er fordi de blir gode og mette på erstatning. Det vil jo aldri være matmangel heller. Skjønte altså ikke helt det med blodsukkeret. Men da er det oppklart, takk for hjelpa!

(hahaha, ser opptak av Wipeout mens tjukken sover. Jammen gøy å se folk dette å slå seg. hihi)

Skrevet

...meeen når jeg leser om mødre som må amme hver time eller annenhver time om kvelden/natta kan det jo tyde på at barnet får i seg mindre mm da, og når en får i seg lite mat synker blodsukkeret....

Skrevet

Dette er litt som å banne i kirken, siden jeg ikke er Frøken Freken. Men mitt ekstreme behov for å blande meg i andres saker, får meg til å dele med dere at i følge sånne lure helsesøstre, så er kumelkproteinene i mme tyngre fordøyelig. : )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...