Gå til innhold

Barnehagesvar Oslo

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle flotte mammaer!

Noen som vet når første gruppe får svar på barnehagesøknad i oslo? Og blir det lagt ut en liste etter det så man kan se hvordan man ligger an?

:-)

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytter litt på denne jeg, i håp om svar..:)

Skrevet

Jeg fikk inntrykk av at inntaket startet primo mars, og at beskjed kommer fortløpende ettersom man blir tildelt plass. Altså kan man få svar i morgen eller i juli... Sånn skjønte jeg det, i hvert fall.

Skrevet

De starter i morra, og gjør ferdig onsdag, dette sa de til meg på tlf.. De kjører ut all info i morra, tanken på de med søknader om særskilt grunnlag, så kjører de opptakene på onsdag!!!

Dette var grorud bydel da, så er kanskje forskjell fra bydel til bydel...

Skrevet

Betyr dette at dersom man får plass, kan svaret kommer allerede nå?

Tilhører St Hanshaugen bydel.

Skrevet

Jeg fikk et brev fra de for en uke siden som jeg ikke skjønte særlig mye av. Her stod det hvilke bhg vi hadde søkt på og prioriteringsnr 09. Hva nå det måtte bety. Jeg tviler på at det betyr at vi står som nr 9 på en venteliste liksom.

Det var Frogner bydel. Kanskje det kommer et nytt brev, hva vet jeg.

Skrevet

Det betyr ikke at du er nr 9 på venteliste, men har barn som "er nr 09".. Så vidt jeg har skjønt kommer det litt ann på hvordan man blir prioritert. Eks barn med spesielle behov stiller før friske og "normale" (i mangel på bedre ord) barn i rekka, og får da f.eks nr 03 (eks, ikke sikker på nr her). Barn av barnehageansatte kommer og før... Skal ikke være lett dette. Er veeeeeldig spent på hvordan lovfestet rett til plass skal fungere i praksis!!!

Skrevet

Ja, nr 09 betyr at man er en "vanlig" søker, uten spesielle behov eller prioriteringer (søsken, alenemor, funksjonshemming osv). Oversatt til norsk; man havner bakerst i den laaaange køen av søkere. Aaargh

Skrevet

Betyr det at hvis man ikke får plass fra høsten av så får man IKKE brev de nærmeste dagene? Eller kan en fortsatt få brev i månedene fremover?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...