Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I morgen skal vi til Haugesund og ta ut egg! Er veeeldig spent! Skulle egentlig etter den opprinnelige planen ta ut egg allerede på mandag, men eggene var for små, jeg måtte øke dosen og gå noen dager ekstra... Dette er vårt første isci-forsøk! Problemet er at jeg har produsert litt få egg, bare fire stykk, og jeg vet ikke hvor mange som er store nok.... Hvis dette ikke lykkes, noen som vet om det er større sjanse for at flere egg modnes, hvis jeg får større dose neste gang?Noen andre som har fått få egg, men likevel lyktes?? Dessuten fant gynekologen ut at jeg har endometriose... Det den første gynekologen trodde var en stor eggpose, var et endometriom... Vet det kan være vanskeligere å bli gravid når en har endometriose, noen som vet hvordan det er i forhold til ivf, da? Er det mindre sjanse for at eggget klarer å feste seg og utvikle seg normalt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også uttak fredag og i likhet med deg har jeg gått noen dager ekstra på sprøyter fordi eggene ikke var store nok.

Vi har tatt ICSI to ganger tidligere, uten og lykkes, men det er vanskelig å svare konkret på spm dine, selv for en lege tror jeg.

Du er heller ikke alene om lav eggproduksjon. Ved forrige forsøk hadde jeg dobbel så høy dose som forsøket før, men kun to egg modnet og ingen av dem ble befruktet. Gangen før fikk jeg ut sju egg, og tre ble befruktet. (satte inn to egg den gangen men ble ikke gravid) Denne gangen er dosen igjen doblet fra forrige forsøk (tredoblet fra første ICSI)- nå har seks eggposer vokst til passe str men først i morgen får jeg svar vi endelig svar....

Som du skjønner:

Eggstokkene produserer ikke alltid flere egg når dosen økes, selv om intensjonen bak høyere doser er å øke eggproduksjonen. (alder er viktig)

Synes ikke du trenger å bekymre deg ennå. Fire egg kan være mer enn nok - kvalitet er langt viktigere enn kvanitet og veldig mange lykkes selv om de har få egg, selv om det ikke gjelder meg så langt. For alt du vet er eggene dine av prima kvalitet.

tvi-tvi i morgen. Det er fryktelig spennende. Detsom dere lykkes med befruktning og det blir innsetting på mandag, så kan jeg love deg at de neste to ukene ikke blir mindre spennende.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...