*Timulia* Skrevet 5. mars 2009 #1 Skrevet 5. mars 2009 Ser på Gmn, Lurer på om jeg ikke burde prøve dette...... Har mye vondt i ryggen, gikk først til naprapat som fant ut at det sannsynligvis var at jeg er svak i bekkenet, så hun sendte meg til fysio for red-cord behandling. Nå har jeg gått der siden nov/des, og har hvertfall ikke blitt bedre! Kanskje osteopati hadde vært noe......?
Gjest Skrevet 5. mars 2009 #2 Skrevet 5. mars 2009 Absolutt verdt å prøve, jeg sverger til osteopaten min både med meg selv og barna mine. Begynte under svangerskapet og han tok hodepinen min, bekkensmerter og mere til. Så om du er åpen for en litt "annerledes" behandlingsform så prøv!! Dessuten sies det at du merker fort om behandlingen fungerer på deg eller ikke, så du skal ikke trenge å gå på behandling i en evighet før du vet om det er noe for deg.
*Timulia* Skrevet 5. mars 2009 Forfatter #3 Skrevet 5. mars 2009 Tusen takk for svar! Uff, jeg er så rar og, har så god kjemi med fysioen min, at jeg syns liksom det er fælt å si at jeg har begynt å miste troa på det hun driver med.....
Sivalur Skrevet 5. mars 2009 #4 Skrevet 5. mars 2009 Jeg gikk tre ganger til osteopat i forrige svangerskap, etter at jeg fikk vondt i korsryggen/halebenet etter en treningstime med alt for mye utfall (dårlig instruktør som ikke visste at man ikke skal gjøre utfall når man er gravid.. ). Og jeg må innrømme at for meg så ble det litt mye 'mumbojumbo'... litt sånn håndspålegging/healing, som jeg ikke har så mye tro på. De første to gangene tok hun knapt nok på meg, bare førte hånden over de stedene jeg hadde vondt, med luft mellom.....?? Siste gangen var det litt bedre for da masserte hun hvertfall litt. Men da gadd jeg ikke mer, kostet jo en formue også. Gikk greit til noen uker etter fødsel, da fikk jeg en bekkenlåsning, og kom meg da til manuell terapeut som knakk meg opp to ganger ukentlig til jeg ble bra igjen. Så hvis jeg merker at jeg får problemer nå, drar jeg rett til manuell terapeut igjen. (Det er forøvrig en fysioterapeut med tilleggsutdannelse (innen kiropraktikk?) og de har også lov til å sende inn rekvisisjon slik at du får dekket behandlingen hvis det er grunnlag for det og til å sykemelde deg, og du trenger ikke henvisning fra lege).
Gjest Skrevet 5. mars 2009 #5 Skrevet 5. mars 2009 Jeg gikk over fra fysioterapi til osteopati, så skjønner følelsen. De jobber på samme huset og alttingen.. :-P En osteopat er oftest en som er videreutdannet fra fysioterapi, (de skal ha X antall år med medisinsk utdannelse) de bare bruker andre metoder i tillegg. Si du føler du vil prøve noe annet en stund fordi du ikke føler den store fremgangen. Om du har gått der siden nov/des så skulle enhver fysioterapeut skjønne ditt ønske om iallefall LITT forbedring. Så når dette ikke er skjedd så er et jo nesten som å kaste ut penger av vindu. Nei, prøv noe annet, det er din helse det er snakk om. :-) Må ikke fortsette en beh. bare fordi du liker behandleren. hehe :-)
nybebis Skrevet 5. mars 2009 #6 Skrevet 5. mars 2009 har gått til osteopat med skuledern min og sønnen da han hadde kolikk. Min erfaring er at det er VELDIG bra! Skulderen min var fin i 3 år etter at jeg hadde gått til osteopat in 3 uker. ( senbetendelse)
Odine! Skrevet 5. mars 2009 #7 Skrevet 5. mars 2009 Jeg har god erfaring med baby. Man må ha lege- eller fysioterapiutdannelse for å bli osteopat.
line_n & sara Skrevet 5. mars 2009 #8 Skrevet 5. mars 2009 gikk hele graviditeten til en fysio-osteopat, han var knallflink! og hadde virkelig peil! osteopatene ser mer helhetlig på kroppen, og det er bare ne fordel! ville uansett og alltid valgt en osteopat fremfor "vanlig" fysio!
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 5. mars 2009 #9 Skrevet 5. mars 2009 Søsteren min synes det er den beste behandlingsform ever. Hun gikk der med en skulder som ikke virket. Men selv har jeg kronisk bekkenledd syndrom, og på meg virket det ikke:-( Mens en annen venninne av meg fikk bekkenløsning i 3.mnd, gikk til osteopat og har nå nesten ingen plager. Hun har termin i april.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå