Gå til innhold

Middagsrester med i barnehagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sender ofte med middagsrester som mat i barnehagen, og om jeg ikke har nok ferskt brød så koker jeg kanskje opp en pasta med tomatsaus og sender med.

Når jeg fortale det i en sosial sammenheng, var det en som syntes at det var helt utrolig dumt å gjøre, det ville misunne alle de andre barna, og det var noe man bare ikke gjorde.

Jeg sa nå at det var sikkert felere enn meg som gjorde det, og det er jo en fin måte å bli kvitt helt gode rester, dessuten liker ungene det bedre enn skiver.

Hva sier dere, bør jeg slutte med dette. Er det dumt? Er det greit? Barnehagen har forresten sagt at vi godt kunne sende med rester, bare denne ene forelderen som ikke hadde fått det med seg kanskje?

Fortsetter under...

Skrevet

Barnet mitt er ingen søppelkasse....så jeg sender ikke med rester.

Synes det er greit at barna spiser brødmat og frukt utenom middagen - altså ett varmt middagsmåltid for dagen - som jeg synes er nok. To middager mange dager i uken synes jeg blir litt feil.

Skrevet

Jeg syns det er helt greit. Skulle nesten ønske ungen min ville ha det, men det vil hun ikke enda i allefall.

Skrevet

Her får de mat i barnehagen, men i skolen er det anbefalt å gjøre det når barnet ikke er så glad i skiver:)

Og dersom du ser på slike "nistepakke-forslag" over alt, så er rester en av løsningene.

Det er jo bedre de får med mat de spiser, og hvem har bestemt at det kun skal være skiver i matpakken?

Misunnelse blir det alltid, uansett. Jeg husker selv at jeg misunnte en klassevenninne som hadde knekkebrød med hvitost med seg. Akkurat som om svett hvitost på myke knekkebrød var noe å misunne;)

Skrevet

SØPPELKASSE?? Unnskyld meg men de dagene du spiser rester føler du deg selv som en søppelkasse?? Selfølgelig er det greit å sende middagsrester med barnet. Men er det ikke greit at de får litt variert og ikke bare middag og pasta?

Skrevet

Synes det er helt uproblematisk. Ingen av mine unger er spesielt glad i brødmat, og det er ikke noe vi oppfordrer til å spise mye av. Restemat i barnehagen er supert.

Misunnelse kan man vel oppleve uansett hva de har med, enten det er en som har godt pålegg eller en som har pasta og kjøttboller, liksom. Men jeg har jobbet flere år i barnehager og aldri opplevd det som noe problem, til tross for svært varierende nisteinnholdt hos ungene.

Annonse

Skrevet

I størstedelen av verda et faktisk folk to varme måltid om dagen, til lunsh og middag. Til og med svenskar synes matpakken vår er fryktelig kjedelig og einsformig. Vert meir variasjon med middagsrestar enn daglege brødskiver med ost eller fårepølse. Og dersom barna likar det, kvifor skal det vere gale å ete opp mat som er laga dagen før?

Skrevet

Kjempeflott å ha med rester. Missunnelse kan man få uansett, så blir litt dumt å tenke på det. Barna har vell også godt av å ikke bli skjermet for å bli misunnelig på noen.....

Tenk så heldig barna dine er som har kjempe delikate matpakker!!!!

Skrevet

det du gjøre er hva jeg har som mål å prøve å få til også!

knallbra med middagsrester!!

:o)

fortsett med det!

Skrevet

Fortsett med det!

Kjempebra å få utnyttet restene :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...