Anonym bruker Skrevet 5. mars 2009 #1 Skrevet 5. mars 2009 Er det noen flere som sliter med å finne lyst på sex, fortsatt ett år etter fødsel?? Jeg sliter enormt, orker ikke å bli berørt seksuelt i det hele tatt... Mannen begynner å bli rimelig lei nå.... Er det vanlig, eller har alle masse sex og masse lyst?
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2009 #2 Skrevet 5. mars 2009 Har hatt det akkurat slik etter fødsel selv, men nå har det heldigvis blitt mye bedre (de 3-4 siste mnd) Men det har vært 1,5år med minimalt med sex, og det har tæret veldig på forholdet. Det hele snudde seg da jeg fikk fullt og helt åpne meg og fortelle hvor "dødt" følelseslivet mitt var for han - uten at han ble sur og anklagende. Jeg måtte rett og slett "tømme meg" for å få rom for en ny start.. Nå skal vi ha nr 2, og jeg har fått påvist at jeg har hatt en alvorlig fødselsdepresjon etter nr 1. Har valgt å få ekstra oppfølging av frykt for at jeg skal bli så kroppslig og emosjonelt ødelagt som sist...
anneli84 Skrevet 6. mars 2009 #3 Skrevet 6. mars 2009 jepp. her og. har hatt sex en gang etter fødsel. nå er snuppa 15mndr
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2009 #4 Skrevet 6. mars 2009 Har lest at mor ofte får oppfylt sitt behov for kos og fysisk nærhet via babyen sin, og derfor ikke føler like stor sexlyst som før. Stemmer i alle fall her, kan kose i timesvis med lille gullet, sex har vi hatt lite av (i forhold til før) etter fødsel.
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2009 #5 Skrevet 6. mars 2009 Hei! Jeg har heller ikke lyst.. har sex kanskje en gang i måneden og barnet mitt er 1 1/2 år. Men vi har det bra ellers i forholdet, og klemmer og koser og tuller mye. Forhåpentligvis får vi energi etterhvert til å fokusere på sex, men nå går all energi andre steder. Jeg tror vi ofte får inntrykk av at alle har sex hele tiden fordi det er så mye fokus på at man liksom bør ha det for å ha det bra. Jeg tror dette går veldig i perioder, og skal man være sammen i maaaange år vil det naturlig bli slike perioder.. Men om man virkelig vil gjøre noe med det kan man jo prøve.. gå på kurs hos sexolog, eller virkelig gå inn for å ha sex.. bruke laaang tid..og det er jo ofte godt når man kommer i gang..? om det føles veldig kjipt å ikke ha det altså.. Vi er iallefall maaange som har det slik...
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2009 #6 Skrevet 6. mars 2009 Har det sånn jeg også, 1 1/2år etter, jeg og mannen min lo når vi tenkte på hva vi sa før vi fikk barn: "vi skulle aldri bli et sånt par som ikke hadde sex fordi vi hadde små barn", og her sitter vi med sex en gang i kvartalet kanskje! Vi har rett og slett ikke det store behovet eller orket til det for tiden, men det er klart værre for mannen min enn det er for meg. Jeg tenker at det er nesten ikke mulig å ha mindre sex enn det vi har nå, så det kan jo bare gå oppover, det viktigeste er at vi snakker åpent om det slik at ikke en av oss går rundt å blir helt frustrert! Alle mine venninner har også lite sex etter fødslene, så virker som om det er helt normalt for mange, og vi kan håpe at det tar seg opp etterhvert.
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2009 #7 Skrevet 7. mars 2009 HI her. Godt å høre at det er fler av oss. :-) Gubben har igrunn nesten gitt opp her... Mitt nærhets behov blir absolutt dekket av å kose med lillegutten min. Sex har jeg bare absolutt ikke behov for... desverre.. har konstant dårlig samvittighet ovenfor samboer....
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2009 #8 Skrevet 8. mars 2009 Hei. Ville bare si at jeg har det akkurat som du. Eier ikke lyst, i det hele tatt. Har vel bare skjedd 4 ganger siden hun ble født dvs ca 1.5 år...Vet ikke helt hva jeg skal gjøre, har liksom tenkt at det kommer, men ser ikke slik ut. Ser det er flere i samme båt, og det er jo en trøst. Klem
arena Skrevet 11. mars 2009 #9 Skrevet 11. mars 2009 Enig, fins ikke lyst hos meg. Trodde det skulle komme tilbake, men nå har han 1 år og 3 mnd..........en venninne sa jeg bare må komme igang med det, men det er bare sååå fjernt og har bare ikke lyst!! Hva gjør vi??
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2009 #10 Skrevet 11. mars 2009 HI her...Ja hva gjør vi... Jeg har jo hatt plikt sex gjennom året, toppen en gang i uken og jeg synes jo det er fælt... Da får man jo bare mer motlyst. Mannen min er ikke så veldig forståelsesfull på dette punktet,dvs han har vel roet masingen en del heldgivis - gitt opp. Er ikke bra dette....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå