Gå til innhold

Yezzzz...nå kommer endelig vannkoppvaksina!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til dyp provokasjon til alle dere rørehuer som er imot vaksiner!!!

Frelsen er nær!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når tid kommer den? Har hørt tidliger at det er gjort forsøk med mmr med vannkoppevaksine som en fjerde komponent. Da blir det en sykdom mindre å bekymre seg for, og fortsatt samme antall stikk :-)

Skrevet

Kjære Helseinteressert..

Vaksine mot vannkopper har ikke vært en tilgjengelig vaksine for hvem som helst siden 80-tallet.Vaksinen som har vært tilgjengelig har stort sett blitt gitt til spesielle grupper pasienter,blant anet barn med leukemi. Vannkopper er svært alvorlig for barn med leukemi. Dette er en vaksine basert på svekket varicellavirus. Det er nå kanskje mulig for allmenheten å få denne vaksinen også.Noen syns kanskje dette er bra...Selv om jeg stort sett er positiv til vaksiner er jeg noe tvilende til denne vaksinen.Varicella er stort sett ufarlig,men det kan være svært alvorlig for fosteret dersom mor får det i slutten av svangerskapet. Kan lede til Varicella hjernebetennelse og død. Men allikevel,dette er vel en av de mindre farlige barnesykdommene?

Skrevet

Dhøøøø. anonym 2226. Nå er vel de fleste virusvarianter og bakterieinfeksjoner farlig for pasienter med leukemi. I medisinen så er det fra Europa hittil registrert et dødsfall grunnet vannkopper, men da med en som hadde leukemi. De gravidgreia du prater om er promotion for å spre litt frykt blant folket slik at de kan vaksinere lettlurte vaksinetilhengere. Hvis du mener det finnes flere registrerte dødsfall grunnet vannkopper i Europa blant leukemipasienter så host gjerne opp litt innrapporterte dødsstatistikker. Og med bakgrunn i 1 stk. leukemipasient som har dødd i Europa, så er det sykt at dette kan bli et tilbud her til lands og Europa i barnevaksinasjonsprogrammet.

Skrevet

Morsomt. Jeg tok vaksinen som voksen fordi jeg visste jeg kom til å bli utsatt for smitte (noen med helvetesild). Fastlegen min skjelte meg ut, og mente jeg bare kunne bli syk, men jeg ordnet det likevel.

Da jeg skulle ha barn nr 3 sjekket jeg antistoffene igjen, og uuuups. Ingen. Så da var det ny runde med vaksinasjon, 2 stikk denne gang med 6 ukers mellomrom. Folk er sløve med vannkoppesmitte, og jeg vil ikke risikere at fosteret blir misdannet hvis vi fikk vannkopper i hus under graviditeten.

Jeg kjente vaksinen godt i kroppen, og jeg vil aldri vaksinere et barn med samme vaksine. Og slettes ikke en baby. Men blir en datter voksen uten å ha hatt sykdommen, så vil jeg anbefale at hun gjør det. For å beskytte barnet i magen.

Men vaksinen kjenner du. For meg er det verdt det.

Skrevet

Hei anonym 18:24.

Flott at du vaksinerte deg og at du følger opp med testing av antistoffer. Jeg syns det er flott at du tenkte på den lille du hadde i magen.Jeg vet om en liten som fikk vannkopper like etter fødselen,smittet i mors liv. Sist jeg hørte hvordan det sto til med den lille visste man ikke om den ville overleve,vannkopper overalt innvendig,også hjernebetennelse. Hadde mor vært vaksinert hadde dette mest sannsynligvis aldri skjedd,selv om noen ikke danner antistoffer mot varicella viruset.

Til anonym ovenfor,bare et barn med leukemi døde av vannkopper i europa..Jeg har da heller ikke hevdet at mange barn med leukemi har dødd av vannkopper,men vannkopper er svært alvorlig for de med svekket immunforsvar,kan lede til encefalitt.Grunnen til at så få barn med leukemi død av vannkopper er vel mange.Foreldrene til leukemibarn utsetter sikkert ikke barna sine for smitte,barn med leukemi får ofte vaksine mot vannkopper før de får cellegift..

Skrevet

Takk for det. Det jeg er mest redd for nå er å få vannkopper i huset når babyen bare er noen uker gammel. Det er en utfordring for folk er utrolig sløve mht denne smitten. Man tror alle sykdommer er greit for alle. Men slik er det ikke. En nyfødt skal ikke ha vannkopper. Årsaken til det beskriver du. Dessverre.

Skrevet

hei, du som tok vaksina som voksen, det har ikke slått deg et du ikke ble immun i det hele tatt. disse fjolsa som anbefaler vaksiner pleier nemlig aldri å sjekke om folk blir immune i det hele tatt. sånn sett var sikkert den immuniteten din steindau like etter at du hadde tatt vaksina også. det er nemlig det den pleier å være for alle de som lar seg for eks vaksinere mot røde hunder. når de tropper opp hos legen 2 år etter forrige vaksine og på nytte er gravide finner man stort sett aldri noen immunitet. sånn sett ville jeg vel sjekka den flotte herpesimmuniteten min litt nærmere om jeg var deg. kan vedde 3 cm av attåtnæringa mi bak på at den er flatere enn drømmerompa mi.

Skrevet

Hehehe. Joda, jeg sjekket om jeg hadde fått antistoffer etter vaksinen. Det var det. Immun er jeg kanskje ikke, men jeg regner med litt bedre beskyttelse for både meg og den lille som henger i puppen. Og jeg sjekker selvsagt antistoffene igjen noen måneder før jeg regner med ny graviditet.

Skrevet

Om noen vet om noe i dette nedenfor som er motbevist, vil jeg gjerne høre.

Det anbefales shingles vaccine til voksne i usa nå.

Er jeg et rørehue som er bekymret for sånnt som dette?

Published: Thursday, 1-Sep-2005

Medical Research News

New research published in the International Journal of Toxicology (IJT) by Gary S. Goldman, Ph.D., reveals high rates of shingles (herpes zoster) in Americans since the government's 1995 recommendation that all children receive chicken pox vaccine.

Goldman's research supports that shingles, which results in three times as many deaths and five times the number of hospitalizations as chicken pox, is suppressed naturally by occasional contact with chicken pox.

Dr. Goldman's findings have corroborated other independent researchers who estimate that if chickenpox were to be nearly eradicated by vaccination, the higher number of shingles cases could continue in the U.S. for up to 50 years; and that while death rates from chickenpox are already very low, any deaths prevented by vaccination will be offset by deaths from increasing shingles disease. Another recent peer-reviewed article authored by Dr. Goldman and published in Vaccine presents a cost-benefit analysis of the universal chicken pox (varicella) vaccination program. Goldman points out that during a 50-year time span, there would be an estimated additional 14.6 million (42%) shingles cases among adults aged less than 50 years, presenting society with a substantial additional medical cost burden of $4.1 billion. This translates into $80 million annually, utilizing an estimated mean healthcare provider cost of $280 per shingles case.

After a child has had varicella (chickenpox), the virus becomes dormant and can reactivate later in adulthood in a closely related disease called shingles--both caused by the same varicella-zoster virus (VZV). It has long been known that adults receive natural boosting from contact with children infected with chicken pox that helps prevent the reactivation of shingles.

Based on Dr. Goldman's earlier communications with the Centers for Disease Control and Prevention (CDC), Goldman maintains that epidemiologists from the CDC are hoping "any possible shingles epidemic associated with the chickenpox vaccine can be offset by treating adults with a 'shingles' vaccine." This intervention would substitute for the boosting adults previously received naturally, especially during seasonal outbreaks of the formerly common childhood disease.

"Using a shingles vaccine to control shingles epidemics in adults would likely fail because adult vaccination programs have rarely proved successful," said Goldman. "There appears to be no way to avoid a mass epidemic of shingles lasting as long as several generations among adults."

Goldman's analysis in IJT indicates that effectiveness of the chickenpox vaccine itself is also dependent on natural boosting, so that as chickenpox declines, so does the effectiveness of the vaccine. "The principal reason that vaccinees in Japan maintained high levels of immunity 20 years following vaccination was that only 1 in 5 (or 20%) of Japanese children were vaccinated," he said. "So those vaccinated received immunologic boosting from contact with children with natural chickenpox. But the universal varicella vaccination program in the U.S. will nearly eradicate this natural boosting mechanism and will leave our population vulnerable to shingles epidemics."

For decades it was thought shingles increased with age as older individuals' immune systems declined. However, Goldman's new research shows this phenomenon seemed primarily due to the fact that older people received fewer natural boosts to immunity as their contacts with young children declined.

Gary S. Goldman, Ph.D. served for eight years as a Research Analyst with the Varicella Active Surveillance Project conducted by the Los Angeles County Department of Health Services (LACDHS). The project was funded by the CDC.

About Gary S. Goldman, Ph.D.: Currently serves as Founder and Editor-in- Chief of the peer-reviewed medical journal Medical Veritas (www.MedicalVeritas.com). Has recently authored five manuscripts concerning varicella, herpes zoster, and capture-recapture published in the European journal called Vaccine.

Research published in the International Journal of Toxicology, 24(4):205-213, Universal Varicella Vaccination: Efficacy Trends and Effect on Herpes Zoster. Also, Vaccine, 23(25):3349-3355, Cost-benefit analysis of universal varicella vaccination in the U.S. taking into account the closely related herpes zoster epidemiology.

http://www.actox.org/

denne artikkelen fant jeg flere steder, bl.a.

http://www.news-medical.net/?id=12896

Skrevet

Synes ikke du er noe rørehue som bekymrer deg for dette. Absolutt en interessant artikkel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...