rm og h Skrevet 4. mars 2009 #1 Skrevet 4. mars 2009 10 dager gammel datter som plutselig vil ha pupp hele tiden, blir ikke mett virker det som. Hun tar smukk og virker like fornøyd med denne, så lenge hun har noe å suge på. Er dette økedøgn eller bare stort sugebehov? Usikker på om jeg bør gi henne smokk etter timer med amming hvis hun egentlig har økedøgn og trenger mat hele tiden..? Noen som vet, har råd eller opplevd lignende
Gjest Skrevet 4. mars 2009 #2 Skrevet 4. mars 2009 Hei! Kjenner igjen den litt rådville følelsen, når babyen er så ny så vet man rett og slett ikke hva den vil. Det tar litt tid før en blir kjent med hverandre. :-) Det kan like gjerne være økedøgn som sugebehov, og noen babyer spiser oftere enn andre. Min første hang i puppen hele tiden han, og virket som om han aldri fikk nok. Tror nok ikke jenta din ville vært fornøyd med bare smokken om hun er sulten, så prøv å la henne få smokken innimellom også. Det er så tungt om de bruker puppen som smokk så stol på magefølelsen din for når hun er mett og gi smokk i stede. Ikke stress, stol på morsinstinktet ditt, så etterhvert vil du merke en rytme og rutine som babyen din faller inn i. Som regel etter første mnd har man en viss peiling på søvn, mat og annet når det kommer til det.
Gjest Skrevet 5. mars 2009 #3 Skrevet 5. mars 2009 Mini begynte med smokk etter 8 dager på anbefaling fra amme/poliklinikken.Var innom for ammehjelp. De anbefaler vanligvis ikke smokk så tidlig, men ingen regler uten unntak! Og mini tok smokken tvert, utrolig sugebehov. Var virkelig en lettelse for meg å få en liten pause mellom ammingen! Men når det er sagt, så er det jo helt vanlig å amme veldig myyye den første tiden! Går seg til etterhvert heldigvis.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå