Gå til innhold

Hvordan står det til med dere? Her er en rapport fra meg, som er gravid i uke 17

Mamma til 2 søte jenter

Anbefalte innlegg

Jeg føler jeg har vært gjennom det meste med oppkast,kvalme, brekninger, trøtthet, kløe spesielt på legger. I tillegg tannverk, og 3 tannlegebesøk i løpet av 9 dager med trekking av 2 visdomstenner, og boring av 2 hull. På fredag begynte jeg å få sannsynlig bekkenløsning og kjenner mye til det fortsatt. Skal til fastlegen i morgen og få et svar på det. Blir ikke overrasket om jeg får konstatert bekkenløsning for å si det sånn..

Leste et innlegg lenger nede her at det var noen som mente at man hadde større sjanse for bekkenløsning ved prøverør. Ved forrige svangerskap hadde jeg ikke antydning til bekkenløsning og når jeg leser at bekkenløsning blir verre for hvert svangerskap, så lurer jeg jo på om det kan ha noe med alle hormonene en inntok ifm IVF forsøk å gjøre at jeg plutselig begynner å kjenne noe til det nå....

Men har heldigvis noe å glede meg til også! :) Jeg og min mann skal alene på langweekend senere i måneden til Barcelona. Det skal bli herlig!! Var liksom siste sjanse å reise nå ift barnepass, ellers måtte vi nok ha ventet i et par år. Gleder meg og håper at ikke den sannsynlige bekkenløsningen blir så ille....

Ellers tenker jeg mye på h*n der inne og vi gleder oss til ultralyd om et par uker. Kjenner liv i magen og det er fantastisk. Jeg føler jeg slapper av på en helt annen måte enn tidligere! Gleder meg virkelig til å bli mamma igjen. _Ukene skulle gjerne gått myyye fortere!!! ;)

Hvordan står det til med dere andre??

Fortsetter under...

Heisann!!

Det høres ut som du har hatt noen strevsomme uker!!!

Jeg fikk lyst til å kommentere det du sa om bekkenløsning. Hormonene vi tar øker visst sjansen for å få det med 20 % eller noe..

Jeg fikk bekkenløsning i symfysen i uke 20 og så på resten av svangerskapet med gru.. Jeg ville gjøre det jeg kunne for å stoppe utviklingen av det og begynte med trening i oppvarmet basseng og behandling hos osteopat. Legen skrev henvisning som innkluderte "bekkenløsing med gangvansker" noe som gjør at jeg får det dekket (Ikke svømmingen ) :-)

Det jeg skal frem til er at nå, i uke 31 er smertene nesten helt borte!!! Jeg vil anbefale deg å ta tak i det slik at du ikke blir sengeliggende... Det var litt vèl tidlig..

Lykke til :-)

Hei Prøveren på nr 2 - Gravid.

Jeg er vel en dag eller to bak deg etter hva jeg husker. Du har jammen hatt mye styr i forbindelse med svangerskapet! Håper du ikke har bekkenløsning og at dersom du har det får du henvisning til behandling. Som Ikø skrev, det kan være lurt å gå til behandling og å forsøke trening i vann. Har ei venninne som hadde bekkenløsning i begge svangerskap (ikke så tidlig, da) og hun hadde god hjelp av vanntrening og annen behandling.

Er enig i at tiden skulle gått fortere, gleder meg også til ordinær ul, skal nå på fredag. Har allerede sett den lille to ganger, men nå kjenner jeg at jeg blir nervøs igjen for at det ikke er liv mer. Som sist svangerskap kjenner jeg ikke liv enda, og får dermed ikke bekreftet at det er noen som spretter rundt der nede.

Har ikke hatt noe særlig med plager, var litt kvalm de første ukene, men det var ikke så ille, kastet ikke opp. Det eneste som har og fortsatt plager meg er den konstante trettheten. Den er liksom altoppslukende og alt er slitsomt. Men tross alt er det litt bedre enn i begynnelsen, hadde 20 % sykemelding en stund pga skikkelig komatretthet. Men det var nesten deilig å begynne å jobbe 100 % igjen, det er ganske slitsomt å gjøre 100 % arbeid på 80 % tid...

Det høres godt ut med en alenetur med mannen, kanskje vi også skulle forsøkt å få til det før "det er for sent" :o)

Nå håper vi våren kommer snart, det skal blir godt å se løvet sprette frem på trær og busker og å kose seg i varmen!

Håper plagene dine går over så du virkelig kan nyte svangerskapet og underet i magen!

PS: Når skal du på UL?

Hei!

Jeg skal på ul neste tirsdag når jeg er i uke 19. Gleder meg veldig!! Vi har denne gangen bestemt oss for at vi vil vite kjønnet, så da blir det liksom noe ekstra denne gangen. Har sett fosteret på ul 4 ganger før i svangerskapet og kjenner liv i magen, senest for ca 1 time siden virket det som om fosteret virkelig beveget seg, og da kjenner jeg det med veldig lette trykk i magen.

På torsdag fikk jeg konstatert bekkenløsning hos fastlegen. Skikkelig kjedelig. I dag er det ikke noe godt. Men har fått henvisning til fysioterapeut og fått anbefalt en i området som skal være flink, så til onsdag skal jeg dit.

Så håper jeg ikke får flere plager nå, og at ikke bekkenløsningen blir så veldig ille. Nå kommer jeg jo fort i gang med behandling så håper at det skal ta unna for det verste.....

Lykke til på ul på fredag, jons_gravid!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...