Gå til innhold

Anbefalte innlegg

jeg slutta som lærling i oktober og har etter d vært i omtrent full jobb....

hvilke mnder ser de på nr de rekner ut fødselspengene....er vel de 3 siste mnd jeg tjente mest, dvs jan(19000),feb( 20000),mars(21000).....går ut i permisjon i april....

rekner de den beste mnd eller tar de uansett gjennomsnitt av de siste mnd etter jeg avslutta lærlingtiden min?

fikk en dag mindre på februarlønnen min pga feiltagelse, så jeg lurer på om en ussel 1000 lapp utegjør en forskjell på beregningen i d store og hele??prøver få med meg alt av timer jeg kan få nå:)

takknemlig for svar:)

Fortsetter under...

Foreldrepengene skal i utgangspunktet dekke den inntekten du taper ved å være i permisjon, hverken mer eller mindre.

Det er inntekten på tidspunktet som du går ut i permisjon som vanligvis legges til grunn.

Får man et avvik på 25% i forhold til din nåværende inntekt og snitt av siste tre år åpnes det for bruk av skjønn.

Mest sannsynlig vil du få den inntekten du har nå. Du er ferdig med lærlingstiden din og kan dokumentere at du taper den inntekten du har nå.

Hva du fikk i februar vil ikke ha noe å si. Din arbeidsgiver sender inn inntekten din til NAV og det er denne de bruker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...