Gå til innhold

Menopur start i dag, nedtellinga har begynt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Endelig! Så nå er det sprøyter i noen dager før jeg skal på kontroll fredag den 13. Og første sprøyte gikk overraskende bra! Blandinga tok lenger tid enn selve sprøyta. Heldigvis hadde jeg veldig dårlig tid da jeg skulle ta den, jeg var så vidt hjemom før jeg måtte farte avgårde igjen, så jeg hadde egentlig ikke noe valg med å drøye tida. Litt stikking kjente jeg, men ellers ingen ting!

Hurra, nå er det ikke lenge igjen=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjempe bra at første sprøyte gikk bra:) Håper det går bedre med deg nå! Blir kjempe spennennde med ul på fredagen:)

Dersom alt går etter planen hos oss så blir det insett av fryseegg rett over påsken:)

Lykke til på ul på fredagen håper det har kommet fram mange fine egg i riktig størrelser!!!!!!

Skrevet

nå er det ikke lenge igjen lillemin!!!!

håper sprøyte perioden går smertefritt. og at ul viser mange flotte egg ;)

for min del ble ting avbrutt, ingen av egga blei befruktet..

så det er på igjen om ikke så lenge for min del.. da med mikro injeksjon for å bedre muligheten for befruktning... selv om mannen har fin kvalitet..

hold oss opptatert, god helg!!

Skrevet

Dagene går unna i en fart, i hele denne perioden så må jeg si at etter sprøytestart har alt gått veldig fort. Jeg øyner kanskje et lite lys i andre enden...!?! Jeg grugleder meg til neste fredag, er spent på om alt er som det skal - og at jeg ikke minst får mange fine egg å hente ut!

Er veldig spennende å følge med dere også, og håper virkelig at det går deres vei veldig snart! Hold meg oppdatert også da, om det skjer noe nytt hos dere!?!

Stoor klem med ønske om en god helg sammen med deres kjære <3

Skrevet

Lykke til,lillemin :-) Jeg skal ha Menopur for første gang snart.Har ikke prøvd d før, så j r spent.Gode erfaringer m Menopur før?

Skrevet

Det er første gangen min også. Dosen er på 75 (2 tørre + 1 vann). Har foreløpig ikke merket noe til at jeg tar det, kun litt øm og litt kløing rundt stikkene. Deilig å ha trappet ned på synarelaen i tillegg :)

Skrevet

Lurte litt på hvorfor du har trappet ned på synarelaen? Har ikke hørt om det før...

Håper du har hatt ei fin helg og at stikkingen går fint:) Begynner å nærme seg at ting skjer nå, er så spennende å se om hvor mange egg som er kommet til, størrelser, om det nærmer seg uttak ol.:)

Her går alt fint, hatt ei fin helg på hyttetur:)

Går på en 3 mnders lang hormonkur så sliter sykt mye med hetetokter, men skal ikke klage for heller det enn kjempe mage smerter pga endometriosen min;) Satser på at den skal roe ned all innflammasjon tilstandene i magen min nå så alt er klart og bra når det evt blir insett av fryseegg ca 17 april:) Går også til fotsoneterapi så nå gjør jeg alt for at kroppen skal være mest mulig frisk, her skal alt prøves;)

Skrevet

Jeg skal gå på 375ie Menopur...høres mye ut.Men er jo ikke 20 år lenger..

Skrevet

Alid@, nå ble jeg plutselig veeeeldig usikker! Fra å ta 2 spray 2 ganger daglig, tar jeg nå 1 spray 2 ganger daglig... Jeg begynte egentlig med å ta 2x2 første sprøytedag, men så sier mannen min til meg; "skulle du ikke bare ta 1x2?" Det var visst det de hadde sagt på Ullevål. Og jeg må innrømme, jeg har blitt forferdelig surrete av disse preparatene. Jeg husker ingen ting lenger, glemmer hva man akkurat har snakket om og er helt i tåka. Så da mente jeg pluselig å huske at det var kun 1x2 jeg skulle ta...

I dag har jeg merket litt mensmurring, om det er pga menopuren vet jeg ikke, men litt ubehagelig er det...

Jeg stusset litt på dosen jeg fikk, Rose. Syntes den var litt lav.. Så da jeg spurte om hvorfor jeg fikk så lite i forhold til mange andre jeg har lest om her inne i forumet, så svarte de at for meg så er det en helt vanlig normaldose. Og siden det ikke "feiler" meg noe (misforstå meg rett), så trengte jeg ikke mer. Og så er jeg "bare" 25 år...

Gleder meg uansett enormt til å bli ferdig med denne stikkinga, nå har jeg klart å ordne meg et par blåmerker på magen også gitt...

Hvilket forsøk er du på, forresten? Og hvilken klinikk går du til?

Og jeg håper virkelig det går veien for deg etter hvert også, Alid@. At det roer seg litt med den endometriosen din og at hormonkuren gjør underverker! Hadde vært deilig om du fikk litt bedre, det fortjener du!!

Skrevet

Det stemmer sikkert da, har bare ikke hørt om det før;)

Murringene kan komme av menopuren, er kanskje tegn på at det begynner å skje noe i eggtsokkene, at det er egg på gang;)

Bortsett fra hetetoktene er jeg i god form for tiden, trur operasjonen var bra for meg. Var jo ei stund dem trudde dem ikke ville komme til, så jeg ble kjempe glad for at operasjonen ble utført for det var mye å rydde opp i... Nå trur jeg kroppen min er så bra som den kan bli med tanke på hvor mye endometriose jeg har og dem fikk fjernet den dårlige egglederen som lekket væske så nå trur jeg at forholdene skal være bedre enn på lenge;) Den andre egglederen var også så ødelagt så den ble også fjernet, så her er ingen håp om å få til et mirakel på

egenhand:( Konklusjon etter operasjon var massiv endometriose, eggstokker, eggledere var vokst sammen i en ball bakom livmoren og i mellom dem satt tynntarmen klistret fast. I tilegg var hele buken full av innflammasjoner så dem hadde mye å rydde opp i. Så derfor ble det en 3 mnders lang hormonkur som nedregulering på meg før vi får fortsette med ivf, men det var jeg jo forberedt på så det går nu helt fint:)

Men vi skal klare det med ivf en gang før eller siden, det har jeg bestemt meg for!!!

Skrevet

Det var en høy dose du må gå på Rose,men jeg har hørt at man på menopur kan få litt færre egg enn man får på de andre medisinene,men at kvaliteten ofte blir bedre og det er vel det du var ute etter!!??

Gikk på det en gang i lag me en anna medisin på en ganske lav dose og da fikk vi "bare" 5 egg ut!

Men vi er jo så forskjellige å reagerer så forskjellig på medisinene og det er jo selgølgelig mane faktorer som spiller inn så det som er rett for meg trenger ikke være det beste for deg!

Håper det er den medisin som funker best for deg nå sånn at det blir mange flotte egg av god kvalitet:)

Skrevet

Historien din gjør meg vondt, og jeg krysser virkelig fingrene for at en gang i tiden vil IVFen gjøre underverker for deg og din kjære! Det er så urettferdig at livet skal by på så mange utfordringer, men vi får bare fortsette å håpe og tro!

Nå ble jeg virkelig glad, da du nevnte at murringene kanskje har satt i gang eggstokkene. Dessverre vet jeg så alt for lite om dette, får ikke med meg halvparten av all informasjonen jeg leser... Du har virkelig vært en god støtte her inne, tusen takk!!

Skrevet

Hei

Jeg startet med Menopur den 4 mars også og skal på kontroll på fredag. Vi får håpe at det blir mange store fine eggposer. Jeg ønsker deg lykke til- og fortell gjerne hvordan det går .

Skrevet

Ja det har blitt mange utfordringer på vår vei, men det er ikke annet å gjøre enn å stå på videre;)

Har det jo som sagt veldig bra for tiden, så dette kommer til å gå bra trur jeg:)

Det er mye god støtte å få her inne fra alle disse fantastiske damene, og godt å vite at man kan være til hjelp for noen;) Er bare å spørre dersom du lurer på noe!

Ikke mange dager igjen nå til ul, det blir kjempe spennende:) Håper alt går etter planen!!

Skrevet

Ja, her inne i forumet har jeg lært masse. Nå er det også lettere å forklare alt til venner og kollegaer, siden jeg vet litt mer om alt.

I dag har murringene vært ekstreme, nå merker jeg virkelig at det skjer saker. Håper bare at alt går etter planen på fredag, og at dato for egguttak blir satt. En litt merkelig følelse man sitter med i kroppen når man vet at man er såpass nærme...

Lykke til Lauren, håper menopuren gjør underverker for deg også og at eggposene blir de beste!!

Forteller mer enn gjerne om hvordan det går....!!

Skrevet

Hei, jeg anbefaler deg å prøve akup. beh. festebeh. Jeg har blitt gravid 2 ganger med akup. men mistet tidlig. 2 stykker jeg kjenner ble gravid med en gang etter at de tok akup. til samme person. De hadde prøvd 3 og 6 forsøk før de tok akup.beh. og da lyktes de. Jeg går nå til samme akupunktøren i Trondheim, brukte noen andre de førdte gangene.

Jeg har murringer og føler meg litt stinn i magen nå- men dette er jo normalt.

Skrevet

Får jeg lov til å spørre om hvem det var noe "galt" med da?!? Hos oss er det mannen min som har dårlige svømmere, men alt kan jo skje når man setter inn et egg. Jeg er livredd for at det ikke skal gå, dette er vår første gang, så vet ikke hvordan det føles og er videre.

Men har jo hørt at akupunktur skal være bra... Når starter man evt med dette, og hvor hyppig??

Og hvor tidlig har du mistet?

Virker som om vi har de samme bivirkningene. Vi får nå bare leve med det... så får vi håpe det kommer noe godt ut av det!

Skrevet

Min mann har litt nedsatt kvalitet, men han har 2 barn fra tidligere forhold- så problemet ligger vel litt til meg selv om de ikke finner noe spesielt. Jeg er litt uregelmessige og har hadt veldig smertefulle menstruasjoner i flere år. De mener at de skal få meg gravid, det må bare feste seg.

Mange har dårlige svømmere, vet om to menn som er tvillinger og de har enormt dårlig kvalitet- de er begge blitt fedre nå nylig.

Ikke vær så bekymret første gang, du kan være heldig og alt går bra, må du gjennom en gang til- så vet de mere om deg og hvordan meds fungerer på deg- doser osv- og da øker sjangsene dine enda mer.

Jeg har tatt endel ukup. nå for å gjøre klar kroppen, så skal jeg ta festebeh. dvs. beh. en time før og en time etter innsetting. Vet om noen som har tatt bare festebeh. og dette har gått bra. Du kan jo prøve bare festebeh. nå- det skader jo ikke å prøve.

Jeg mistet første gang mellom 4 og femte uke, andre gang litt tidl.

Jeg har blitt anbefalt å ta sink og vit-e, dette skal hjelpe til med at egget fester seg.

Vi skal nok bli gravid skal du se, noen av oss får bare testet tålmodigheten endel.

Hvordan sykehus/klinikk hører du til?

Skrevet

Kjenner det dunker litt ekstra nå...tar min siste menopur i morgen! Jeg får bare håpe og krysse fingrene.

Skal sjekke opp ang en slik festebehandling, om det er muligheter for det rundt her, og så får jeg vel vite på fredag når jeg har innsett. Kan være spennende å prøve noe alternativt, man hører liksom så mye bra om det.

Jeg hører til Ullevål, er sånn passe fornøyd egentlig. Tida før oppstart føltes som en evighet, men tida under medisinering bare raser avgårde. Vi får håpe man snart er i mål!

Får også håpe at med sink, vit-e og festebehandlinger hjelper på hos deg! Unner alle slitere å få full klaff og uttelling. Vondt å være i en slik situasjon...

Ha en fin kveld, jenter =)

Skrevet

Lykke til på ul i morgen lillemin!! Håper alt ser bra ut sånn at det blir uttak i neste uke;)

Klem!

Skrevet

Lykke til, til deg også Lauren for du hadde vel også ul i morgen!!?

Skrevet

takk for det. Krysser fingrene for mange store fine eggposer i morgen. Ser ikke akkurat frem til egguttak igjen- men kommer meg vel gjennom det igjen.

Skrevet

Lykke til på ul i dag du også Lauren! Håper de finner mange fine eggposer hos deg.

Jeg har vært og tatt blodprøve allerede i dag, så nå er jeg hjemom en tur for å ta en power-nap og en kaffekopp før man skal tilbake senere i dag.

God helg Alid@, tenker på deg!

Skrevet

Hei jenter!

Håper alt har gått fint i dag og at det nærmer seg uttak, venter i spenning å høre fra dere;)

Nei, man gleder seg ikke akkurat til uttak Lauren. Vet ikke hvordan du hadde det forrige gang, men uttakene kan være veldig forskjellig så får håpe det går greit denne gang. Jeg har opplevd 2 smertefulle og ett som gikk kjempe fint, så dersom det blir flere uttak skal jeg be om mere smertestillende. Men man er jo så forskjellig og noen trenger ikke så¨mye smertestillende før dem blir susete så det må man nesten kjenne på hva som er best for seg selv;)

I neste uke setter jeg min 3 og siste procren hormonsprøyte og ca to uker etter begynner jeg med hormoner for å stimulere frem livmorslimhinne til fryseforsøk så nå er det jo ikke så lenge igjen til vi også får komme i gang igjen. Har jo venta 5-6 mnder nå, men det begynner vi å bli vante til, har jo flere ganger måtte vente 1/2 år så ting tar tid. Sier vel sitt når man kun har hatt 3 insett på 4 år;) Begynner å få god tålmodighet, hi,hi. Men det må man jo ha når man skal ha barn så det er vel en måte å få trent den på, men nå har jeg trent nokk på det så det skal bli godt å komme i gang igjen:)

Ønsker dere god helg!!!

klem!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...