dete Skrevet 4. mars 2009 #1 Skrevet 4. mars 2009 Jeg har aldri hatt det, men nå er jeg i tvil på veslemann på 2 mnd. Han gråt fra 12-21 i både går og idag. Gråter så han blir lilla i ansiktet, og blir helt hes i skriket. Det er kun puppen eller ut å kjøre bil som kan roe han. På meg kan dette virke som kolikk, men.... Han sov 10 timer i natt! Og i formiddagen var han blid og "grei". Har kolikkbarn stunder der de er "normale", eller skriker de hele tiden?
Aron09,3SA*ønsker-spire* Skrevet 15. mars 2009 #2 Skrevet 15. mars 2009 hehe... jeg har kolikk barn har hadd kolikk siden han ble født, han er nå 2 og en halv mnd. han har hele tiden hadd noen gode stunder også, noe det er blitt mere av i det siste, men når skrikingen bynner så kan den også vare alt fra 3- 16 timer her i strekk, vi går i behandling til osteopat funker litt i allefall, har prøvd det meste men har basert meg på at det kommer sikkert til å vare til det går over av seg selv, men vi kommer til å fortsette behandling til han blir ferdig med kolikken.
Hvalrosskreppa Skrevet 12. april 2009 #3 Skrevet 12. april 2009 Det høres kliss likt ut som vår Oliver, når han var 2 mnd. Det lengste han skrek, var vel en 15 timer, med ti minutters dupper her også der. Han var også fin på natten (fra 2 mnd og utover fikk han kun erstatning og da sov han hele natten) og på formiddagen. Det var når kvelden kom at det var ille. Og ja, de kan ha stunder der de har det helt fint. Jeg og samboer var helt fortvilt tilslutt oppsøkte helsestasjonen et par ganger. Jeg hadde ikke snøring om fysioterapi og at det kunne være en grunn til kolikken. Jeg bare "trodde det var sånn". Men så så en barnefysioterapeut på han og sendte oss til manuellterapeut med låst nakke, rygg og bekken. Kolikk kan skyldes andre grunner enn dette også da, bla. reflux Favorittisde? Skriker når du legger han ned? Hvor lenge henger han ved puppen? Og ligger han helt stille når dere ammer? Nå er det 7 mnd siden vi ble kvitt kolikken, så jeg husker ikke så veldig godt da..... Han er ihvertfall frisk og fin idag, snart et år gammelt:D
guZaHo Skrevet 14. juni 2009 #4 Skrevet 14. juni 2009 Heisan! her er våre erfaringer med vår lille Ada på 10 uker som kar kolikk: https://social.zaera-holo.net/web/gustavo/blog/-/blogs/vare-erfaringer-med-kolikkbarn lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå