Gå til innhold

canesten

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det trygdt å bruke tabletten så sent som i uke 37?

Fortsetter under...

Skrevet

Man skal ikke bruke tabletten i det hele tatt når man er gravid sa min lege..

Skrevet

Okei, takk for svar :)

Skrevet

på Ahus fikk jeg beskjed av legen om at jeg kunne ta en tablett,men ikke bruke den aplikatoren som følger med.Det vil ikke skade babyen selvom det står at man ikke skal bruke det i svangerskapet. Jeg er i uke 37+3,dette var i forrige uke....Så mange ulike beskjeder.

Skrevet

Okei, får kanskje ringe å høre med min lege imorn da :)

Skrevet

ja sant som hun sier mange forskjellige svar å få så ikke lett å bli klok..Men har du veldig plager kan du fint bare ringe legevakta og høre der,det pleier jeg å gjøre ang doseringer om små spm på kveldstid:)

Annonse

Skrevet

Ja, det er mange forskjelige fasiter.. Så det er ikke lett å bli klok.. Skal nok klare å vente til imorgen, har salva..

Skrevet

Graviditet og amming

Underlivssopp er vanlig hos gravide pga. høye nivåer av østrogen. Pevaryl og Canesten kan brukes under graviditet, men det er viktig at vagitorien innføres med fingrene og ikke med eventuell medfølgende applikator Virkestoffet i Canesten og Pevaryl går ikke over i morsmelken, og kan derfor brukes ved amming.

det er det som står i felleskatalogen og på apotek1 sine siden :)

Skrevet

Okei, så bra :) det er vell ikke så lett å bli kvitt en soppinfeksjon uten tablett? Er det noen som vet om "tegnene" på at man har sopp?

Skrevet

Symptomer for soppinfeksjon hos dame:

Kløe, gjerne sterkere om kvelden, ømme indre kjønnslepper og økt utflod som ofte har tykk konsistens og er hvitkornete (som cottage cheese...Ikke meningen å ødelegge det for dere for all fremtid, men det er den beste måten å beskrive det på)

Husk at mannen også må gjennomgå kur. Ellers kan dere smitte hverandre frem og tilbake selvom han ikke har noen symptomer. Da smører han penis inn med canesten-kremen to ganger daglig i en uke, slik som du gjør med vagina.

Sympromer hos menn som har blitt smittet:

Kløe, rød og gjerne stram forhud.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...