Gå til innhold

Bading av baby på 2 måneder

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurte på hvor ofte dere badet/bader deres baby på 2 måneder? På sykehuset fikk vi jo beskjed om å ikke bade babyen for ofte; heller hver 3.dag f.eks., fordi spebarna er jo ikke spesielt skitne.

Men jeg forsøker å innføre litt koselige kveldsrutiner; med stell, bad, mat, sang og seng... Og da må vi jo per definisjon bade hver dag. Men er dette for ofte for en baby på 2.måneder syns dere? Nå bader vi hver andre eller tredje dag :)

Takk for svar!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor ofte du vil bade babyen er jo opp til deg. Jeg og mine søsken ble alle badet hver kveld, for slik skulle det være. Jenta mi blir lett tørr i huden, så jeg bader henne bare annenhver dag. Har andre kveldsrutiner som leggesang o.l. Det merkes ikke på henne i det hele tatt noen forskjell på de kveldene hun har badet og ikke, så man kan ha koselige kveldsrutiner uten å bade hver dag.

Skrevet

Vi bader "når vi husker det" haha...stort sett en gang i uka eller så. Vasker jo flere ganger for dagen da ;)

Skrevet

Vi bader hver kveld.

Hun elsker og bade å det virker som om huden tåler det.

(Eneste er at hun hater å bli tørket, så vurderer å kutte ned på badingen av den grunn. Blir bare ukoselig og fælt når hun hyyylgriner hver kveld etter hun har badet...)

Skrevet

bruker dere noe shampo (de som har masse hår) og oljer?

vi har bare dusja krapylet til nå. hun blir 9 uker til fredag. her er det også heeeelt krise å ut av dusjen.. hun kan få strålen rett i ansiktet, null problem, men å måtte ut av dusjen.. GOSJ!!

Skrevet

Sophie er 3mnd og bader hver søndag. Thats it! Det har hun gjort hele livet;)

Vasker henne morgen og kveld da såklart...

Skrevet

Snupi har en del hår, men vi bruker ikke noe shampoo. Bruker olje i vannet, og that's it! Her også var det krise å komme opp av vannet før, men nå går det greit. Husker ikke helt hva vi gjorde før, men nå står hvertfall den som ikke bader henne klar med et håndkle når hun skal opp. Pakker henne stramt inn i dette og holder henne godt inntil oss mens den som bader heller ut vann av balja og gjør klar stellematta igjen. Kanskje det har noe å si at hun får litt kroppsvarme av den som holder henne i håndkleet? Det blir jo kaldt når man kommer opp av vannet/ut av dusjen...

Skrevet

Vi bader hver nesten hver kveld, i balje eller jeg sender både mann og barna i badedkaret. Da koser de seg...

Vi hadde også endel skriking nå vi tok minstemann opp av vannet, vi løste det ved å skru opp tempraturen på badet, så nå bare koser han seg med å sprelle naken på stellebordet.

Han er 2,5 mnd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...