Gå til innhold

Trenger tips til LETT sportsvogn som blir liten sammenlagt (lignende simo reisetrille, men med mulighet for å snu sittedelen)

Anbefalte innlegg

Noen som har tips til en LETT og god sportstrille hvor barnet kan sitte vendt mot trilleren? Gjerne til en like gunstig pris som den billige reisetrilla fra simo... Må ha full liggestilling, og være robust. :-)

Fortsetter under...

Den første trillen jeg kom til å tenke på da er Bugaboo Bee. Evt. Teutonia Mistral (selv om den nok ikke er en utpreget reisetrille)...

Brio Sing er vel også en forholdsvis lett trille hvor du kan ha barnet mot deg slik at dere kan se hverandre under trillingen. Ellers er det ikke mange vognene som både har vendbar sittedel, er en lett reisetrille, full liggestilling, robust og billig. ;-)

Hehe, jeg har kanskje mange krav.. :-)

Tingen er den at jeg har en Emmaljunga Duo Edge. Veldig god vogn, men tar alt for mye plass i bilen når vi skal på ferie m.m.

Jeg har også en Quinny Buzz, men den vil jeg selge. Synes den er for "åpen", og holder ikke som vogn på ferier fordi lillejenta sliter med å få sove i den.

Derfor ønsker jeg en vogn som tar liten plass i bilen når vi skal på ferie, men hvor hun kan sove godt. Trenger strengt tatt ikke være en typisk TRILLE, men en jeg kan bruke når jeg skal ha vogn med i bil... Dersom jeg kan finne den på finn.no trenger den jo ikke være så billig ny..

Annonse

Har akkurat kjøpt oss en carena free (ikke en carena easy).

Den dekker de kravene du nevner tror jeg.

-Den er en sportsvogn, men nokså lett (12 kg og lett å slå sammen).

-Den har full liggestilling og 2 sittestillinger

-Den har vendbar sittedel

-Den har god kalesje og ordentlige hjul (ikke paraplytrillehjul, men punkteringsfrie litt større hjul).

-Den er forholdsvis billig, fikk den for 1300 kr i Sverige.

Vi har den som reservevogn nå, skal ha den med på et par utenlandsturer til sommren og deretter blir den en stødig og grei sovevogn i bhg til høsten!

Annonse

Vi kjøpte en trehjuling Baby Jogger for 7 år siden. Er veldig fornøyd med den i forhold til palss den tar i bilen og vekta. Den er også veldig lett å trille fordi du kan få den med store hjul. Mener å huske at vi kunne velge melom 12, 16 og 20 tommers hjul. Hjulene er veldig enkle å ta av vogna og du får da lagt ramma til vogna sammen halt flat. vi hat hatt den med på mange ferieturer i bil. Den er lett å ha med seg på tur på skogsveier, gress, noe ulent terreng og strender. Den forserer fortau enkelt p.g.a de store hjulene.

Vogna var ikke vendbar da vi kjøpte den og vi kan ikke legge ned seteryggen helt flatt. Mulig de har videreutviklet den i de senere årene. Vi kjører til og med to barn i den på enkelte turer. Minsten sitter i vogndelen, mens storesøster sitter foran mot forbrettet.

Vi venter tredjemann nå og kommer sikkert til å bruke denne vogna ennå flere ganer. Dette må ha vært et av våre beste kjøp på bebi/barneutstyrfronten.

Lykke til med leting etter den riktige sportsvogna/bebitrilla.

Jeg blir bare mer og mer forvirret ang. hvilken vogn jeg skal velge..

Har veldig lysst på Teutonia Fun - men tror dere den blir mer som en vanlig vogn enn en reisevogn? Vil jo strengt tatt ikke ha en som er like "stor" som sportsdelen i Emmaljunda duo-vogna vår..

Vil ha en LETT og som blir liten sammenlagt... Har lest at fun-vognene hadde ganske dårlig understell tidligere, så jeg bør visst kjøpe nyere enn 06-modellene. Og da blir de plutselig litt dyrere. Er egentlig veldig få av dem på finn.no. Det som hadde vært veldig pluss, var en vogn som en kunne ha maxi-cosi setet på....

Jeg har også denne vognen. Overraskende fornøyd. Om du søker på carena freeride på barnevognguiden.no finner du den, eller på finn.no (noen steder heter den free og andre freeride, og jeg ANER ikke hva forskjellen er eller om det er noen forskjel).

Denne trilla blir ikke spesielt liten sammenlagt, men helt vanlig om man kan si det om noen vogn. Det er heller ikke spesielt høyt opunder kalesjen, men det er kanskje ikke så farlig på sommerferie hvor man ikke skal ha STOR pose uansett?

Fordelen er at den er lett, synes jeg. Den er også lett å trille, men litt dårlig fjæring om du skal ha den som trille i skog og mark, i alle fall veldig forskjell fra spirit'n som er temmelig bevegelig alle veger. Men det går fint for en tur eller to, men kanskje ikke daglig.....

Vi bruker vår som sovevogn og reservevogn på snøtunge dager, da vi ellers har en spiritS3 som ikke er mest glad i slapseføre hihi

Teutonia sin softbag får plass i vogna, men selene er ikke kompatible.

Vogna fåes i mange ulike spreke og ikke så spreke farger, selv valgte vi svart... (passet best med softbagen vi hadde.)

Vi betalte 1.999,- i en butikk tilknyttet reflex kjeden. (november 2008).

Håper dette hjalp deg litt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...