Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er sykemeldt 50 prosent pga. smerter fremme i lysken og bak på setet, særlig høyre side. Dette er mitt 3.svangerskap, og jeg har aldri hatt slike smerter før. Kjennes hvis jeg står og går for mye eller hvis jeg har sittet lenge og skal reise meg opp. Stivner helt til i hoftene. Legen har sjekket meg og tok da å trykket kneet mitt ned mot bekkenet mens jeg låg på en benk. Da fikk jeg ikke vondt, og han mente at da kunne det ikke være bekkenløsning. Fikk diagnose muskel, skjelettsmerter e.l.

Hvordan har legen til dere som har bekkenløsning funnet ut at det er det dere har? Tenker på rettigheter til å få dekke fysioterapibehandling. Syns jo smertene mine ligner veldig på det jeg har hørt er bekkenløsning.

Er i uke 30, og ble sykemeldt 50 i uke 26. Syns smertene er blitt verre.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139748627-hva-kan-kalles-bekkenl%C3%B8sning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

det stemmer at den testen legen tok på deg, er EN av flere for å finne ut om det er bekkenløsning eller ikke. Det å sette en diagnose kun ut i fra denne er heller tynt.

Da jeg fikk diagnosen sist, var dette en av flere tester fysioterapauten gjorde med meg. Det som var litt merkelig var at jeg ikke hadde vondt på noen av de tingene hun gjorde, men smertene til daglig var der samme pokker. Min fysio, som jeg våger påstå er blandt landets fremste innen bekkenplager, forklarte at man kan ha bekkenløsning uten å få framprovosert smerter av slike tester. Blant annet den du har tatt. Da gjelder det å lytte på kvinnen og høre hvilke erfaringer man har rundt smertene i det daglige.

Så det å si at du ikke har bekkenløsning ut i fra den enkle testen der, det mener jeg er for tynt. Se om du kan finne en fysio med kunnskap om området, be om time og få denne til å se på deg. DERETTER kan denne fysioen kanskje ringe din lege for å forklare dette. Min fysio tilbød seg ofte å ringe min lege hvis legen min ikke trodde meg, eller forsto meg. Men jeg var griseheldig og hadde en lege med kunnskap og evne til å tro på meg.

Jeg synes ikke du skal gi deg med dette. Hva med å prøve her inne om det er noen som vet om en fysio der du bor? Og treffer du en fysioterapaut som kan dette, er det håp om at du kan få en litt bedre hverdag. :-) Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...