Anonym bruker Skrevet 4. mars 2009 #1 Skrevet 4. mars 2009 Hei damer ! Vil fortelle dere om meg selv. Har hatt PCOS helt siden jeg var 19 år. (Er 31 nå)Trodde aldri jeg ville få barn. Men etter et stort fokus på sunn mat, mye mosjon og vekten(hele tiden) så er jeg nå på vei med 2.mann. Det er håp for damer med PCOS men dere må gjøre en stor egen innsats når det gjelder kost og mosjon. Metformin hjelper men ikke uten at dere legger om kostholdet. Ønsker dere masse lykke til!
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2009 #2 Skrevet 4. mars 2009 Hei anonym! Tusen takk for at du delte dette med oss- det gir håp for oss som er prøvere. Jeg har gått ned 14 kg siden september, og det har hjulpet betraktelig! Men har enda litt igjen, og håper at innsatsen min vil resultere i barn for vår del Er du hardt rammet av PCOS? Er begge barna dine blitt til uten hjelpemidler? Kanskje du også kan si litt om hva slags trening du driver med, og hvilke kostholdserfaringer du har gjort deg? Gleder meg til å høre mer fra deg
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2009 #3 Skrevet 5. mars 2009 Jeg dytter litt på denne, i håp om at du som startet tråden vil skrive mer!
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2009 #4 Skrevet 9. mars 2009 Hei til deg også! Jeg hadde veldig sjeldent menstrasjon, var jeg heldig så er det 2 ganger i året. Har vært litt plaget med uren hud men det har roet seg. Ustabil vekt og masse cycter. Vårt første barn kom helt uten noen form for medikamenter. Var da mye slankere enn med 2,mann. Ved 2.mann så gikk jeg jo på trippel dose med Metformin men føler selv at det var en god hjelp men ikke hovedgrunnen til at det klaffet igjen. Jeg er ikke noen treningsfrik, Har gått tur et par ganger i uken med venninner. Også lever vi aktivt med ski,skøyter, svømming som fritidsaktiviteter men ikke som trim i den forstand. Vært flink med kostholdet men ingen fanatiker. Kuttet ut godteri og brus i hverdagen, spiser ofte,lite men sunt. Drikker mye vann. Også la vi vekk alle tanker om barn. Bestemte oss for å leve livet og ikke bare fokusere på det vi ikke hadde. Også hjelper det med mye sex.. Er sikker på at dere blir gravide i 2009! ;-) Ønsker deg masse lykke til!
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2009 #5 Skrevet 13. mars 2009 Tusen takk for at du tok deg tid til å svare igjen! Jeg har mensen hver måned, og den er relativt stabil, mellom dag 28 - 35. Men jeg har ikke eggløsning hver måned... Jeg hadde masse cyster i fjor da de oppdaget at jeg hadde PCOS, men i år hadde jeg kun 8 små igjen på hver eggstokk. Det er nok et resultat av at jeg har gått ned 14 kg på ketolyse. Jeg spiser lite "tomme" karbohydrater, men masse fett og proteiner. Drikker også masse vann! Jeg har begynt å trene mer nå. Spiller fotball en gang i uken, og volleyball også. Vi har ikke et aktivt liv i det hele tatt, eller, jeg har ikke... Er altfor glad i bilen min Men nå går vi våren i møte, og jeg skal virkelig skjerpe meg! Kan jeg spørre deg hvor høy du er og hvor mye du veier? Jeg er ca 1,70 og veier ca 80 kg. Jeg har aldri tatt blodprøver eller andre ting for å sjekke om jeg har forhøyet blodsukker eller ubalanse i hormonene... Det bør jeg kanskje gjøre? Når du sier trippel dose Metformin... Mener du egentlig Pergo?? Jeg tror Pergo blir det neste for oss, om ikke det skjer noe snart... Hvor gamle er barna dine? Gutt/jente? Planlegger dere flere? Håper du har rett i at vi blir gravide i 2009 - det hadde vært fint God helg!
Anonym bruker Skrevet 7. april 2009 #6 Skrevet 7. april 2009 Hei igjen og beklager sent svar. Jeg er 1,72 cm høy og veide før 2 mann var på vei ca 78 kg. Nå er det en helt annen sak da jeg er høygravid ;-) Metformin er insulin medikament som diabetikere bruker og som funker veldig bra på oss med pco,pcos. Snakk med legen din. har tatt mange Pergo kurer det funket ikke for oss. Men det har funket for andre så det er jo verdt et forsøk! Vi har ei jente fra før og venter nå ei til om få uker.Og nei vi planlegger ikke flere, super glad for at vi har klart det 2 ganger og sier oss fornøyd med det. Syns du har vært kjempe flink som har gått så mye ned i vekt! Lykke til!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå