blå+? Skrevet 4. mars 2009 #1 Skrevet 4. mars 2009 vekker dere andre småen når det er på tide med mat om natta? jordmor og helsesøster som jeg har hatt samtale med, er veldig opptatt med at det ikke skulle gå mere enn 3-4 timer mellom hvert måltid. Gutten min er nå 18 dager gammel, og i natt sleit jeg veldig med å holde han våken for å få i han litt mat.. han våkner vel når han er sulten nok? huff.. er så veldig usikker rundt dette. Håper dere har noen kloke ord!
Sunnybeach4gull :) Skrevet 4. mars 2009 #2 Skrevet 4. mars 2009 Heya :-) Dm styre d dær sjøl :-) Så lenge dagsinntaket eller e tilstrekkelig så trenge du ikke vekke han ;-) Han spise sikkert veldig godt om mårran når han våkne?? Pris dæ heller lykkelig for at du kan sove natta igjennom :-) Kos dæ :-)
Gjest yrild Skrevet 4. mars 2009 #3 Skrevet 4. mars 2009 Hei :-) Hvis han er for tidligfødt eller gikk ned veldig mye de første dagene skal man vel passe på, ellers så vekker man vel kun når babyen ikke legger ordentlig på seg. Min lillemann har spist som en hest fra dag 1, men sov ofte 5 timer i strekk de første 3 ukene (ikke nå lenger beklageligvis!). Han la på seg drøyt 200gr i uka og da var det ingen grunn til å vekke ham :-) Klem
Marsipan❤grisen Skrevet 4. mars 2009 #4 Skrevet 4. mars 2009 Min baby gikk også fint opp i vekt, så jeg har aldri vekt henne for å gi mat. Det spørs hva behovet til din sønn er. Går han fint opp i vekt og det ikke er noen andre problemer som tilsier at han må vekkes for å få mat, ser jeg ingen grunn til at du skulle trenge det. Dem våkner vel som regel selv når dem er sultne.
blå+? Skrevet 4. mars 2009 Forfatter #5 Skrevet 4. mars 2009 han spiser godt om morran ja, og ellers på dagen. Legger fint på seg. Han var ganske liten når han blei født. 2675gr og 46cm lang. 8 dager før termin. Men barnelegen meinte han ikke var undervektig i forhold til lengde. Tror jeg skal prøve å stresse litt mindre med klokka i natt, så kanksje jeg og får sove litt bedre! Takk for råd;)
Itsrejk Skrevet 4. mars 2009 #6 Skrevet 4. mars 2009 Pjokken min lot det gå seks-åtte timer mellom måltidene på natta fra han var fem dager gammel. Jeg vekket ham absolutt ikke. Han sier fra når han er sulten. Vil ikke risikere å ødelegge en god, medfødt døgnrytme!
Marsipan❤grisen Skrevet 4. mars 2009 #7 Skrevet 4. mars 2009 Når jenta mi var så liten som din kunne hun sove i opptil 9 timer i strekk uten mat om natten. Hun var også under 3 kg når hun ble født, men spiste seg fort opp i vekt :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå