Gå til innhold

Da har jeg fått mail fra Jon hausken

Anbefalte innlegg

Skrevet

det har lenge vert snakk om at jeg skulle ta en synachen test for å se hvor problemet mitt egentlig ligger. Jon hadde snakket med flere leger ang min historie og diagnose. De mente at det hadde ikke noe for seg å ta undersøkelsen. de mente også at det hadde ikke noe for seg å prøve å hjelpe meg å bli gravid. Jeg er ett håplaust tilfelle som ikke kan gjøres noe med.

¨å nå sitter jeg her da. Vet ikke helt hvordan jeg skal ta dette. har hørt det før, har jo klart å motbevise det en gang før. Men jeg vet jo samtidig at det er sant det de sier. Jon var ikke klar for å gi meg opp, så jeg skal til samtale med han på mandag om hva vi skal gjøre videre. Men jeg føler at det lille jeg hadde av håp er borte nå. jeg kommer meg faktisk ingen vei. Det finnes ingen medisiner, ingen undersøkelser eller noe som kan hjelpe meg. Jeg er å blir i overgangsalderen for resten av livet:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff...

Kjenner deg ikke og kan ikke forestille meg hvordan du har det, men sender deg uansett noen gode tanker og en varm klem!!

Skrevet

Hva med ivf i naturlig syklus?

I stedetfor masse medisiner ol, hvis du reagerer på pergo... ta pergo og El sprøyte og så utta.

greit du får kun et eller to egg men det var vel det samme når du hadde normal ivf?

Eller inseminasjoner... da er sjansen litt høyere enn i naturlig syklus.

Håper det finnes en løsning..

Skrevet

Hei Tryne. Du er eneste her som jeg "kjenner" som har virkelig opplevd masse og står virkelig på. Jeg beundrer din engasjement :-) Så godt å høre at Jon ikke var klar for å gi deg opp, håper han kan komme med noe han kan bidra med. Du kommer nok til å stå på så lenge du har håp. Det er bedre å ha prøvd enn å ikke ha prøvd. Alle kommer nok til et punkt der man må begynne å tenke på alternativ plan hvis ting ikke går som det skal. Jeg krysser fingrene for samtalen med Jon xxx :-)

Lykketilklem :-)

Skrevet

"Håpløst tilfelle", det er det værste j har hørt.Klart du kan få hjelp, men det er mulig du ikke får det her i Norge.

Jeg fikk ingen hjelp videre her i gamlelandet...blakker oss helt ved å dra til Danmark...men der har de tro på en......tross "skavanker".

Enig med Lindynatt...IVF i naturlig syklus....Og har de noengang foreslått et kort regime for deg ?

Hmmm...kan vel ikke akkurat kalle meg ekspert, men jeg tror at det er håp for alle!

åå..kjære Tryne-mor, hold motet oppe.Hold deg her hos oss!!Vi trenger deg vettu,venne.Jeg vet at det finnes en løsning for deg der ute et sted.

Og du...send journalen din til dr Lindenberg v Nordica.De ser på den gratis.Be de titte på den og høre om de har erfaring.

Kjeeeeeeeeeeeempeklem

Skrevet

Lindynatt

Jeg har tenkt tanken for å si det sånn, å det er en av de tingene jeg kommer til å nevne for han. faktumet er at jeg klarte å få jenten min på pergotime for ca 3 år siden. det var nok flaks. Så jeg er mer for å prøve pergotime med inseminering. men dersom man tar pergo + EL sprøyte uten at de sprøyter sæden inn, hva er da vitsen med EL sprøyte????

Å dte stemmer ja, jeg fikk berre ett og to egg når jeg hadde vanlig IVF. Så det er vel ikke noe vits å prøve igjen. men går det feks an å prøve pergo+menopur?? for å prøve å bedre eggkvaliteten?

Skrevet

Satser

takk å bukker for gode ord fra deg. det er godt å ha "kjenns" folk her inne. jeg er ikke klar for å gi opp enda, er vel den eneste grunnen til at jeg holder ut dette greiene her. jeg skal ha ett barn til, da legger jeg det på hylla. det er ikke vert mer strev da. da har jenta fått søsken.

Skrevet

jeg har hatt både lang og kort regime, blir aldri mer enn ett eller to egg, å de har aldri vert bra kvalitet på tross min unge alder. heldigvis er ikke Jon den som gir opp, han var ikke klar for å hive meg på hylla slik som de andre var. føler meg veldig godt i varetat hos denne klinikken.

det varmer godt å høre de gode ordene fra deg Rose. det er godt å vote at noen bryr seg, for det er mange rundt oss som tilsynelatende virker som de ikke gjør det. det er tøfft å føle seg alene.

hva er e- mail adressen til Lindberg hos Nordica???

Skrevet

Joda en kombinasjob av menopur og pergo er også bra og pointet med El sprøyte er å vite temmelig nøyaktig når du har EL og at egget hopper nåår det har riktig størrelse.

Men du skrev at kroppen din ikke virkelig tåler en graviditet, bekkenløsning osv.

Er du virkelig helt sikker på at du vil gjenomføre flere graviditeter?

Hvis ja, er jo eggdonasjon kanskje veien å gå

Skrevet

Enig med lindynatt - eggdonasjon høres ut til å være midt i blinken for deg. Da får jenta di søsken, og du får oppleve å gå gravid en gang til :-)

Skrevet

jeg har tenkt mye på dette, ang. helsen min ved en ny graviditet. jeg har bestemmt meg for at jeg tar den risikoen det måtte være ved en ny graviditete. det er mange risikoer i bilde både for meg å ett barn. Men jeg vet vertfall at denne gangen vil jeg få skikkelig oppfølging. har fått det svart på hvit.

jeg vet at eggdonasjon hadde løst vårt problem. Problemet er vel at jeg klarer ikke helt å komme meg forbi det etiske problemet. men jeg skal love deg at mange ganger så skulle jeg ønske at jeg ikek tenkte slik. Har så lyst til å oppleve det igjen

Skrevet

Hvilket etisk problem?

Greit at Norge forskjellsbehandler sæd og eggceller men det er en celle...

Skrevet

for meg er ett befruktet egg ett barn uansett hvor langt det er kommt. Men det etiske problemet som jeg slieter litt med (som jeg vet også at mange andre gjør) er at min mann (som det blir i dette tilfelle) lager faktisk ett barn med en annen person. det blir liksom ikke helt bra i hodet mitt. Å adopstere blir på en måte annerledes fordi da har barnet kommt til verden, det hadde liksom ikke valg. Å ingen av foreldre er bilogisk sett dens. vanskelig å forklare. jeg sluter rett å slett med at man virkelig leker med naturen. Å det har ingenting med at jeg ikke får være genetisk sett barnets mor men min mann gjør det, for om det hadde vert omvendt så hadde det likevell vert rart for meg.

nei, dette er vanskelig å forklare.

Skrevet

takk satser, da er mailen sendt.

kommer aldri i nærmeste fremtid ha råd til å ta flere behandlinger, men kan jo høre hva han sier

Skrevet

Jo men du får ikke et befruktet egg, kun et egg som blir befruktet med din mann sine sædceller...

Dessuten er all medisin inngrep i naturen ;)

Skjønner det er vanskelig men jeg ville helere hatt et barn som man i allefall visste 50% av genene hvor det hadde fått det i fra enn et adoptert.

Skrevet

jeg vet at man får kun en eggcelle. Men den eggcellen er med å lager ett barn sammen med min mannssædcele. har vanskelig for å klare ordlegge meg, klarer liksom ikke å forklare helt hva jeg mener.

Alle medisin er inngrep i naturen, det er jeg enig i. men for meg er noen inngrep større enn andre;)

i motsettning til deg ville jeg heller hatt ett adoptert, problemet er vel at det er veeeeeldig linge til vi kan få det. minuset med adopsjon er at man får ikke å gravid

Skrevet

Ikke bare det, men du vet aldri hva du får, om barnet har f.es hat en mor som har drukket under svangerskapet.

Masse celler kan lage et barn, jeg ville informert meg mer, tenk på hvor mange eggceller naturen kaster vekk....

Jeg har (tror jeg) El omtrent hver måned, men det blir ikke barn av det...

Skrevet

det vet jeg, det er alltid risikoer uansett. har en kvinnelig bekjennt som har en mann som ikke har levende sædceller. de hat hatt sæddonasjon. jenta ble født med mange hjertfeil og dø noen mnd gammel. Så man vet jo aldri hva man får.

jeg sjønner poenget ditt med at mange egg blir kastet, men jeg synes det er vanskelig likevell. Skal ikke være lette valg å ta. det eneste jeg vet er at jeg har lyst å gå gravid igjen (forstå det den som kan, svangerskapet var ikek bra i det hele tatt).

Jeg som du har også EL hver mnd, men blir ikke noe av det likevell her heller.

man har ikke du PCO????Hvor lenge har du prøvd nå, begynner vel å bli en stund

Skrevet

Jo jeg hqar pcso og vi prøver ike å bli gravid, jeg har slitasjegitk i rygg og nær og et svangerskap og spedbarnstid er ikke forenelig med dette

Er jo typisk, da vi prøvde å bli gravid, hadde jeg ikke naturlige EL, nå har jeg det.

Finnes ingen garantier men hvis du ikke produserer egg men vil gå gravid, er ED tingen.

Dessuten adopterte barn har det ikke så lett, slektstre f.eks, en umulighet, man ligner ikke på søsken/ foreldre osv.

Skrevet

så du er på en måte ferdig med hele barneproblematikken om jeg forstår det rett???

Vi får se hva det blir til. har skreve opp en del ønsker til Jon hausken som vi skal diskutere. Blir det ikke noe barn i løpet av det neste året så kan det jo være jeg ser annerledes på det

Skrevet

Ja vi er helt ferdig, skal ikke ha barn, er i dag glad for at jeg ikke ble gravid den gangen fordid et hadde en grunn

Skrevet

det er bra du sitter igjen med den følelsen:) Hva driver du med nå da?? Hva jobber du som?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...