Gå til innhold

Så hände det som inte skulle hända..igen=(

Achieved my Everest79-♀2010

Anbefalte innlegg

Hej

Efter en komplisert MA 2aug med tre utskrapningar hade vi lyckats att bli gravida igen. Vi höll oss ganska så neutrala till graviditeten å berättade inte om den för någon. Ullevål gav oss muligheten att komma på tidigt ultralyd den 3mars (var då 8+1). Så igår begav vi oss till Ullevål super nervösa men ändå positiva då jag varit väldigt kvalm denna gången plus alla andra graviditetssymptomer. Hade åxå alla läkares ord i bakhuvudet: 50%mister första gången de är gravida och nästa gång kommer det gå helt fint. Tog inte lång tid från hon började ultraljudet till jag förstod att nått va fel.. där låg ett fint litet foster på 1.1cm men tyvärr hittade hon inget bankande hjärta=(

Är det möjligt??? Förra gången upptäckte vi det i uke 12 men fostret hade gett upp i uke 7 å samma var det denna gången.

De ville ta hcg prov av mej tisd å torsd bara för att bekräfta att det är en ny MA.. så nu sitter jag här å bara gråter. 1 gång är otur och kan hända vem som helst men 2 ggr känns inte som att det är normalt.

Är det någon som varit med om 2 MA efter varandra för att så ha en lyckad graviditet?

Skall be/tvinga Ullevål ta några prover för å se om det kan vara koaguleringsproblem.. de sa att jag nästa gång skulle få ultralyd varje vecka, men det hjälper ju ingenting om min livmor tar livet at fostret i vecka 7=(

Är lessen, arg, förtvivlad..ja allt!! Är inte rättvist att man skall behöva gå igenom detta tre gånger innan de faktiskt gidder å ta prover.

Uff.. behövde bara skriva av mej...

Fortsetter under...

Ja det e helt jävligt (förlåt).. förra gången kunde man lixom trösta sej med att det sker många å att det är normalt. Denna gången går tankarna mer ut på: vad e det för fel på mej, kommer detta ske nästa gång åxå, kommer jag aldrig att få egna barn!!!! Uff..

En tröst är ju att vi blir gravida lätt.. men samtidigt så önskar jag att jag inte blir det, ingen ide å bli gravid om det ändå ska sluta i MA!

Hoppas bara att ullevål förstår min förtvivlan å rädsla så jag slipper gå igenom detta en gång till OM det är nått de kan göra.

Ja vi får hoppas att alla goda ting är tre. Lyckas du hålla de positiva tankarna uppe??

Kram på dej

Tack.. eller vad skriver man?! Nej jag håller med att jag inte fortjener dette, ingen fortjener å miste to gånger!!!

Hade du utskrapning eller tog du piller?

Varför kan inte det å få barn vara så enkelt som man trodde när man va yngre??

Blir iallafall skönt å få hcg-resultaten imorgon.. fick timme till utskrapning idag men så ville jag vara 110% så då bestämde vi oss för att ta hcgn..

Jaja.. inget vi kan göra åt denna saken.. hoppas bara att allt går som det ska denna gången å att mensen kommer tebax snabbt. Måste ju bara prova igen å kryssa fingrarna för att det var otur. Om inte så får vi iallafall starta utredning.. känns surt å vara tvungen att mista tre gånger för att de ska ta en på allvar!

Massa lycka till å så nästa gång ska den lille sitta!!!!

Annonse

Så trist å se at du har mistet igjen! Vet så alt for godt hvordan du har det... Den vanvittig torturen det er å ligge på UL, og lete etter det bankende hjertet som ikke er der...

Har også mistet 2 ganger i MA (uke 10 og 14) og en SA (uke 5).

Er midt i utredning nå (i Stockholm), og skal på et "svar" i april. Jeg vet at jeg har koaguleringsproblem, så jeg regner med å få en bekreftelse på det jeg har mistenkt lenge.

Jeg har 2 venninner som har fått en baby etter 3 missfall...

Ønsker deg alt godt, og lykke til videre i den vonde situasjonen du er i.

Klem

Tack Luddes mamma.. Hur kommer det sej att du är på utredning i Stockholm? Har ni tänkt vänta med å försöka igen till ni får svar?

Jag blir bara så otroligt uppgiven.. tycker två MA i eksakt samma vecka visar ett mönster å då borde sjukhuset kanske utesluta några av de vanligaste orsakerna. Koaguleringsproblem verkar ju vara ett av dom å som jag har förstått så kan man finna ut det av ett blodprov?

Vet att det bara är å bita ihop å se framöver å prova på nytt men aj vad tungt det känns!!

Är bitter, lessen å förtvivlad.. trodde aldrig jag skulle sitta i denna situation. Plus att ALLA runt mej har oproblematiska svangerskap å då blir det ekstra svårt å tro att detta är normalt.

Uff hör hur bitter jag är.. nej ska försöka vända mina tankar, kommer inge bra ut av å vara bitter!!!

Kram

Kjære deg, dette var jammen triste saker!

DU har det vondt nå, men IKKE mist motet, det kan gå helt fint til slutt. Vil dele min historie med deg:

2002: Fødte en nydelig datter, uplanlagt gravid, alt helt perfekt både med graviditet og fødsel

2004: Gravid, oppdaget på UL i uke 16 at det ikke var liv. Fosteret hadde vært dødt lenge, blæremola ble konstatert. Prøvepause i 7 mnd pga blæremola.

2006: Gravid igjen, etter 8 mnd prøving. MA oppdaget på UL på Valentindagen i uke 11. Fosteret døde uke 10,

2007: Føder en velskapt guttebaby til termin, ingen komplikasjoner i svangerskapet,

2008: Gravid igjen, MA oppdaget på UL i uke 11. Fosteret døde rundt uke 6.

Som du ser så har jeg vært igjennom en hel del nedturer og oppturer de siste 7 årene! Jeg har vært så heldig at jeg har fått to velskapte barn, og jeg priser meg lykkelig for det!

Nå har jeg bedt om utredning, for jeg mener at det sikkert er en koagulasjonsforstyrrelse som gjør at fosterene går til grunne gang på gang. Har fått påvist protein C og S mangel, og dette kan gi økt tendens til blodpropp og fosterdød. Skal ta flerer prøver nå fremover.

Tanken min er å enten prøve å bli gravid sammen med blodfortynnende medisiner, eller å rett og slett legge alt på hylla. Har jo to friske barn, og føler meg heldig. Ønsker ikke å gå igjennom flere MA'er, for det er ikke noe gøy.

Så tilbake til deg, kjære Achieving my Everest79, du må ikke gi opp, jeg tror du lykkes til slutt!

Men veien frem mot et barn er ikke like smertefri for alle, uheldigvis. Lykke til, og spør viss du lurer på noe!

PS: Luddes mamma; hva slags koagulasjonsforstyrrelse har de funnet hos deg? Hadde vært interessant å høre mer om det, føler meg litt alene med dette styret mitt.

Knøtt_nr_3?_I tankeboksen.. tusen tack för ditt svar! Ser ju att det går å få en lyckad graviditet fastän man haft 2 MA på rad å det är positivt!! Jag hoppas att Ullevål tar mej seriöst å gidder å ta några blodprov så jag iallafall vet att de är på min sida!! Ingen borde behöva gå igenom aborter å inte få nån slags hjälp.. Måste säja att det känns lite konstigt att ett så stort å vanligt problem får så lite uppmärksamhet! Lite forsning å i tillegg skall vi kvinnor bara tackla det för det är sååå vanligt!!!

Om man faktiskt efter första aborten tog några blodprov för att iallafall kunna eliminera de vanligaste orsakerna!

Uff.. detta är ont men jag skall inte ge upp. Det positiva är att vi blir lätt gravida å en gång måste det ju fungera även för oss.

Tack för all stötte här.. verkligen det man behöver!

Men e ont å se hur många som faktiskt går igenom detsamma som vi gör just nu!!

Kram

Achieving my Everest79

Jeg bor i Stockholm (Svensk sambo), derfor utredning her. Går til en spesialist på Medborgarplatsen på Söder.

Knøtt_nr_3?_I tankeboksen

Jeg har Leiden Mutasjon protein C. Men bare hetrosygot (altså enkelt genetisk). Fikk allment forbud mot p-piller og ble oppfordret til å bruke støttestrømper når jeg flyr, da jeg fikk beskjed rundt 2000. Da jeg ble gravid med min sønn, nevnte jeg det, men fikk beskjed om at det ikke var noe problem siden det ikke var homosygot (dobbelt genetisk)... Men da jeg var på utredningen forrige uke, sa legen at hun trodde det var mest sansynlig at Leiden Mustasjoen var grunnen til abortene.

De tok 11 rør med blod i går, så jeg håper jeg får et svar i april.

Om du går inn på formumet Habituell abort under Alle forum på BIM fins det flere som har Leiden Mutasjon, bla, L prøver igjen. Hun har skevet endel om dette der.

Lykke til videre

Annonse

Everest, jeg fikk kun tabletter, ingen utskrapning. Brukte 2 mens før jeg var tom for rester. Jeg kommer til å kreve utskrapning neste gang, om det blir en neste gang, selv om jeg vet at det fortsatt kan være rester igjen da. Jeg vet at du måtte gjennom flere utskrapninger, var nok en stor påkjenning det. Lykke til med bearbeidelsen av denne ufattelig triste hendelsen...

Tenker litt som deg Everest, at det det går ikke ann å være uheldig to ganger etter hverandre. Er skikkelg redd for at det er noe galt med meg og at det samme skal skje for tredje gang......MEN jeg har bestemt meg for å høre på legene og være positiv. Satse på at det var uflaks og at det neste gang går veldig bra.

Har en kjempesnill og forståelsesfull mann som er bare god, og det hjelper veldig. Lykke til i morgen da!

Så söte alla är som skriver så mycke fint å positivt!! Tack!

Sjukhuset ringde med mina hcg-resultater å de va tydligen väldigt höga å fina (110000) så de ville att jag kom in imorgon å tog ett ultralyd till innan utskrapning.. bara för att vara helt säkra. känner att det ska bli skönt, denna gången vet jag ju vad jag kan vänta å kan då ställa frågor om hur det ser ut!!

Skall även be legen om å ta blodprov för koagulerings problem.. har skrivit en lista över ting de kan testa. Hoppas de lyssnar på mej!

Har ju hållit detta hemligt för alla så e bara jag å min sambo som vet vad som sker.. har ikväll varit på middag med mina två bästa veninnor å det kändes faktiskt skönt att de inte vet. Fick tänkt på annat å skratta vilket jag inte gjort på flera dagar. Kommer berätta det för dom när jag själv känner att jag klarar det. Just nu vill jag inte att folk ska tycka synd om mej å bara prata om detta.. är aven rädd för att alla ska tänka att nått är fel med oss vilket är tankar jag själv försöker styra undan.

Många tycker kanske det är konstigt att vi väljer att gå igenom detta ensamma, men för oss känns det rätt.

Tack igen alla som skriver.. är alltid upplyftande att få andras meningar å erfarenheter.=)

Nästa gång så ska den sitta om jag så ska behöva använda lim!

Kram

Hei Achiving... Jeg var ei av de som ventet på mensen etter SA 23 juli i fjor...sammen med deg og noen andre.. Har fulgt med deg og var så misunnelig da du og hun andre var blitt gravide på nytt..men så ble det så trist igjen for deg. Hjertet sank da jeg plutselig så at du var her inne på abortsiden igjen...

Jeg mistet altså 23 juli (08) og på nytt igjen i slutten av november (08)...Suger til meg alt det jeg leser fra de som har mistet flere ganger og så fått barn til slutt/ innimellom aborter.., samtidig som det er trøst i å lese om alle dere andre rundt om i landet som mister..Det er på en litt egoistisk måte godt å ikke være alene om å oppleve dette.. selv om jeg ikke ønsker at noen skal miste.

Mannen min og jeg prøver så godt vi bare kan å bli gravide på nytt. Denne gangen har jeg fått albyl e og pregnyl, men først må jeg bli gravid. Forrige måned slet vi så..etter samleie prøvde jeg å ikke reise meg/ ligge med beina høyt for å bli gravid, og endte opp med å få urinveisinfeksjon..Mensen kom ikke...før sent den 28.dagen...da hadde jeg alt begynt å håpe og funnet frem babytøyet som ligger klart...,men nei.. Nå er det mot slutten av mensen og vi må prøve å få tid og energi til nye uker med prøving...Er så tom og trist...nå skulle jeg ha sittet her med den første babyen jeg mistet...det er bare så urettferdig!

Tutta

Tenker på alle dere som har mistet. Det er fryktelig vondt. Vi mistet selv to ganger på rad. Vi hadde tre barn fra før, så vi visste vi kunne få barn, men nr 4 ble det litt mer "jobb" med. mars 07 var det tid for ul i uke 18+4. Ble møtt av et ul-bilde som viste en nydelig baby, men uten hjerteslag. H*n hadde vært død i 3-4uker. Et kjempesjokk som jeg brukte lang tid på å komme over. Etter 9 mnd ble jeg endelig gravid igjen (følte dette var det eneste som kunne hjelpe meg over sorgen). Dro på tidlig ul i uke 8, og nok en gang viste ul-bildet en MA. Sjokket ble ikke så stort denne gangen, for jeg hadde ikke tort å håpe for mye. Fikk utskrapning begge gangene. Fikk mensen igjen etter 4 uker, og deretter ble jeg gravid igjen! Lykkelig og livredd er vel det som best beskriver følelsene mine i det svangerskapet. Fikk god oppfølging med ul i uke 7, 12 , 18og 35.

Det gikk bra! for snart 4 måneder siden ble verdens fineste gutt født.

Ønsker dere lykke til, og håper dere slipper å gjennomgå noe slikt igjen!!

snart4barn?prøver igjen! Usch jag kan inte tänka mej hur hemskt det måste ha varit på ditt första ultralyd.. Men otroligt skönt å höra att det tredje gången gick bra, ger mej lite hopp iallafall. Va inte ett så stort chock för mej heller denna gången men lika ont.

Det e trist å höra om alla som gått igenom så mycke sorg på så kort tid. E otroligt vad man faktiskt klarar av å vad vi skall behöva utsätta oss för. Har man influensa så tar de blodprov å så kan man få influensa spruta för att inte få det, har man huvudvärk får man MR å har manhälsporre får man röntgen. MEN å mista ett barn det e så vanligt att man ska behöva uppleva det tre gånger innan man får ett enkelt blodprov. Blir så himla arg!!

Nej nu ska jag lägga mej på soffan å tycka synd om mej själv.

Kram

Til "Snart 4barn" - siden jeg har mistet to ganger synes jeg det er så godt å lese om at det er noen andre som har mistet to ganger og så fått det til på tredje forsøk..Gjorde du noe annet den siste gangen? Lurer også på hvor gammel du er...

Å nei og nei... Nå fikk jeg skikkelig vondt inni meg. Dette var trist lesing altså. Det er grusomt å miste en gang, men to eller flere etter hverandre kan ikke beskrives med ord en gang tror jeg.

Det må jo være en grunn til at du mister i samme uke. Jeg håper de finner ut av det og at du ikke må oppleve dette en tredje gang før de begynner å lete etter svaret på hvorfor det skjer.

Det er jo egentlig ganske umenneskelig at kvinner skal miste tre ganger før de i det hele tatt begynner å se på grunner til hvorfor det skjer.

Tving Ullevåll til å ta prøver neste gang.. Ikke gi deg før de har gjort det. Mas og mas på de - dessverre så må man ofte mase seg til før de gidder å gjøre noe.

Sender deg kjempemasse klemmer og ønsker at jeg kunne trøste bort alt det vonde!

Tutta: ja det e inte lätt att tackla två aborter, alla negativa tankar som man försökte förtränga första gången kommer tebax x 100.. Är det fel på mej? Kommer det ske nästa gång åxå?Åkommer vi aldrig att få ett barn? Tar kroppen skada av att bli gravid igen?

Just nu känner jag att jag vill vänta med å försöka igen, kan hända detta ändrar sej när jag fått lite distans till det men just nu orkar jag inte mer.

Har de tagit några tester av dej för att utesluta de mest vanliga orsakerna till att man mister? E det legen din som gitt dej albyl-e og pregnyl? Vad skall dessa hjälpa med?

Nej nu skall jag ta å laga mej lite mat å sätta på de två komedierna jag hyrt.. är ensam hemma då min sambo är på turne så dagarna å kvällarna är ganska långa vilket ger rum till många tankar=(

Jaja.. kommer mej igenom detta åxå, har ju inte så mycke valg.

Twigsy: ja detta suger!!! kan inte säja nått annat. Är arg å lessen om vartannat. ullevål vägrade ta några prover då de menade att detta var så vanligt att om de skulle börja utreda efter två aborter skulle de behöva öppna en ny avdelning.. SÅ GÖR DET DÅ!! Måste säja att man börjar undra om det hade varit samma regler om det va männen som va tvungen att utsätta sina kroppar för detta!

Nej nu ska jag ge mej.. får inte bli bitter.. kommer inge gott ut av det! Detta ska jag klara å en dag skall jag få barn, vägen dit är bara lite längre för oss.

Kram på er tjejer

Jeg har heldigvis en super gynekolog som jeg har fått mye hjelp av. Det var han jeg ringte til da jeg var blitt gravid for andre gang og nærmest kjente at kroppen tok livet av den lille...hadde fryktelig vondt i hodet og vondt oppe i brystet, nær hjertet...Han tok meg inn til en ultralyd i uke 6-7...da var fosteret bitte lite...så ut som det var i uke 4 enda jeg jo var bombesikker på at det var uke 6-7.., men et bitte lite hjerte slo så vidt det var...Jeg fattet håp, men siden spiren var så liten tok gynekologen meg inn til en ny sjekk halvannen uke etter..da var det helt stille på skjermen...den lille var død.

Da hadde jeg egentlig bestemt meg for å ikke få flere barn(jeg har fått to uten noen vansker), men gynekologen oppmuntret meg og foreslo at jeg skulle ta albyl-e og pregnyl dersom jeg ville prøve en gang til.

På kontoret til legen var jeg mer enn nok opptatt av at jeg hadde hatt min andre abort, så jeg glemte å spørre om hvorfor disse medisinene skulle hjelpe. Hjemme har jeg vært inne på nettet og lest mye om dette. Det finnes f.eks. en sykdom som gjør at blodet klumper seg og kvinner som har denne sykdommen aborterer ofte..Albyl-e gjør blant annet at blodet tynnes ut og fosteret har større sjangs til å få nok næring og klare seg. (Sykdommen kalles Hughes syndrom. )

Tutta

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...