Gå til innhold

Hvordan leker dere med og aktiviserer bayben? 3-4 mnd

Anbefalte innlegg

Gjest Mammamoms og 05.12.08-jenta
Skrevet

Føler liksom at jeg går litt tom for ideer.

Jenta ligger mye på babygymmen nå for tiden, og koser seg der. Hun ligger der en del for seg selv, også legger jeg med en del ned på gulvet sammen med henne. Men hva slags andre ting kan vi finne på?

Av og til sitter/ligger jeg på sofaen støttet opp til armlenet, og har bøyde bein. Jeg plasserer babyen på magen min, hvilende opp etter lårene mine. Der kan vi sitte og prate og synge en stund.

Ellers blir det jo noen runder hvor jeg bærer henne på armen og vi vandrer litt rundt i huset.

Litt magetrening, men der blir hun ganske fort fornøyd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det går stort sett i det samme her også, jenta mi er 4,5 mnd. Ligger endel alene på leketeppet sitt/ babygymmen, med mange leker rundt seg, og koser seg verre der nede. Turner rundt og leker med bamsene/ figurene sine- har det egentlig best alene, føler at jeg forstyrrer leken hennes litt hvis jeg hele tiden skal prate med henne.. I tillegg til prating på fang og bæring rundt i leiligheten, er også dansing/ sang til barne-CD populært:)

Skrevet

Heisann :-)

Gutten min leke masse under babygymmen å på golve der han rulle rundt å styre ;-) Bruke ha han endel i vippestoln dær han enten leke sjøl eller æ sitte foran han å vi synge "klappe søte" "gå i skogen" osv ;-)

Åsså elske han å ride ranke, hoppe på fanget å danse rundt eller sitte på fange å danse ;-) Da flire han hjerteli! ;-)

Han blir 4 mnd på mandag å vil ikke ligge passiv på golve mer :-P Aller helst vil han sitte på oppreist å da aleina :-P Men d syns mamman hans at han e litt for liten til ja :-P

Kos dæ me jenta di :-)

Skrevet

Åsså leke vi masse "borte- bøøø" Å d e syns han e kjempe arti ;-)

Gjest Mammamoms og 05.12.08-jenta
Skrevet

Ja, det blir moro når hun lærer å rulle rundt! Hun har ikke prøvd seg noe videre på det enda.

I går lo hun såvidt for første gang da!

Skrevet

Jenta mi er født samme dag som din mammamoms;) Så hun er ganske nøyaktig 3 mnd. da:)

Sophie sover myyyye om dagen - så er ikke så mye tid vi har til å leke og aktivisere. Vi bruker mye tid på stellebordet, hun elsker å ligge der og sprelle uten bleie. Har en spilledåse med en bamse som henger over stellebordet, den rågliser hun hver gang hun ser. Så vi ser på den da. Ellers så koser vi, prater, synger og smiler.

Ellers har vi en matte på gulvet som hun pleier å ligge på, og jeg og. Noen ganger under babygymmen. Ellers har hun noen lette rangler og leker som hun klarer å holde i selv, som hun biter og rister på. Vi synger sanger, koser, iblant leser jeg litt for henne. Også "prater" vi masse. Hun lager masse lyder som jeg prøver å etterligne, høres sikkert helt psyko ut - men hun synes det er kjempegøy:) Og jeg og:) Eller så ligger hun alene og snakker med seg selv, ser på hånda si osv.

Går også rundt med henne på armen. Titter på alt det fine lyset vi har, hun er veeeeldig opptatt av lys, ser ut av vinduet, i speilet osv. Danser litt.

Hvis jeg "må" gjøre noe mens hun er våken, setter jeg henne i vippestolen også kan hun følge med på hva jeg gjør. Hun har også en lekebøyle på vippestolen som hun kikker på, har ikke helt skjønt at hun kan leke med den enda:)

Prøver å ligge på magen en stund hver dag også. Fikk en sånn bok som står av seg selv i Bokklubben Baby med masse fargerrike bilder og speil, som jeg setter foran henne når hun ligger på magen, og det synes hun er spennende.

Skrevet

Mye babygym - stortrives der. Ellers ligger vi endel sammen på gulvet og 'prater' sammen eller synger. Han elsker også at vi driver litt 'babygymnastikk' på badegulvet i nettoen. Eller tøysing foran et speil.

Men jeg er også opptatt av at han skal få mulighet til å utforske ting for seg selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...