Stratos med 3 barn Skrevet 4. mars 2009 #1 Skrevet 4. mars 2009 Ønsker meg det jeg. Har hatt mye kaniner, men høner kan jeg ikke noe om. Trenger tips og råd!
Gjest Skrevet 4. mars 2009 #2 Skrevet 4. mars 2009 Høner er utruleh enkle dyr å ha med å gjere. Vi har sjølv 6høner +1hane. Dei er frittgåande i ordets rette forstand;) Har innreda eit rom i eit sjul med vagl, "trapper" og nokre verpekasser. Der er ein isboks til å ha vatn i og ein boks til mat. Dei går om regel fritt ut og inn, men pleier å stenge døra om natta (pga rev). Har ikkje kombinert med kanin før, men har lest at dei har omtrent same behov når det kjem til uteareal. Høner et det meste matavfall (spagetti,kjøtkaker,poteter, salat osv) men er lurt å ha hønefôr til dei og (får ein kjøpt mange plassar t.d. felleskjøpet). Meir kjeme eg ikkje på i farta. Lykke til:) Ps. ikkje ha FOR mange høner...blir fort ein del egg (helsing ei som må bruke 6egg pr dag for at det ikkje skal hope seg opp)
elikatt -mamma til 4- Skrevet 4. mars 2009 #3 Skrevet 4. mars 2009 Jeg har hatt høne og kanin i lag, det gikk kjempefint, de lever i fredelig sameksistens! Kaninen hadde egen kasse på gulvet, som et lite soverom, og høna vagle og hylle litt opp på veggen, og ellers et stort fellesareal. De hadde også egne matskåler, høna oppe på hylla der hun fikk hønseforet, og kaninen ved kassa si. På vinteren bodde de i en stall, i en boks ala de hestene står i, og på sommeren hadde jeg de i et stort hjemmebygd utebur i hagen. Jeg hadde bare ei høne, jeg "redda" henne fra noen som hadde hønene løse, og alle utenom denne ene ble tatt av reven! Jeg har hatt 8-10 høner tidligere, og jeg hadde også virkelig et EGG-problem!! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå