Gjest Mammamoms og 05.12.08-jenta Skrevet 4. mars 2009 #1 Skrevet 4. mars 2009 Startet med opp-og-ned-metoden igår. Tenkte jeg skulle prøve meg nå på dagens langlur. Den først stok hun i vippestolen på badet mens jeg dusjet, men nå gjespet hun igjen, og jeg tenkte å prøve å få henne til å sovne i baggen sin, som hun også sover i om natta. Vi startet 12:15. Da var det opp og ned av senga noen ganger, men ingen despert jente. Etter 5 minutter roet hun seg i baggen og smattet på hendene sin i 5 minutter, men så begynnte hun å gråte igjen. Da sto jeg i 10 minutter og løftet opp og ned. Så ble det slik da, at jeg måtte så veldig på do, storbesøk faktisk, så jeg måtte bare ta en avgjørelse. Jeg la henne i senga, hun gråt, men jeg gikk på do. Etter 3-4 minutter med gråt, og et par minutter med å vri seg litt sover hun. Altså sovnet hun 12:40, 25 minutter etter "leggestart". Blir spennende å se hvor lenge hun sover nå da.
MammaKos Skrevet 4. mars 2009 #2 Skrevet 4. mars 2009 Hvorfan fungerer denne metoden? Her er det hellet ikke så lett å sovne selv....
Gjest Mammamoms og 05.12.08-jenta Skrevet 4. mars 2009 #3 Skrevet 4. mars 2009 Vel, jeg vet at det er en eller annen dansk side som tar for seg denne metoden, men jeg har ikke vært der. Vet derfor ikke om jeg følger den akkurat sånn det skal være, men det viktigeste tenker jeg er å finne noe man føler er riktig for en selv. Når jeg har lest andre som skriver om denne opp-og-ned-metoden, har de skrevet at så fort babyen begynner å gråte i senga, løfter man den opp og roer den ned. Så fort den er rolig i armene dine legger du den ned igjen. Og så, så fort den gråter, er det opp igjen. MANGE repetisjoner har det blitt her ja. Jenta begynner nemlig veldig ofte å sutre så fort jeg bøyer meg ned over senga for å legge henne fra meg, så da er bare å reise seg opp igjen, for så å bøye seg ned igjen. Men jeg tror muligens ikke at jeg kommer til å bruke denne metoden ens alene og helt konsekvent, for noe sier meg at veslefrøkna her "trenger" å sutre litt for å finne søvnen. Jeg er ikke for at babyer skal ligge lenge å vræle, men jeg tror heller ikke at det er farlig med litt gråting. Poenget med hele greia er i allefall at hun etterhvert skal vende seg til og ikke bli bysset eller ammet i søvn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå